Jos sinä lähtisit ensi lauantaina viettämään
iltaa kahden ystäväsi kanssa piknikin merkeissä, mitä naposteltavaa kuvittelisit ottavasi mukaan?
Kommentit (8)
Oikeen helppo ja ruokaisa ja vähähiilarinen vaihtoehto, on kaupan (tai omatekemät) lihapullat, joita dipataan Crème Bonjour ruohosipulituorejuustoon!
Naposteltavista oma ykkössuosikkini ei ole sipsit, vaan tykkään rouskutella raakoja kasviksia (porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia, paprikasuikaleita). Niille käy sama dippijuusto kuin lihapullille.
Jos jaksat nähdä vaivaa ja tehdä teille oikein ruokaa, niin broilerifajitakset maistuvat ihanalta luonnon helmassa.
-itse tehty täytetty patonki (sisällä kanaa,salaattia,paprikaa,juustoa)
-feta-oliivisalaattia
-mazarinleivoksia
-jotain hedelmä"viiniä"/marjaviiniä
Eli oletteko pidempään ulkona ja haluatte ihan kunnolla syödä? Entä millaiseen paikkaan olette menossa ja mitä piknikin jälkeen tapahtuu (eli voitteko ottaa ihan kunnon astiat ymv. mukaan ja viedä ne kotiin, vai oletteko ehkä jatkamassa iltaan johonkin suoraan piknikin jälkeen...?)
Minä suosittelen näitä:
* salaattia, voi vaikka koota valmiiksi jokaiselle oman pikku kulhon/rasian, ja salaatti tietenkin oman maun mukaan (salaatinkastike kannattaa ottaa mukaan pienessä pullossa, esim. pieni viinapullo joita minibaareissa sopii hyvin tarkoitukseen;)
* piirakkaa, helppo syödä ja täyttää hyvin
* kolmioleipiä, itse tehtyinä todella hyviä!
* mansikoita/herneitä
* jokin ihana jälkiruoka, vaikkapa sorbetti (säilyy kylmälaukussa, kuten myös jäätelö) tai sitten juusto- tai suklaakakkua
* myös pikkunaposteltavat kuten suolapähkinät ovat hyviä, varsinkin jos on kuuma ilma
* juomaksi vissyä ja minä ottaisin myös viiniä (olut/siideri alkaa pissattamaan mikä paha jos ei vessaa lähellä...)
Nuo em. ovat siitä hyviä, että ne on:
* helppo valmistaa
* helppo pakata
* helppo syödä, eivät sotke
* maistuvat useimmille
* helppo varioida juuri sellaiset mitkä porukalle parhaiten maistuvat
-Täytettyä ciapatta-leipää (tuhti versio, koska piknic korvaa meillä iltaruoan), jonka täytän ohuenohuilla kinkku- ja meetwurstisiivuilla, pekonilla, paprikalla ja kurkulla. Leikkaan valmiiksi annospaloihin
-Salaattia
-Pähkinöitä
-Mansikoita ja kermavaahtoa sekä kuoharia jälkkäriksi
mitään mielessä?