Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko tullut raskaaksi kesken opiskelujen?

Vierailija
24.06.2009 |

olemme haaveilleet 1 vuoden ajan lapsesta, jota ei vain kuulu. Aloitan syksyllä koulun vuoden työttömyyden jälkeen.. En kuitenkaan haluaisi lopettaa vauvayritystä.. Onko täällä ketään joka olisi tullut kesken opiskelujen raskaaksi?

Lasta ei vaan kuulu, ja pakko yrittää eteenpäin..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan välillä tuntuu että tulee aivan pöhköksi, kun eniten sitä lasta haluaa, eikä niinkään opiskelua.. mutta ei se elämä voi pysähtyä pelkästään siihen lapsen yrittämiseen, vaan on elettävä samalla..

Vierailija
2/11 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit tehdä lapsen myös opiskeluaikana! Ihan samalla tavalla voit jäädä pois koulusta, kun töistäkin. Tsemppiä yritykseen :)

T. Lapset kouluaikana tehnyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vaan niin ajattelee, että kun koulun aloittaa, on se käytävä loppuun..

Vierailija
4/11 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt reilu kaksikymppinen 1,5-vuotiaan äiti. Valmistun tämän vuoden jouluna. Opintoja minulla oli takana vuosi kun sain lapseni. Kotona olin 9kk.

Tarkoitus lähteä jatkamaan opintoja ammattikorkeaan ja siellä oloaikana "tehdä" toinen lapsi. Ja kotona olla taas se vajaa vuosi jolloin opinnot luonnollisesti viivästyvät vuodella.

Minä olen ollut oikein tyytyväinen ratkaisuuni. Ja mieheni toki myös :) En olisi malttanut jättää lapsen hankkimista siihen että olen valmistunut, sillä siihen menee viellä monen monta vuotta. Tämä ratkaisu edellyttää tietysti sitä että mies on valmis elättämään perheen. Sillä helvettiähän se olisi jos mies ei olisi tähän suostuvainen. Itse teen toki keikkatyötä lomilla ja viikonloppuisin, jotta saan vähän extrarahaa.

Vierailija
5/11 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelen tällä hetkellä ammattikorkeakoulussa ja saatiin vauva neljä viikkoa sitten :)itse jäin vielä pahimmoilleen pois koulusta, että kun taas aloitan, pitäisi samantien alkaa vääntään opinnäytetyötä. Olen kuitenkin ollut sillä linjalla koko ajan, että koulu on toissijainen asia, ja koulutyöt valmistuvat, kun valmistuvat ja käyn sitten kursseilla sitä mukaa, kun ehdin. En jaksa ressata turhista ja nautin nyt vain vauvan kanssa olosta. Vaikka aloitatkin koulun, ei se tarkoita sitä, etteikö sen aikana voisi vauvaa saada :) silloinhan se vasta kannattaakin lapset hankkia, niin koulun jälkeen voi keskittyä töihin pidemmäksi aikaa :)

Vierailija
6/11 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lapsen kun viimeinen vuosi päättötöineen oli jäljellä. Miehellä oli siinä vaiheessa vielä kaksi vuotta opintoja jäljellä.

Hyvin meni vaikka tietenkin rahaa olisi saanut olla enemmän. Hieman mun valmistuminen sitten myöhästyi, mutta hyvin sain järkättyä hommat niin että pikkuvauva-aikanakin pystyin kouluhommia tekemään vaikka apuja ei esim. sukulaisilta ollut saatavissa.

Vierailija
7/11 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottu, että nyt kouluun, kun oot nuori ja lapseton!

sitten kun on lapsia, on varmasti hankalampaa enää alkaa opiskelemaan.. mutta vaikka tulisinkin raskaaksi, kerkeäisin tietty melkeen vuoden olemaan koulussa.

Ette usko kuinka tsemppaa, kun tuntuu että kukaan ei oikeen ymmärrä!! Ja mies on toki kannustamassa kouluun..kuten kaikki muutkin! Itse olen se jarruttelija..;)

-ap

Vierailija
8/11 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on peruskoulu, niin suosittelisin käymään loppuun.

Vierailija
9/11 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisia ollaan, ja yksi ammatti on jo olemassa, joka on valitettavasti sellainen joka ei työllistä.. eli uusi ammatti ja uusia tuulia elämään.

-ap

Vierailija
10/11 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ihmisillä tuntuu olevan paljon ennakkoluuloja siitä, että lapsia tehtäisiin opiskelujen aikana. Tai sitten he ovat kateellisia, kun jotkut jaksavat.

Minä en nää mitään syytä, miksi opiskelujen aikana ei voisi tehdä lasta!

Vierailija
11/11 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin raskaaksi, vaan jo sitä ennen koska mieheni sai töitä toiselta paikkakunnalta ja tuota alaa mitä opiskelin ei voinut siellä opiskella. Joten päätimme siihen väliin lapsen tehdä ja nyt jatkan syksyllä toisella alalla opiskeluja, kun olen ollut kotona 2,5v.

Tosiaan onnistuu hyvinkin jos mies on valmis elättämään perheen, ja hänen palkkansa siihen riittää. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi