Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka usein mummolaan?

Vierailija
22.06.2009 |

Niin siinäpä se, kuinka usein käytte mummoloissa? Miehen lapsuudenkodissa pitäisi käydä joka viikonloppu, enkä oikein jaksaisi aina. Matkaa ei ole kuin 60 km, mutta mun mielestä ei tarttis käydä joka viikonloppu vaikka asuttais vieressä. Mun vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla ku me, eikä käydä koko perheenä siellä juuri ollenkaan, koska käyn viikolla tytön kanssa siellä.

Ajattelin vaan, että kuinka usein muut käyvät mummoloissa, ja oonko ihan tyhmä, kun en haluaisi kyläillä näin usein.

Appivanhemmat on mukavia ihmisiä, siitä ei siis ole kyse.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa minä en tajua sellaisia ihmisiä kuin miehesi. (Oletan että miehesi haluaa sinne mummolaan joka viikonloppu.) Eikö ole mitään halua rakentaa ja elää omaa elämää, itsenäisenä ihmisenä ja oman perheen parissa? Pitääkö siellä lapsuudenkodissa roikkua esiliinan helmoissa kiinni siihen asti, että vanhukset ovat jo haudan partaalla?

Teidän perhe, teidän koti, teidän viikonloput. Viettäkään viikonloput oman perheen kesken kotona ja kyläilkää korkeintaan kerran kuussa, mielellään tietysti jopa harvemmin. Miehesi vanhemmilla PITÄÄ olla oma elämä, eivät he voi täyttää päivien sillä että odottavat teidän perhettä viikonlopuksi kylään!

Vierailija
2/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun vanhempieni kotona n. kahden kk välein, kesällä vähän enemmän ja talvella menee kauemminkin. Matkaa 200 km. Miehen vanhempia nähdään kesällä vähän enemmän, koska käytetään samaa mökkiä (tai siis kesäpaikalla on useita nukkumapaikkoja, ei pyöritä koko vuorokautta samassa...). Talvella aika sama tahti.

Minä en hajottaisi viikonloppujani pakkovierailuilla. Kyläly on kivaa, mutta ei joka viikonloppu samaan paikkaan. Minulla on kotonakin hommaa, niin harrastusta kuin kotityötäkin. Ja nautin kovasti rauhallisista viikonloppuaamuista ja perheen omasta ajasta.

Mitä te teette tuolla mummolassa, onko miehellä siellä joku projekti vai miksi ihmeessä pitää käydä noin usein? Noin lähellä voi käydä vaikka viikollakin tai sitten isovanhemmat voivat käydä itse kylässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mun ajatuksia kirjotit 2. Millähän saisin ajatukset myös miehen päähän?:)

ap.

Vierailija
4/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tai ottaa lapsetkin mukaan? Miksi teidän täytyy joka paikkaan mennä yhdessä?

Vierailija
5/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tai ottaa lapsetkin mukaan? Miksi teidän täytyy joka paikkaan mennä yhdessä?

tekisin tuosa tilanteessa juuri noin, mies menkööt yksin lasten kanssa ja minä menisin mukaan ehkä kerran kuussa. Vapaa-aikana makaisin sitten sohvalla syömässä suklaata, lukemassa naistenlehtiä ja nauttisin ihanasta hiljaisuudesta ja rauhasta. :)

(Ja jos anoppi suuttuisi etten tule joka kerta, siinäpähän suuttuisi. En kenenkään muunkaan luokse menisi kylään joka viikonloppu, saatikka anopin.)

Vierailija
6/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oon jääny kotiin. Olis vaan kiva olla yhdessä kotona, ihan vaan omalla porukalla. Justiin tuo, mistä kakkonen kirjotti, että rakennetaan sitä meidän kotia ja perhe-elämää. Mutta en siis halua estää miestä menemästä, se ei oo mun jutun pointti ollenkaan. Toivoisin siis ettei hänkään haluaisi mennä joka viikonloppu, että haluaisi olla täällä omassa kodissaan.

Oon ajatellu, että mies on jotenki kiinni kodissaan vielä, mutta että ajan kanssa tilanne muuttuis. Ehkä niin... ap

Vierailija
7/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oon jääny kotiin. Olis vaan kiva olla yhdessä kotona, ihan vaan omalla porukalla. Justiin tuo, mistä kakkonen kirjotti, että rakennetaan sitä meidän kotia ja perhe-elämää. Mutta en siis halua estää miestä menemästä, se ei oo mun jutun pointti ollenkaan. Toivoisin siis ettei hänkään haluaisi mennä joka viikonloppu, että haluaisi olla täällä omassa kodissaan.

Oon ajatellu, että mies on jotenki kiinni kodissaan vielä, mutta että ajan kanssa tilanne muuttuis. Ehkä niin... ap

Melkein epäilin kun luin tuota, ettei mieskään haluaisi mennä, vaan hänen vanhempansa "pakottavat" ja mies menee heidän mielikseen. Mutta toivottavasti miehesi vähän aikuistuu ja tajuaa että nyt hänellä on oma perhe, lapsuuden perhe on erikseen. Kyläillä voi, mutta pitää olla itsenäinen.

t. kakkonen

Vierailija
8/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ootko KESKUSTELLUT miehesi kanssa syistä miksi hän siellä haluaa käydä /tai vaan käy joka viikonloppu?

ehkä voisit tuoda jotain rakentavia näkökulmia eli vaihtoehtoja mitä voisitte tehdä jos ette menisikään sinne.. tyyliin yksityiskohtanen suunnitelma (jotain hauskaa mistä pidätte). ehkä miehesi ei vaan jaksa järkätä mitään ohjelmaa ja haluaa kuitenkin jotain ohjelmaa ja menee siis lapsuudenkotiinsa.

kun olette mummolla niin mitä siellä sitten teette? oletteko yötä vai käyttekö vaan päiväseltään. pitääkö miehesi kenties yhteyksiä vanhoihin kavereihin siellä samalla?

Vierailija
9/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei aina huvittaisi, vaikka ne on siis MINUN vanhemmat. Mies vain tahtoo sinne. Se tekee siellä paljon töitä, se paikka kun on maalla. Matkaa kans 60km meiltä.

Mun vanhemmat on jo sen verta ikääntyneet (selkävaivaa jne..) että miehen mielestä ne tarvitsee apua jatkuvasti. Ja se tykkää auttaa, maalta kun on lähtöisin itsekin niin kai sillä on ikävä halonhakkuuta ja traktoriremontteja täällä kaupungin kupeessa..

Nyt mä oon usein viikonloput töissä, niin ne menee sitten pojan kanssa keskenään sinne. Kaikki on tyytyväisiä. Mies saa puuhailla pihahommia ja kalastaa isän kanssa, mun vanhemmat saa apua niihin hommiin ja isä kalakaverin, saavat (varsinkin mun äiti) viettää aikaa lapsenlapsen kanssa - se haluis viettää vaikka kaiken aikansa sen kanssa. Poikakin nauttii. Ja mä saan omaa aikaa kun ne viipyy yleensä koko päivän, mä oon töissä vaan 8h.

Miehen vanhemmat asuu liki 400km päässä, käydään noin 3kk välein siellä, ne parin kk välein meillä.

Vierailija
10/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi viikonloppu kuukaudessa noin suunnilleen molemmissa mummoloissa. Talvella harvemmin, mutta kesäaikaan melkein joka viikonloppu jomman kumman vanhemmilla tai heidän mökeillään. Omaa mökkiä ei olekaan :). Vaihtoehtoisesti myös mummot ja papat tulevat meille, mutta suunnilleen sen kerran kuussa näemme heidät kaikki. Etäisyyttä on sen 150km-200km kaikille, joka vähän pidentää näkemisten tiheyttä.

Vierailija
11/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummoloissa ja lisäksi kerran viikossa minun pappani luona, joka on siis vielä elossa ja asuu ihan yksikseen.

Matkaa minun vanhemmille 24km, miehen vanhemmille 16km ja pappani luo 19km eli lähellä asuvat kaikki.

Ja kun kylässä käydään, niin viivytään 1-5t, ei sen kauempaa.

Vierailija
12/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tulee meille. Välimatkaa 45km.

Vanhempani asuvat 1km päässä. Joka viikko on nähtävä, vaikka meillä olis mitä muuta tahansa. Muuten suuttuvat ja kutsuvat vasta hautajaisiin, tämä äitini sanomana 2vk sitten, kun sanoin, että näin usein ei millään voida käydä, kun on muutakin elämää. Vanhempani asuvat isoa oktaloa, eivät jaksa enää pihaa hoitaa. Siksi käytävä. Siskoni asuu 100km päässä, hänen ei tarvitse käydä joka viikko, hän lapseton ja mulla ipanat.

Vierailija
13/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa minä en tajua sellaisia ihmisiä kuin miehesi. (Oletan että miehesi haluaa sinne mummolaan joka viikonloppu.) Eikö ole mitään halua rakentaa ja elää omaa elämää, itsenäisenä ihmisenä ja oman perheen parissa? Pitääkö siellä lapsuudenkodissa roikkua esiliinan helmoissa kiinni siihen asti, että vanhukset ovat jo haudan partaalla? Teidän perhe, teidän koti, teidän viikonloput. Viettäkään viikonloput oman perheen kesken kotona ja kyläilkää korkeintaan kerran kuussa, mielellään tietysti jopa harvemmin. Miehesi vanhemmilla PITÄÄ olla oma elämä, eivät he voi täyttää päivien sillä että odottavat teidän perhettä viikonlopuksi kylään!

jos joku haluaa tavata vanhempiaan usein.

Huomaa että olet suomalainen

Vierailija
14/14 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei käy meillä sitäkään vähää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä