Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelivuotias perhepäivähoitoon?

Vierailija
22.06.2009 |

Miten näin "iso" lapsi viihtyy perhepäivähoidossa? Tarvitsisiko jo isomman porukan ja enemmän ikäistään leikkiseuraa? Minulla on 4-vuotias vilkas ja erittäin seurallinen tyttö, jolle on nyt tarjottu kunnalta perhepäivähoitopaikkaa. Mietityttää vain, pitäisikö sittenkin hakea päiväkotiin... Virikkeiden paljoudesta en ole huolissani vaan nimenomaan tästä seurankipeydestä ja sosiaalisuudesta, että hoituuko se pph:lla.

Hoitaja on tuttu ja sen puolesta ok.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään ongelmia, jos ryhmässä oli vähintään yksi toinen suunnilleen samanikäinen lapsi. Sitten voi olla eri asia, jos kaikki muut ryhmäläiset ovat korkeintaan 2-vuotiaita.

Vierailija
2/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siirtyi 4-vuotiaana päiväkotiin ryhmään missä oli ikäistään seuraa. Olen samaa mieltä, että pitäisi olla ikäistään seuraa muuten voi ns. taantua kehityksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut vaaaan mun mielipide

Vierailija
4/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ovat tuossa iässä jo tärkeitä, ja pph-ryhmässä voi olla paljon pieniä.

Vierailija
5/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaksi 5-vuotiasta ja kaksi pienempää. Hyvin ovat 5-vuotiaatkin viihtyneet. Puistossa on sitten tavattu muitakin lapsia.

Vierailija
6/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin varhaiskasvatuksesta, ainakin jo viisivuotiaille yleensä on jo esieskariryhmiä, missä tehdään isompien juttuja.

Mutta nämä ovat mielipidekysymyksiä, ja tietysti arvovalintoja. Ja ovathan lapsetkin erilaisia.

Vierailija
7/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajalla heidän lisäksi kaksi 6-v poikaa ja 2-v poika, meidän lapset hoidossa 4 pvänä/vko. Erittäin hyvin ovat viihtyneet ja kyllä 4-5 lasta on jo ihan kiva leikkiporukka. Lisäksi hoitajalla on paljon enemmän aikaa antaa huomiota lapselle kuin päiväkodissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme