**Elokuiset leijonanpennut vko 26**
Viime viikon jorinat:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1003813/_elokuiset_l…
Kommentit (21)
Hauskaa uutta viikkoa kaikille, hellettä luvassa ja sen mukana varmaan lisää turvotusta. Olin toissa viikolla saaressa, maalausleirillä ja siellä on mukana hyvin eri-ikäisiä naisia. Kysyin sitten saunassa vanhoilta konkareilta löytyykö mitään helpotusta raskausajan turvotukseen. Yksi vastaus oli tietysti että ainahan siihen kuuluu sitä turvotusta, tottakai.. Mutta sitten yksi ihana ihminen sanoi että pieni määrä persiljaa päivittäin auttaa. Olen nyt kokeillut ohjeen toimivuutta viikon verran ja ainakin minulle on toiminut! Aamuisin sormet ovat jäykät ja turvoksissa mutta illalla vihkisormus solahtaa sormeen melkein kuin ennen vanhaan. Muutos on ainakin minulle ollut ihan merkittävä.Tosin liikaa ei sitäkään saa syödä, teimme tuhtia persilja dippiä taannoin kun hemoglobiinini oli pudonnut ja ajattelimme sitä sillä nostaa (ihan kuin persiljan sisältämät rautapitoisuudet oikeasti voisivat paikata raskausajan tarpeita) niin sain päänsäryn. Myöhemmin luin että liika persilja aiheuttaa silmille valoherkkyyttä, siitä se päänsärky. Siis voileivän päälle, salaattiin yms. Itselle maistuu pelkkä persilja sellaisenaan, kumma kyllä.
Hunajamanteli ja Nasu jonka äiti ei vieläkään ihan hallitse raskausviikkojen laskentaa mutta nyt ilmeisesti pitäisi olla 33+3!!!!
Ihanaaaaaa ku on lämmin. Vaikka en helteitä toivokkaan, kun olo tulee tukalaksi, mutta parempi ehdottomasti kun sade ja kylmä tuuli. Lapsetkin viihtyy ulkona lähes koko päivän, ja mukava kun ei tartte pukea niin paljoa päälle. Meinaa vaan nämä äityshellevaatteet loppua kesken. Täytyy kipasta hm:ltä hakemassa vielä yhdet caprit tms.
Juhannus meni kans mukavasti. Perjantaina käytiin minun vanmempien luona mökillä. Saunottiin ja syötiin grilliherkkuja :) Sää oli ihan hyvä, aurinkoista mutta aika viileetä. Lauantaina lähdettiin mieheni sedän ja mummun luo. Sunnuntaina sitten vaan kotosalla ja tänään arki alkanut jälleen ...
Vointi ollut suht hyvä. Supisteluja tulee iltaisin kun päivät touhunnu. Ei enää sitä polttavaa kipuilua mitä oli aiemmin. Jalat iltaisin kyllä aika turvonneet ku syöny kaikkea suolaista ja kävelly paljon. Maha ei kuitenkaan mikään valtava, joten vielä tämän kanssa pärjää.
Hunajamanteli: Hyvä kun sait turvotukseen vinkkejä. Tuota en ole aiemmin kuullutkaan, että persilja auttaisi siihen.
Nyt syömään jotain kun nuorin päikkäreillä ja isot lapsetkin leikkii nätisti (koputtaa puuta).
Nauttikaa auringosta ja "pikku-massuistanne" :)
amaria 31+0
Oltiin siskon luona maatilalla ja onneksi mentiin. Kivaa oli, sää suosi ja ulkoiltua tuli. Huoli vauvan voinnista tosin painaa, mutta olisi se kotonakin painanut.
Miltsille tsempityksiä, tiedän että ei ole helppoa elää epävarmuudessa. Pidetään peukkuja pystyssä:)ja toivotaan parasta.
Mitä Valentinelle kuuluu, ethän ole jo synnärillä?
Olin itse tänään siellä neuvolan tarkastuksessa ja kyllä jännitti. Mullahan nyt seurataan, että vauvan syke ei nouse liian korkeaksi ja jää sinne. Kahdella ekalla mittauksella syke oli koko ajan 155-165 eli alle 160 pitäis välillä laskea. Terkka kävi jo lääkäriä konsultoimassa ja sit sanoin, että koitetaan vielä. Onneksi oli sit 145 eli ok. Meen taas keskiviikkona sit uudelleen... ei kyl tunnu kivalta. Ja sivuääni kuulu selvästi kokoajan.
Turvotusta kans täällä ja päänsärkyä. Sit oli myös oma verenpaine noussut, mut onneksi vielä rajoissa. Tosin jännitys voi siihen myös vaikuttaa, mutta minkäs teet?
Jaksuja kaikille,
äiti04ja07, rv 32+2
Tänään oli sitten neuvola. Kaikki oli ihan mallikkaasti. Sf 30, Hb 107 (tippunut viime kerran 125), pissa puhdas ja painoa tullu 3 kg 3 vko:ssa...
Eilen oltiin koko perhe Särkänniemessä ja kivaa oli. Lapsilla olli hauskaa eikä kiukuttelua näkynyt koko päivänä. Kotona oltiin 23.30.
Tänään pyöräiltiin lasten kanssa neuvolaan kun oli niin hieno päivä. Ja käytiin puistoilemassa ja jätskillä. Jos vaikka loppu viikosta päästäis veneilemään.
Rv 33+4
Neuvola oli viime viikolla. Kaikki oli hyvin. Painoa oli pikkasen liikaa tullut - syytän kesäreissuamme ;) ja nyt arki palannut josko tuo tasottuisi.
Onko kellään alkanut kädet puutumaan?
Mulla puutui aluksi kummankin käden sormet / kämmenet. Sitten alkoi puutumaan kivuliaasti oikea käsi olkapäähän saakka. Huonoimpana yönä nukuin vaan 3h. Viime yön sain pitkästä aikaa nukkua lähes kokonaan - jännitän taas ensi yötä. Selällään ei voi enää nukkua, oikealla kyljellä ei käden vuoksi nukkua ja vasemmalla kyljellä on aika pitkä yö nukkua. Neuvolassa sanoi, että ihan normaalia, mutta pitää hakeutua lääkäriin jos alkaa liikaa vaivata. Eilen jo suunnittelin, että varaan tänään lääkärinajan, mutta viime yö menikin sitten niin mukavasti. Pitää katsella taaas ensi yö.
Nyt tuli vain omaa napaa, kun en jaksa lueskella viime viikon kuulumisia. Mennyt aika niin rempan parissa, että ei ole kerenyt edes koneelle.
Paala+pikkunen 32+5 (HUI ;))
Juhannus on juhlittu ja oli kyllä hiukan rankka viikonloppu, kun meillä oli kymmenisen kaveria perjantaista sunnuntaihin juhlimassa. Hauskaa kyllä oli, mutta vieläkin väsyttää kun yöunet jäivät viikonloppuna heikonlaisiksi ja nyt vielä olen tuon rempan takia joutunut heräämään seiskalta sekäeilen että tänään.
Remontin vuoksi en ole täälläkään pahemmin ehtinyt käydä, nytkin vain tulin pikaisesti pinoa nostelemaan :)
Huomenna onkin taas neuvola, saas nähdä mitä siellä kuulee. Voipi olla että tulen päivittelemään kuulumiset sen jälkeen.
Nauttikaahan ihanasta kesästä :)
T: Auringonkukka ja masukki 32+0
Eipäs ole tullut kirjoiteltua... Ei taas ole kummempia tapahtunut meikäläisen elämässä ja olotilakin on pysynyt suunnilleen samoissa jo pitkään. Mutta katsellaan josko sitä jotain sais kirjoiteltua :)
Oletteks muut katellu tota raskauskiekkoa mikä näiltä sivuilta löytyy? Justiin kävin pitkästä aikaa vilasemassa et mitäs se näyttää, ja järkytys oli suuri kun siellä luki että aikaa synnytykseen noin 42 päivää!!!! Eli mun tapauksessa siis alle 40 päivää, ei herran jee! Tässähän tulee kiire hommata kaikki se mikä vielä puuttuu, kuten ne vaipat(muutamia imuja vasta hankittuna), harsoja tarttee enemmän, rintapumppu puuttuu ja samoin liivinsuojat jne jne... Ja pitäis ommella aluslakanoita tohon pinnikseen kun kaupasta ei oikeaa kokoa saa, kaikki on sittenkin ihan vaiheessa vielä :P No, sain mä sentään kaikki 50-62cm vaatteet pestyä, silitettyä ja ripustettua pieniin henkareihin kaappiin :)
Joo siis toki tiesin et ens kuussa tämä poju syntyy, mutta ei sitä silti ole tullu päiviä laskettua ;P
Juhannuskin sitten meni, kotona istuskellessa meidän tapauksessa. Sentään tuli kakkua syötyä kun sekä mulla että siskolla oli synttärit, mutta eipä sitä mitään kummempaa ohjelmaa ollut.
Ei ole nyt Valentinesta kuulunut, toivottavasti siellä on kaikki hyvin!!!?? Ja mites sulla Miltsi, oletko joutunu oleen vielä sairaalassa?
Mulla on viikon päästä se oikeesti vihonviimeinen lääkäri polilla, ja sitten selviää että mikä se nyt on se virallinen leikkauspäivä. Toivottavasti nyt aikaistavat sitä, ihan varmasti on paikat auennut enemmän viime käynnin jälkeen. Ainakin supistuksia on ollut entistä enemmän ja nyt lisäks noita hirveitä pistoja kohdunsuulla (eli vauva vissiin laskeutunu ihan alas ja puskee päällä jotain hermoja). Mä olisin niin tyytyväinen mihin tahansa leikkauspäivään viikolla 38, olis hiukka luottavaisempi mieli.
Onko muilla noita "sukkapuikkopistoja"? Kävellessä yht´äkkiä tuntuu siltä ku joku iskis puukolla kohdunsuulle, vitsi et on inhottavia ku vetää ihan linkkuun välillä. Mahtaa ihmiset luulla et mä kävelen kaupassa vauvan pää suunnilleen jalkovälissä ku näytän ehkä hiukka kärsivältä välillä ;D
Mut juups puups, miepäs lopettelen ja shoppailen lisää kivoja vaunukankaita ebaysta (tämän viikon hitti meikäläisellä ;D)
Voikaa hyvin ja yrittäkää selvitä tän helteen keskellä! Terv. eräs joka ei pääse tuskaan tänä vuonna kuntonsa vuoksi, ja toivoi tahallaan viikonlopuksi paahtavaa hellettä, jotta niillä jotka sinne pääsee, olis hirveen Tuskaisa viikonloppu, ja nyt vasta huomaa kuinka ikävää se helle oikeestaan onkaan vaikka ihan vaan kotona aikansa viettääkin, pitäis varoa mitä toivoo... >;)
-Nala rv 34+0-
Eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Sf mittaa ei mitannu ja vähän harmiitta kun en muistanu kysyä josko olis mitannu mutta puheli että vauvalla on hyvää tilaa oleilla ja raivotarjonnassa on.Oli muuten jo edellisellä käynnillä mutta silloinen nauvola täti ei ollu muistanu sanoo mitää,erikoista. Kesä se vaikuttaa kaikkeen ja niin myöskin lääkärineuvolaan pääsyyn. On jo parin viikon päästä kun muuten olis menny liian myöhäseen ajankohtaan ja saattanu olla et ipana olis jo ulkona massusta.No parempi näin.
Pikkusen alkaa lämpö laittamaan turvotusta jalkoihin vaikka muuten lämpöisestä pidänkin.
Ihanaa päivän jatkoa kaikille mahdollisuuksien mukaan,
SurinaS 34 tasan
Huoh, hyvin nukuttu yö (siis lue, vain muutama vessakäynti ja n tunnin valvominen aamuyöstä) takana mutta silti vaan väsyttää! Ehkä nämä nykyiset "hyvät" yöunet eivät kuitenkaan vastaa niitä ennen raskautta koettuja hyviä yöunia... Eikä taida tästä paremmaksi muuttua:/
Nala tossa kyseli onko muilla ollut niitä sukkapuikkopistoksia. Mulla ihan muutama,sekä kaksi, ehkä, melkein, kipeää supistusta. Kai niitä ehtii tässä vielä tulla ja toivonkin että tulee. Ehkä niiden kanssa olisi sitten helpompi hahmottaa että mitä ne synnytyskivut sitten mahtanevat olla ja pystyisi jotenkin asennoitumaan... Mulla on matala kipukynnys ja mietityttää että kuinka vähästä sitä sitten jo tarttee puudutuksia yms. Niistä salaperäisistä liitoskivuistakaan mulla ei oikein ole kokemusta.
Taitaa olla ihmiset lomilla kun näin vähän on kirjoittelijoita paikalla.
Mitenkähän sen Miltsi87 asiat on? Raskausmyrkytystä kun taisivat siellä epäillä.
Olispa hyvä saada selkeä yhteenveto meistä elokuun synnyttäjistä jota voisi kopioida tänne viestiketjujen alkuun. Ei vaan taida minusta olla sen kokoajaksi. Vaatisi liikaa aivotyöskentelyä ja siihen on mulla melko mitättömät kapasiteetit tällä hetkellä...
Päiväunet kutsuvat..
Hunajamanteli ja vilkas Nasu
Täällä yksi pitkään hiljainen kirjoitelija! Toukokuussa kirjoittelin muutamaan kertaan piiitkän viestin, jotka sitten hävisivät bittiavaruuteen, joten en jaksanut niitä uudestaan kirjoitella. Nyt sain viimein aikaiseksi aktivoida tuon tunnuksen.
Eipä tänne mitään ihmeempiä kuulu, eilen kävin viimeksi neuvolassa. Kaikki oli ihan kohtuu hyvin, hb tosin oli raudasta huolimatta tippunut 116, pitänee alkaa ottamaan enemmän. Pari kuukautta sitten kävin sokerirastuksessa ja narahdin paastoarvosta (ylittyi 0,1:llä...) joten nyt olen kotona mittaillut sokereita. Eipä niissä ole onneksi mitään ollut, tosin olen huomannut, että illalla pitää syödä vähän jotain makeampaa tai paastoarvo lähentelee ylärajaa, jotenkin nurinkurista. Kauheasti en ole syömisiä seurannut kun "ruokainfossa" huomasin, että meidän perheen ruokavalio on jo muutenkin aika oikeilla teillä. Herkkujakin syön silloin tällöin kun mieli tekee. Silti painoa ei ole tullut raskausaikana kuin 1,2 kg!!! Ihan samalla tavalla syön kuin aimmissakin raskauksissa, taitaa vaan vaikuttaa tuo, että kolmesta edellisesstä raskaudesta johtuen oli tuota lähtöpanoa vähän turhan paljon :(
Vähän silti neuvolan jälkeen huoletti kun painoa ei kahdessa viikossa taas ollut tullut yhtään ja kesäsijainen sai kohdun korkeudenkin pari senttiä pienemmäksi kuin kaksi viikkoa sitten. Toivottavasti johtuu vain eri mittaajasta ja vauvan asennosta. Kovasti vauva kuitenkin liikkuu ja potkii. Reilun parin viikon kuluttua pitäisi mennä koko arvioon ultraan, sittenhän sen näkee. Tosin taidan pyytää kätilöltä vertailevan arvion vauvan koosta koska edellisessä synnytyksessä lääkäri arvioi vauvan ultralla puoli kiloa pienemmäksi kuin se oikeasti oli, kätilö oli onneksi oikeilla luvuilla!
Nuo supistelut ja "sukkapuikkovihlomiset" kuulostavat tosi tutuilta! En ole itse vielä yhtään vauvan vaatteita pessyt, pitäisi varmaan aloittaa. Muutamana iltana on supistellut enemmän kuin kuopuksesta sairaalaan lähdettäessä, silloin tosin tehtiin aavistuslähtö, koska viikot oli jo 41+5. Muutenkin minulla on valmistelut jotenkin puoliteissään, vaunut käytiin ostamassa ja vähän vaatteita. Turvakaukalo pitää vielä ainakin hankkia, samoin rintapumppu, mahdollisesti myös sitteri ja rintareppu/kantoliina. Vaippoja mies saa käydä ostamassa vasta kun nähdään minkä kokoinen kullanmuru sieltä tulee. Kestoja meinasin kokeilla, mutta en nyt ilmeisesti heti laitokselle varaa. Onko kellään kokemusta noista äitiyspakkauksen kestoista, minkälaisia ne on käyttää? Koppaa en vauvalle aio vielä laittaa pölyttymään, vasta sitten lähempänä laskettua aikaa tai hätätapauksessa mies laittaa sillä aikaa kun ollaan sairaalassa. Toisaalta tuntuu että synnytys on ihan ovella, toisaalta siihen on vielä iäisyys...
Nyt pitää mennä ulos nauttimaan kesästä kun sellainen kerrrankin on!
Eleonora 34+0
Eli kävin silloin näytillä, sain kaksi piikkiä estämään suppareita, ja sen jälkeen onkin ollut "supparivapaata" aikaa.:) Meni kyllä juhannuslauantai siinä sitten synnärillä...prkl... Tuli myös rehkimiskielto ja lepopakko, no mites sen järjestää kun on tuo 1v4kk pikkuneiti koko ajan kintussa kiinni?! Kokoa vauvalla oli jo 2kg, eli ollaan pahin vaihe jo ohitettu, siis jos nyt syntyisi niin ei ihan mikään kilon vauva olisi. Paitsi nykyisillä tehohoidoillahan aika pienetkin jää kyllä eloon.
Onko muuten muita Taysiin synnyttämään menijöitä? En nyt jaksanut etsiä tuota listaa jossa ko. tiedot lukisivat...
Entäs olisiko halukkaita perustamaan Facebook-yhteisöä meille? Voisi olla ihan kiva nähdä naamoja ja yhdistää tekstit ihan oikeisiin ihmisiin.:)
Nyt neiti heräsi, ja eikun pihalle...
Valentine 32+4 (I think...)
Hienoa Valentine et olet kasassa vielä :) Tuohon fb-ryhmäjuttuun tulin vaan kommentoimaan et I´m in jos joku jaksaa kyhäillä :) Tai miksen minäkin jaksais, jos vaan tarpeeks halukkaita mukana?
-Nala-
Tervehdys pitkästä aikaa. Siitä on taas viikko ku oon viimeksi käynyt lukemassa enkä jaksanut nytkään muuta kuin tämän viikkoiset viestit.
Kolmas kesälomaviikko menossa ja maanantaina alkaa sitten ihan oikea äitiysloma. Hurjaa. Kolmas koneellinen vauvapyykkiä menossa, joten valmistelut on aloitettu. Mies hoputtaa pakkaamaan jo nyt mulle itselleni "lähtökassin" valmiiksi. Taitaa olla hermona hänkin. Tänään kävin ostamassa yhdet imetysrintsikat ja liivinsuojia. Viime viikolla ostettiin turvakaukalo. Esikoisen pinnasänky on roudattu vanhempien varastosta meidän makkariin, tosin kokoamatta vielä.
Mietityttää kun viimeksi neuvolassa todettiin, että vauva on siirtynyt perätilaan. Ennen sitä oli raivotarjonnassa. Välillä tulee mietittyä sitäkin vaihtoehtoa, että mitä jos joutuu sektioon... sellaiseen en oo henkisesti ollu varautunut. Toivotaan nyt että viikon päästä kun on lääkärineuvola, on vauva taas pää alaspäin.
Helle turvottaa pahasti varsinkin tuota suonikohjuista jalkaa. Oikein tykyttää ja kuumottaa. :( Täytyykin mennä napostelemaan hiukan persiljaa tuolta meidän yrttimaasta (siellä on persiljaa ja ruohosipulia;)
Oikein hyviä kesäpäiviä kaikille!
Ritu rv 34+4
Elikkäs koko viikon oli sairaalassa. Ja sitä raskausmyrkytystä epäileevät. Muuten kaikki arvot on normaalit, mutta pissassa ihan aavistus sitä valkuaista joka toinen päivä laskussa ja joka toinen päivä nousussa vähän. Tänään sitten ultrattiin taas ja painoarvio oli n1800,kun tässä viime keskiviikkona painoarvio oli alle 1300.. niin totesi vain lääkäri jotta ei ole ihan mittaukset osuneet oikein aikasemmilla kerroilla, mutta tosi hidasta on kasvu ja vaavi pieni, niin suunnitteleevat jos vaikka ensi keskiviikkona tehdään sektio, vauva on perätilassa ja sitten vielä tuo raskausmyrkytys epäily, niin lääkäri oli vähän sitä mieltä että vauva kasvaisi jo paremmin jo masun ulkopuolella. Joku napavirtaus on vähän huono muttei kumminkaan lopettanut kokonaan toimintaa. Pääsin sitten tänään kotiin viikonlopuksi, pitää tosi huomenna viedä taas se vuorokausipissa ja ottaavat samalla sydänkäyrän vaavista. Näillä näkymin maantaina äitipolille tai sitten jo sunnuntaina pitää jäädä osastolle riippuen ihan valkuaisen määrästä. Ja ilmeisesti maanantaina tehdään päätös sektiosta. Ensi keskiviikkona tulee täyteen 35+0.
Tsemppiä Miltsille ja vauvalle, kaikki sujuu varmasti hyvin ja täällä ollaan hengessä mukana. On se kyllä hurjaa ajatella että tässä alkaa näitä vauveleita oikeasti jo syntymään, meillä kun on kaikki järjestelyt vauvaa varten ihan kesken.
Neuvolassa tuli käytyä keskiviikkona, kaikki oli vallan mainiosti lukuun ottamatta hemoglobiinia joka oli tipahtanut 107:n... Oma vika, unohdin viime viikon tohinoissa raudan syönnin lähes kokonaan. Painoakin oli nyt tullut hiukan lisää meikäläiselle, neuvolantäti oli tyytyväinen ;) Arvioidusta lähtöpainosta tullut siis 2,4 kg lisää, verenpaineet hyvät ja pissa puhdas. Kohdunpohjan korkeus oli kasvanut kahdessa viikossa sentin ja oli nyt 27, eli lähellä alakäyrää mennään mutta eipä tuo haitanne. Muksun sykkeet 150 ja liikkeet ++, potki dopleria ja lähti karkuun :0)
Oma vointi on edelleen loistava, helteetkään eivät ole haitanneet ja turvotuskin pysynyt lähes kokonaan poissa, hieman iltasella huomaa nilkoissa, mutta niin se mulla on muinakin kesinä ollut. Torstaina kuokkisin pellolla rikkaruohoja pois lähes neljä tuntia, ilman ongelmia. Tänään tosin selkä kipeytyi kun tuli siivottua, vaihdettua lakanat ja touhuttua muutenkin aika vauhdilla tuossa päivällä. Nyt on jo helpottanut kun olen tässä koneella notkunut jonkin aikaa.
Facebook -ryhmä kyllä kiinnostaa, olen mukana jos joku sellaisen laittaa pystyyn.
Terkuin
Auringonkukka ja muksu 32+4
Huh huh, Miltsi elää kyllä nyt jännittäviä aikoja. Mutta onneksi raskaus on jo noin pitkällä ja jos tosiaan lääkäritkin meinasivat, että vauva kasvaa paremmin kohdun ulkopuolella niin sitten tuskin hätää on vaikka jo syntyisikin. Jännää kyllä että ensimmäiset elokuiset alkaa tosiaan jo kohta syntymään, vaikka vielä kesäkuuta mennään. Itsellä tuo synnytys tuntuu niin kaukaiselta vielä, kun elokuuun lopussahan mulla vasta LA.
Hyvä myös että Valentinella tai olla nyt kaikki ok.
Itsellänikin supistelee pivittäin ja useamman kerran, mutta ovat selvästi harjoitussupistuksia. Välillä ihan toispuoleisiakin. Masu on kasvanu hurjasti ja alkaa olemaan jo tukalaa välillä. Toki helteetkin siihen vaikuttavat osaltaan, tähän tukalaan oloon.
Miten teillä muilla, onko maha iltaisin kipeä? Itse huomaan kun päivän touhuaa niin selkä ja maha tulee kipeäksi ja etenkin öisin kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa. Neuvolassa eivät viimeksi tähän sanoneet mitään, niin ilmeisesti on normaalia väsymyskipua. Ei toki kivaa.
Vauva liikkuu tosi paljon ja on nyt alkanut hikottelemaan jatkuvasti. Useamman kerran päivässä saattaa pienokaisella olla hikka. Onko muiden vauvoilla usein hikkaa?
Viimeksi kun olen kirjoitellut niin vauva oli vielä perätilassa, mutta pian sen jälkeen mielestäni kääntyi ja on pysynyt pää alhaalla. Hyvä niin ehdin jo pelätä sitä sektiota.
Miten Marialla? Sinullahan oli kans vauva perätilassa, onko kääntynyt vielä?
Mutta nyt lähden koiria uittamaan.
Lämmintä viikonlopunjatkoa
t. Eve ja Lyyli rv 31+3
Tänään ollaan lasten kanssa oltu torilla, jossa oli lapsille järjestettyä tekemistä, käytiin rantaravintolassa syömässä ja vielä uimassa rannalla eväiden kera. Nyt on aikas väsähtäny olo, mutta hyvä kuitenkin. Välillä mulla myös on harjotussuppareita ja vauvalla hikka.
Naapurin tuttava oli saanut vauvan (LA elokuussa). Olivat leikannut (ilmeisesti Satakunnassa) koska äidillä raskausmyerkytys. Oli ollu jo iso vauva n 2600g. Hassua tosiaan että tässä sitä itse kukin alkaa pikku hiljaa jakaantumaan. Itse mielelläni odottelisin tuonne heinä-elokuun vaihteeseen.
Huomenna lähdetään merelle taas. Eilen oltii ilta. Jos vaikka joku hyvä saari paikka löytyis, jossa päästäis grillailemaan.
Eipä tässä muuta. Ai niin tsemppiä Miltsille!
Rv 34+2
Lauantai-iltaa...
Olemme miehen kanssa käyneet tyhjentämässä tilejä oikein urakalla eilen ja tänään. Olemme hankkineet isomman sängyn itsellemme jossa vauvakin sitten mahtuu hyvin köllöttelemäään. Pienokaiselle on pedattu ä-pakkauslaatiko sängyn viereen mutta arki sen sitten näyttää että kuinka paljon hän siinä sitten oikeasti nukkuu. Vähän hirvittää näin etukäteen ajatus siitä että niin pieni ja hento nukkuisi kainalossa mutta voihan olla että hän nukahtaa syötön aikana ja herää siihen että hänet nostetaan takaisin omaan sänkyyn, pahimmillaan rumba alkaisi taas alusta. Saa nähdä sitten.
Vauvallekin hankittu apteekkia myöten viimeisiä tavaroita, d vitamiinia yms. Onhan tässä vielä viikkoja jäljellä LA:aan (6.8) mutta mieluummin hoidan kaikki kaupassa ravaamiset nyt kun vielä pystyy liikkumaan ihan ok. Moni tuttu on puhunut kuinka häntäluu on kipeytynyt viimeisillä viikoilla tosi pahasti ja kävely on tehnyt tosi tosi kipeää.
Täällä hikkaillaan pari kertaa päivässä, yleensä iltaisin. Hassu juttu muuten, Nasu on ollut raivotarjonnassa jo ainakin 3 ellei 4 viikkoa. Toissapäivänä olin sitten tuntevinani hänen pään tuossa rintojen alla enkä myöskään pystynyt kumartumaan ollenkaan. Pelästyin tietysti että, sektio, täältä tullaan.. Varmasti en millään kuitenkaan pystynyt sanomaan että onko hän vaihtanut todella asentoa koska sellaista pyörähdystä en ollut itse huomannut. Illalla sitten hän rupesi hikkaamaan ja tuossa rintojen allahan se tuntui. Olin sitten kontillani, peppua heilutellen, muutamaan otteeseen illan mittaan ja vähitellen hän alkoi kääntymään parempaan suuntaan ja nyt hän on taas pää alaspäin. (Tälläisen asennon on jooga ohjaaja neuvonut kyseiseen pulmaan) Helpotus!
Ritu-74 Toivottavasti se persilja auttaa, nää on niin yksilöllisiä juttuja!
Miltsi: Kaikkea ne siellä laitoksella mittailevatkin, niin väärin niitä vauvan painoja. Hyvä että vauva on kuitenkin sen 500gm isompi. Vaikka tietysti kaikki varmistuu kun hän on täällä sylin puolella. Mä olen ollut raskausmyrkytys tutkimuksessa tämän kevään ja kovasti ovat juuri niita napanuoravirtauksia mittailleet siellä. Kaikki pitäisi mulla olla ok, alunperin kuuluin riskiryhmään painoindeksin takia. Voimia sinulle ja onnea sektioon jos siihen päätyvät.
Hunajamanteli ja Nasu 34+1
Eli kaikki halukkaat jellonaemot voivat liittyä, ryhmä toistaiseksi avoin kaikille jotta on helppo liittyä mukaan :) Voidaan sitten myöhemmin sulkea, jos niin toivotaan.
Ryhmä löytyy hakusanoilla: Elokuiset jellonanpennut 2009
-Nala-
Hunajamanteli varmaan kirjoittaa nyt just samaan aikaan kuin minä, tuli niin vasta tämä uusi pino :)
Jussi oli ja meni, nythän sitä pitää sitten perinteisesti alkaa kiroamaan kun "kesä on ohi" ja syksy tulossa... :P musta tuo on niin tyhmää, vaikka pari kesää onkin kyllä kieltämättä aika kehnoja ollutkin niin silti uskallan toivoa vielä että tästä se kesä vasta alkaakin. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato...
Meillä oli yövieraita juhannuksen ajan, aika meni mukavasti ja tenavatkin tykkäsivät varmasti toistensa seurasta. Sain miehet hommiin vielä krapuloissaan eilen sunnuntaina ja pistin ne kantamaan ne sängyn+vuodesohvan eri huoneisiin, joten nyt pääsen laittamaan esikoiselle sitä omaa huonetta, jes. Käyn kohta hakemassa sen pinniksen, patja pitää varmaan käydä siihen uusi hakemassa.
Kävin tänäaamuna tytön kanssa taas 20km pyörälenkillä, tuntuu että haluan tosissaan vielä iloita tästä liikkumisen ihanuudesta, kun ei tiedä milloin joutuu tuonkin pyöräilyn lopettamaan. Miten muuten sen uimahallissa uimisen laita on sitten synnytyksen jälkeen, tietty jälkivuoto pitää odottaa että se loppuu mutta miten on tissien laita kun kylmää eivät saisi saada? Onko se allasvesi liian viileää?
Ja aasinsiltana tästä myötätuntohalit niille, jotka nyt painivat noiden suppareitten yms kanssa ja mahdollisesti ovat joutumassa vuodelepoon, sympatiat ovat kyllä teidän puolella vahvasti!!
Mies lähti tänään 3 päivän työmatkalle Italiaan, ajattelin kyllä tällä kertaa olla pöllötellä tytön kanssa ihan kahdestaan sen ajan kotona. Monesti lähden käymään kotonani että on vähän seuraa kun mies on reissussa mutta pitäähän sitä osata olla näinkin :) On niin mukavia ilmojakin luvattu että ei huvita mennä autoon istuskelemaan.
Ei täältä nyt muuta, seuraavaa neuvolaa odotellaan joka onkin tän viikon torstaina. Saa nähdä mitä siellä sitten sanotaan.
Aurinkoa päiviinne toivottelee
Tolleroinen rv 32+3