Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kehitys?

22.06.2009 |

Heippa,mulla on 8kk:den ikäinen tyttö joka on syntymästä asti ollut hiukan pullea vauva. Hän ei vielä liiku muuten kuin kääntyilee selältä vatsalleen,mutta ei omin avuin edes toisinpäin. Alan olla vähän huolissani,että onko hänellä kehityksessä jotain häikkää ja siksi haluaisin kuulla onko muilla ollut samoja kokemuksia omien lastensa kanssa. Muuten tyttäreni on iloinen ja normaalisti kehittynyt lapsi. Siis onko tässä syytä huoleen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin tuossa reilu viikko sitten neuvolassa ja siellä ainakin sanoivat,että ei ole vielä syytä huoleen.Eli nyt ei ainakaan tarvi murehtia enää. Nyt tyttö on sitten 9kk ja istuu ilman tukea ihan loistavasti,että eiköhän se liikkeelle lähtökin sieltä tule aikanaan. Mutta hän näyttää vain kehittyvän vähän hitaammin. Ihanaa kesää sulle myös!

Vierailija
2/6 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa voisin lainata isäni sanoja:

"tiedätkö ketään tässä maailmassa, jolta olisi jäänyt oppimatta esim. kävelyn ja puheen taito" tarkoittaen siis normaaleja terveitä vauvoja joilla on kehitys ihan normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen, nyt 1v7kk, oppi vasta 8kk iässä istumaan tuetta, kävelemään oppi 2kk sitten, ja nyt häntä ei pidättele mikään, juoksee kuin viimeistä päivää.:) Eli kyllä ne taidot sieltä tulee, komppaan edellistä, eli eipä kukaan ole konttausvaiheeseen jäänyt...:)

Hitto että tuli itsekin vietettyä unettomia öitä tuon kävelemättömyyden kanssa, kun kuopusta odotin heinäkuussa, ja niinhän taapero sitten oppikin kävelemään ennen pikkusiskon syntymää!

Vallu, neidit 02/08 ja 08/09

Vierailija
4/6 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 2v pikkusisko, joka kehittyi tosi hitaasti kaikissa jutuissa. Kävelemään alkoi vasta 1v4kk ikäisenä ja ennen sitä sai fysioterapiaa, konttaamaankin alkoi vasta tosi myöhään.

Mutta ihan on normaali tyttö, kehittyi noissa jutuissa vain hieman hitaammin kuin muut. :)

Vierailija
5/6 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa?

jospa sieltä ohjaisit sinua tytön kanssa jonnekin,

meillä oltu liikkuvaisia tosin aina ja käännyttykin selältä mahalleen kun neiti oli 2,5kk ja nyt täyttää 9kk.

Ehkä minua ainakin huolestuttaisi?

Jokainen meistähän on yksilöllinen mutta jos hän on jo 8kk vanha eikä pahemmin liiku sinuna kysyisyin neuvoa edes neuvolasta :)

Toivottavasti asia ratkeaa ja saat apua!! Ihanaa kesää teille :)

Vierailija
6/6 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuitenkin kertoa, että minä itse olen noussut istumaan vasta 10kk iässä ja ensiaskeleet otin 1v5kk iässä ja täysin normaali ihminen olen. Sain kyllä kerran fysioterapiaa lapsena.