Miten meikit käsimatkatavaroissa lentsikassa??
Mitkä niistä pitää pakata minigrip-pusseihin? Vai laitanko suosista kaikki??
Kommentit (18)
Miksi käsimatkatavoihin tarvitsee niin paljonmeikkejä?
Miksi käsimatkatavoihin tarvitsee niin paljonmeikkejä?
Ainakin meidän firman työmatkalaiset jättää suosiolla muut kuin käsimatkatavarat kotiin, koska koneiden vaihdot on niin mahdottoman kiireisiä.
tuupannut siihen muovipussiin. Ei siinä niin paljon muuta ole, ettei mahtuisi. Eipähän tarvitse arpoa, mitä mietlä virkailijat milloinkin sattuu oelmaan siitä nesteen määritelmästä.
Mutta periaatteessa kaikki voiteet, geelit ja muuta vähänkin märkä on nestettä. Myös huulirasva tms. Joku irtopuuteri voi mennä ei-nesteenä, mutta en haluaisi alkaa vääntämään siitäkään turvatarkastuksessa jonkun ääliövirkailjan kanssa.
saa olla per henkilö?? Meitä on yksi aikuinen ja kaksi yli kolmevuotiasta lasta matkalla.
Lasten osalta oli vielä joitakin omia kevennyksiä määräyksiin mm. juomien osalta.
tsekkaa www.ilmailulaitos.fi
koneesta toiseeen, ei mun ole tarvinnut niitä vaihtokentillä mukanani retuuttaa. Kerran pari on jäänyt koneesta, mutta aina on tullut vuorokauden sisällä kotiovelle tai lomakohteeseen.
että yksi henkilö saa ottaa vain sen yhden litran minigrip-pussin ja siinä pussissa saa olla vain 100ml nesteitä vai, että pussi saa olla täynnä niitä purnukoita, mutta yksi yksittäinen purnukka saa olla korkeintaan sen 100ml?
että yksi henkilö saa ottaa vain sen yhden litran minigrip-pussin ja siinä pussissa saa olla vain 100ml nesteitä vai, että pussi saa olla täynnä niitä purnukoita, mutta yksi yksittäinen purnukka saa olla korkeintaan sen 100ml?
Mikään nestepakkaus ei saa olla yli 100 ml. Ja se tilavuus on sen pakkauksen tilavuus, ei auta, jos on vajaa, jos purkissa lukee yli 100 ml. Pakkauksia saa olla niin paljon kuin siihen litran pussiin mahtuu.
koneesta toiseeen, ei mun ole tarvinnut niitä vaihtokentillä mukanani retuuttaa. Kerran pari on jäänyt koneesta, mutta aina on tullut vuorokauden sisällä kotiovelle tai lomakohteeseen.
Niin toki lomamatkoilla tämä on itsestään selvä, ei niitä itse tarvitse hoidellakaan. Mutta ihan työmatkaliikenteessä on huomattu, että jotkut lentoyhtiöt ei huolitse toisen yhtiön lennolta tulevia tavaroita vaan ne pitäis ehtiä matkalaisen itse hoitaa. Käytännössä ei ehdi.
Mäkin matkustan liki aina reittilennoilla, sillä käymme mieheni kotimaassa usein ja muutakin sukua ja ystäviä asuu ulkomailla. kaksi kertaa on matkatavarat hukkuneet, mutta n 12 h kuluessa on tulleet perille, ja eri lentoyhtiöiltä on usein ollut jatkolennot. Etelä-Afrikasta viimeksi tulin 3 eri yhtiön koneilla vaihtaen.
Työmatkalla on vaan tylsä jos se jakkupuku on jäänyt vaihdosta pois ja tulee vasta seuraavana iltana kun olisi jo pitänyt tavata ne asiakkaat olla matkalla kotiin.
Kerran olen joutunut ostamaan jakkupuvun vieraassa kaupungissa noin vartissa. Asiakkaat eivät kovin luotettavana pidä sellaista myyjää, joka ei saa itselleen huolehdittua edes asianmukaisia vaatteita päälle.
Jakkupuvulla on vaan tylsä matkustaa esimerkiksi yön yli lento, siksi mieluummin koneeseen eri vaatteet päälle.
Nimim. työmatkalla aina vain käsimatkatavaroita
Ainakaan minulla ei ole aikaa odotella laukkuja hihnan vieressä tuntitolkulla. Lisäksi lyhyillä matkoilla on naurettavaa raahata kahta laukkua - se käsimatkalaukku kun täytyy kuitenkin ottaa tuon katoamisongelman takia.
t. "Kokemusta löytyy - Milano Linate"
myös lomareissulla odottanut matkalaukkujani 3 päivää ennen kuin ovat tulleet. Ja joissain matkakohteissa ei saa niitä meikkejä mihin on tottunut edes ostettua. Saati sitten, että lähdet niitä metsästämään.
Tämän vuoksi pakkaan aina käsimatkatavaroihin meikkipussin, 2 vaatevaihtokertaa ja lääkkeet.
Kotiin tultaessa jäivät taas Heathrowlle, kuljetettiin kotiovelle parissa päivässä. Rasittavaa.
Käsimatkatavaroita voi kysellä vaikka siksi, että on lähdössä viikonloppumatkalle, jonne ei tarvitse muuta kuin sen käsimatkatavarakassin.
Litran minigrip pussiin pitää mahtua kaikki nesteet. 100ml saa olla aina yhdessä pussiin laitettavassa nestepakkauksessa korkeintaan. Nesteitä ovat kosmetiikasta esim meikkivoide, ripsiväri, huulikiilto, hammastahna, kasvorasva, käsidesi jne.
tuskin tarvitset meikkeja litroittain, kyllä ne pitää yhteen minigrip pussiin mahtua. Shampoot ja hoitoaineet pieneen puhteliin, hiuslakkaakin saa pienissä suihkepulloissa. Mikä siinä on ongelma?
Mascara, meikkivoide, huulikiilto, peitevoide (Lumenen v.sininen rasia) on mulla pyydetty minigrippiin.
Irtopuuteri meni sellaisenaan käsilaukussa, sekä huulipunapuikko, samoin puristepuuteri.