Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Onko muita keinoja kun leikata lapsen hiukset pois?

Vierailija
19.12.2008 |

Lapsella karstaa ja yritin taas jotain keinoa. Joku sanoi rasvan auttavan ja yriritin sitten vaseliinilla. No tulos on muutamien pesun jälkeen hiukset vieläkin rasvaiset! Lapsella vielä pitkät hiukset

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se rasvaisuus pesujen myötä vähenee.

Uskaltaisikohan hiuksia pestä käsitiskiaineella; sehän irrottaa tehokaasti rasvaa?

Vierailija
2/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla saivareita, jotka eivät irtoa yhtä helposti kuin karsta?

Meillä karstaa irrotettu laittamalla perusvoidetta yöksi ja sitten raaputettu varovasti pois ja hiukset pesty tavallisella sampoolla. Eka pesun jälkeen hiukset jää rasvaisiksi, mutta kun pesee seuraavana päivänä uudelleen, lähtee loput rasvat pois. Toinen vaihtoehto saada rasva pois on pestä hiukset niin, että sampoo hierotaan kuiviin hiuksiin ja pestään vasta sitten vedellä. Tätä konstia olen käyttänyt itselläni, kun olen hoitanut ihottumaista päänahkaani rasvalla.

Saivareiden irrottamisessa auttaa täikamman kastaminen etikka-vesi-seoksessa (puolet vettä, puolet etikkaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitä karstaa pitää ottaa pois? Omalla tytöllänikin jonkin verran sitä on, mutta onko siitä jotain haittaa?

Vierailija
4/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista nimeä mutta kysymällä ei tieltä eksy. Kyllä tehoaa ihan eri tavalla kuin tavan voiteet.

Vierailija
5/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kammalla pesun jälkeen varovasti rapsutellut pois. Kun päivittäin vähän rapsuttelee, ei pääse ongelma pahaksi.

Eihän se fairy mitään kauheaa myrkkyä ole, voi sillä pestä rasvan pois.

Vierailija
6/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ruokaöljyä, vauvaöljyä, sitten pistä yöksi puuvillapipo päähän, sitten pese, sen jälkeen heti kampaa tiheällä kammalla päänahkaa myöten, ja rapsuta, karsta irtoo laattoina jos on karstaa. Sen jälkeen voi laittaa vielä toisen öljyhoidon päälle jos haluaa. Tai huuhdella ja antaa rauhoittua.

Vierailija
7/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko et saivareita kun 2v jo sama juttu.

Vierailija
8/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella oli samaa ongelmaa, eikä siihen oikein mikään tepsinyt kunnolla. Ongelma häipyi sitten itsestään n. 5-6 v:n iässä.

Vierailija
9/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 3v pojalla se pesi pään puhtaaksi parissa viikossa. Sitä voi siis käyttää satunnaisesti lapsen täytettyä vuoden. Meidän lapsilla on karstaa ollut paljon ja hiuksiakin runsaasti, joten sitä ei ikinä ole noin vain rapsutettu pois.

Vierailija
10/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alat pikku hiljaa huuhtelemaan shampoota pois.

Vierailija
11/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lasten päänahka imee kuin sieni kaikki mömmöt (sanoi kampaaja). Meidän tytöltä, jolla on paksut ja runsaat hiukset alkaa vasta nyt 5 vuotiaana karsta hävitä itsekseen. Olen antanut sen olla, sillä raaputtaminen sattuu eikä karstat näy hiusten alta.

Vierailija
12/12 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan peset ja harjailet hiuksia ahkerasti. Kyllä ne aikaa myöten puhdistuu. Ja jatkossa: laita vauvaöljyä tai kelualia, niin homma hoituu helpommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi