Lapsista ja koirista
Opettakaa hyvät äidit ja isät lapsillenne muutama asia koirista niin kaikilla on mukavampaa.
1. Koiraa EI silitetä ilman omistajan lupaa
2. Lupa pitää kysyä jo ennenkuin lähestyy koiraa
2. Koiraa päin ei IKINÄ juosta
4. Jos koira on esim. "koiraparkissa" kaupan edessä, tai muuten kytkettynä, sitä EI saa mennä silittämään.
Kommentit (12)
koirapuistot ovat koiria varten. Sinne ei mennä silittelemään ihania hauvoja. Ja jos jostain syystä lapsi pitää puistoon viedä, siellä ei juoksennella ja hypitä.
Kakarat tulee juosten päin koiraa, ja muutaman metrin päässä kiljuvat, että "ihana, saaks silittää?". Siinä vaiheessa koira on jo ihan paniikissa. Kun kysyisivät kauempaa, ennenkuin säikyttävät koiran, saisivat silittääkin. Ja tää on tosi yleistä.
meidän koira on bulmastiffin ja dobermannin sekotus eikä siis mitenkään söpön tai ihanan näköinen mutta kaikki kakarat haluaisivat silittää. Ja meidän koira kun ei tykkää lapsista, sen takia jouduttiin antamaan pois kun tulin raskaaksi. Mutta nähdään koiran kanssa melkein päivittäin.
tai huutelevat aidan rakosista. Kylläpä ottaa päähän! Monta kertaa olen jo sanonut, että koira ei ole leikkikaveri, eikä sitä saa tulla ilman aikuista tervehtimään ja silloinkin on kysyttävä ensin lupa.
Meillä pienikokoisia koiria ja välillä jopa äidit yllyttävät lapsiaan silittämään koiriamme. Koiramme ovat kuitenkin vahtikoiriksi jalostettuja ja suhtautuvat vieraisiin ihmisiin varautuen. Käskyn alla kyllä kestävät silittämisen, mutta eivät pidä siitä.
Äidit (miksei muuten koskaan isät?) ja lapset loukkaantuvat, kun vastaan yleensä "Ei saa silittää, koirat eivät välitä siitä". Minun tehtäväni on lauman pomona taata, että koirilla on turvallinen olo. Mikäli ne kokevat koko ajan uhkaa ulkopuolisista silittelijöistä vahtimisvietti kasvaa jne.
Että sori vaan kaikille silittelijöille.
Minä todellakin kerään ne paskat pois aina. Sitä paitsi, miten tuo liittyy tähän keskusteluun mitenkään?
kun sanon lapsille ja äideille, ettei meidän koira oikein välitä lapsista. "Mutta onhan teillä tuo omakin?" No joo, oma lapsi kuuluu koiran omaan laumaan, se on ihan eri asia. Yleensä.
tai huutelevat aidan rakosista. Kylläpä ottaa päähän! Monta kertaa olen jo sanonut, että koira ei ole leikkikaveri, eikä sitä saa tulla ilman aikuista tervehtimään ja silloinkin on kysyttävä ensin lupa.
Päästä vaan lapses lupaa kysymättä tervehtimään vierasta koiraa. Sitten saat iltalehdelle itkeä, kun "koira puri, vaikka Jessica ei tehnyt yhtään mitään"..
Kyllä pitäis, sillä minä en ota enää vastuuta siitä, mitä tapahtuu lapsen ja koiran välillä, kun on kielletty tulemasta. Nämä lapset kun saattavat vaikka potkaista jalkapallon päin pientä koiraa tai nostaa takajaloista.
Että herranduudelis sentään, kun sattui sit kapinen piski hermostumaan tunkeilijoihin.
täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa. meillä arka lutuisen näköinen pieni koira joka ei ole koskaan tykännyt kovin lapsista eikä etenkään kovin tungettelevista. Tykkää kuitenkin meidän omista lapsista.
pahimpia just nuo juoksevat ja kiljuvat lapset. Tuntuu että etenkin lapset joilla koira kotona tulevat tunkeilemaan, koska "meilläkin on kiltti niin kaikki on kilttejä". ääri ryhmä n tietysti ne jotka ei ole "koskaan nähneetkään" mitään eläintä ja juoksevat suorinta tietä.
onneksi asutaan nykyään maalla eikä enää pelkoa :)
kohta kahden koiran ja kahden lapsen äiti