Mistä rahaa ??
Tyhmä kysymys, mutta olen lievästi sanottuna kusessa. Rahaa tulee 26 päivä ja tili nollilla ja kaikki kuiva, ym ruoat syöty joten jostain pitäis pikaisesti saada rahaa ruokaan:( Mutta mistä apua näin hätätilanteeseen.
Kommentit (14)
lainaa kaverilta tai sukulaiselta.
Lainaa vanhemmilta? Myy huutiksessa pikahuutona?
Pullot on viety jo viikkoja sitten:( Mikään auttava taho ei taida olla tällähetkellä auki. täytyy kait odottaa huomiseen. Avun saaminen silti, esim. sos toimsitosta taitaa kuitenkin kestää aika pitkään, näin oon ymmärtän. Ei olla aiemmin oltu tällasessa tilanteessa, joten miten nuo sossun jutut sitten toimii?
Onko sulla jotain luottokorttia, jonne voisit höylätä ostoksia? Hanki moinen, niin saat vähäksi aikaa varmaan korotonta lainaa. Mutta jos rahan käytössä on muutenkin ongelmia, niin unohda tää sitten.
Huutikseen jotain pikakauppaa?
Keräät pulloja ja viet kauppaan?
Tarjoat jotain palvelusta tutuille? Ikkunoiden pesu vaikka, jos eivät ole vielä ehtineet tekemään?
Tai jos tilanne on tosi paha, niin sitten vaikka seurakunnan diakonilta?
Ulos vaan nyt keräämään pulloja, eiköhän siellä juhannuksen jäljiltä vielä ole! Kyllä niillä nyt hiutalepaketin ainakin saa ja puuroa nokan alle.
Varsinkin, jos sinulla on lapsia ruokittavana saat sossusta nopean päätöksen pienestä rahasummasta. Saatat kyllä joutua maksamaan sen takaisin aikanaan, mutta ainakaan mitään korkoja siihen ei tule.
Suosittelen siis ehdottomasti pikaista vierailua paikalliseen sosiaalitoimistoon ja tilanteen selittämistä siellä.
Myös tukiverkostolta kannattaa kysellä kymppiä tai kahta. Niilläkin pääset ainakin päivän eteenpäin. Ikävähän sitä on pyytää, mutta joskus on vain pakko.
Onko sulla jotain luottokorttia, jonne voisit höylätä ostoksia? Hanki moinen, niin saat vähäksi aikaa varmaan korotonta lainaa. Mutta jos rahan käytössä on muutenkin ongelmia, niin unohda tää sitten. Huutikseen jotain pikakauppaa? Keräät pulloja ja viet kauppaan? Tarjoat jotain palvelusta tutuille? Ikkunoiden pesu vaikka, jos eivät ole vielä ehtineet tekemään? Tai jos tilanne on tosi paha, niin sitten vaikka seurakunnan diakonilta?
Mitn seurakunnan diakonilta saa apua, soitto sinne ja sanoo ettei ole rahaa ruokaan. Saisi edes ruoka avustuksen. Meillä on todellakin nyt päässyt käymään näin. Mies lomautettiin muutama kk sitten, ja kaikki lähti menemään sen jälkeen alamäkeä.
Nyt sitten miehellä petti "järki" ja paineli yksin mökille. Ollut siellä jo reilu viikon. Mulla ei ole autoa käytössä, ja kaikki läheiset asuvat kaukana. Olen itsekkin vähän pihalla tilanteesta. Tiedän että mies tulee kotiin kun saa ajatuksensa seläväkis. Oli tosi kova kolaus työttömyys hänelle. Ja tiedän ettemme ole ainoa perhe, jolle näin käy. Varmaan sielät diakonilta saa juttuseuraakin, koska olen aivan yksin lasten kanssa.:(
ruokakauppaan.
Soita huomenna päivystysnumeroon ja sano että jättää vastaanottoon josta haet sen, sovi kellonaika milloin on haettavissa.
Lapsilisät tulee 26 päivä
Etsi netistä numero valmiiksi. Täälläpäin sieltä saa ainakin lahjakortteja S-ryhmän kauppoihin. Meidän 6-henkinen perhe sai kerran niitä 100e:n edestä. Ovat yleensä 20e:n kortteja ja niitä antavat haqrkintansa mukaan. Ei tarvitse olla edes kirkkoon kuuluva ihminen. Kannattaa koettaa!
Ikävä tilanne teillä. Nyt vaan pakkaat repun selkään ja ulos pulloja keräämään ja haette tälle illalla puurohiutalerahat.
Sitten huomenna heti soitto sossuun ja seurakunnan diakonille, molemmista on varmasti mahdollisuus saada apua.
Onko teillä samassa pankissa tili, kuin vaikka sun äidillä? Pyydä vaikka 5 euroa lainaan. Se ei ole iso summa, mut sillä rahalla saatte monta kattilallista puuroa. Saat maksettua varmasti viikossa sitten takaisin, kun lisä rahaa tulee.
Ja lupaa, että jatkossa pistätte pahan päivän varalle syrjään aina johonkin rahaa. Ajattele, nyt jos lapsille tulisi joku vamma ja pitäis päästä äkkiä lääkäriin. Taksrahan verran pitäis vähintään olla kotona jossain jemmarahaa, mielellään vielä vähän enemmänkin.
Onko säästöpossut jo tutkittu? Entä takkien taskut? Ei talvitakkien taskujen pohjalle olis jäänyt kolikoita?
Juttuseuraa tarvitset varmasti myös, soita ihmeessä sinne diakonille!
Onko jotain myytävää huutonetissä / kelt.pörssissä / vauva.fi kirpparilla? Onko lapsilta jäänyt jotain uudeksi tai onko jotain muuta, mitä voisit myydä. Tsekkaa "ostetaan"-palstat ekaksi, sieltä saisit ehkä nopeiten rahaa. Eli jos sulla on jotain astioita, joista raaskit luopua, sieltä vois tärpätä... Esim. Arcorocin Octimea jotkut kerää, samoin tietysti vaikka mitä Iittalaa ja Arabiaa.
Huomasin, että mun viesti kuulosti hienostelevammalta kuin mitä tarkoitin. Eli ihmiset ovat ostamassa ihan tavallista tavaraa, ei tartte olla mitään designia. Joten tarkista tosiaan niitä "ostetaan"-palstoja, sieltä saatat löytää jonkun etsimässä just sulle turhaa kapinetta!
Mäkin olen etsinyt ostetaan-palstoilta vaikka mitä ihan tavallista ja joskus löytänytkin.
Onko teillä s-etukorttia. Sillä voit ostaa ruokaa. Jos ei tilillä sattuisi olemaan rahaakaan, menee vain miinukselle.
Ja tosiaan, lähirannat ja grillipaikat kannattaa koluta, niistä saattaa löytää pulloja. Varsinkin näin jussien jälkeen.
Toivottavasti asia järjestyvät.
..Mutta en TODELLAKAAN suosittele!