Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ääni nopeasti takaisin??

Vierailija
21.06.2009 |

Koko viimeviikon oli kurkku kipeänä aamuisin, eli pientä flunssaa oli jo silloin. Juhannuksena tuli sitten laulettua ääni ihan painoksiin, tällä hetkellä ei kuulu kuin pihinää jos koettaa puhua :/

Kuiskaamalla pystyy jotakin puhumaan, mutta ei sekään mukavaa ole..

oisko kenelläkään mitään poppakonstia millä palauttaa tuo ääni edes vähän normaalimmaksi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi kuiskailet vaan tän päivää. Juot tasaisesti jotain haaluaa ja hellit kurkkuasi höyryhengityksellä tai kostealla saunalla.

Sitten kun saat sitä vähän takaisin, on aika alkaa opetella oikeaa äänentuottoa. Äänihuulia ei saa kiristää liikaa.

Vierailija
2/30 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin ruokalusikallinen kielen päälle ja annat sen hiljalleen sulaa ja valua kurkusta alas. Voi tuntua aika ällöltä, mutta auttaa usein. Jotkut näyttelijät vetää auringonhattu-uutetta (joka yleensä laimennetaan) raakana. Muuten ne samat vanhat, eli kuumaa juotavaa, lepoa ja vaikenemista :) Parane!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla saunassa istuskelin, ja kuumaa olen tänäänkin juonut vähän väliä. Täytyy koettaa kuiskia tämä päivä, jospa huomenna olis jo vähän parempi tuo kurkku sitten. Auringonhattu-uutetta mulla ei nyt ole, mutta hunajaa saattaisi löytyäkin. Täytyy kokeilla jos löytyy!

Vierailija
4/30 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä laulajat käyttävät.

Vierailija
5/30 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se rasittaa kaikkein eniten äänihuulia. Puhelakko on nopein tie äänen palautumiseen. Päivän kun olet sanomatta sanaakaan, niin jo auttaa kummasti.

T. Äänityöläinen

Vierailija
6/30 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako siis kyypakkauksen kortisonitabletti?Nyt ois kiire saada ääni takasi...

Vierailija
7/30 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ääntä melkeen yhtään. Tekis mieli vetää itkupotkuraivarit... ...mutta... Niin ja viikonlopuks vielä mukavia suunnitelmia... niin... ?????

Vierailija
8/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Mun pitäisi huomenna esiintyä cheerleading esityksessä, ja oon yksi kolmesta huiskatytöstä, joten on aika tärkeää että pystyisin huutamaan. Ääni on kuitenkin ihan lähtenyt, ja on varmaa etten saa olla pois näytöksestä. onko yhtään mitään mikä voisi näin lyhyellä varoitusajalla auttaa, oon jo puhelakossa, höyryhengittänyt, juon paljon vettä ja otan säännöllisesti bafucinia. 

Eli onko kenelläkään MITÄÄN ideoita joita voisin kokeilla?

Vierailija
9/30 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
10/30 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollu ääni tosi pahana monta päivää, eilen vielä sukujuhlissa, ja siellä tuli puhuttua väkisin, nyt ääni on menny kokonaan, eikä kuulu kun pihinää jos yrittää puhua. Kuiskaaminen on kuulemma pahinta, mitä vois nyt tehdä, mutta kyllä mä kuiskaillut olen. Onko kellään ideoita että millä saisi äänen mahdollisimman nopeesti takasin?

Vierailija
11/30 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö vasaralla sormeen.

Ap:tä tämä tuskin enää lohduttaa näin yli kuuden vuoden viiveellä, mutta ehkä joku muu saa apua. Tai sitten vastaisuuden varalle, vapulle 2023 kenties?

Vierailija
12/30 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, ei ole hauskaa. Ihmiset ihan tosissaan kyselevät täällä neuvoa. Jos et osaa vastata niin älä sano mitään. Mene vitsailemaan johonkin kevytmielisempään keskusteluun. Kiitos.

Vierailija
13/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jotain vinkkejä vielä mulla ääni pois oon ollut jo puhelakossa ja huomenna suuri näytelmä jossa olen kertojana ja lapsena auttakaa

Vierailija
14/30 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kaivata kans vinkkejä äänen palutumiseen. Olin just viime viikol partioleiril ja siellä tuli paljon huudettuu. Nyt ääni kräkkäilee ja torstain ois tarkotus mennä kouluun. Ja plussana vielä olen hyvin puhelias joten mun on vaikee olla hiljaa.

Vierailija
15/30 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakka anaalipano palauttaa äänen kuin äänen.

Vierailija
16/30 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA KUISKAILLA SE RASITTAA ÄÄNIHUULIA!!(minulla on kokemusta)""

Vierailija
17/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käheään ääneen ja kurkkuun auttaa hunaja :) kannattaa juoda lämmintä teetä ja laittaa sihen hunajalusikallinen

Vierailija
18/30 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans ääni mennyt jonkin verran, kun olin Lauantaina (31.3) Yön keikalla, niin siellä tuli sitten laulettua/huudeltua jonkin verran.. Ois mukavaa saaja ääni takaisin, koska huomenna jo pitää mennä työssäoppimispaikkaan ja minäkin olen sellainen ihminen jolla on vaikeuksia olla puhumatta, puhelias kun olen :D oon kuitenkin väkisin puhunut nyt.. kurkkni ei ole oikeastaan kipeä, on vain ääni painoksissa.

Vierailija
19/30 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kun ääneni lähti laitoin kuumaavettä ja kuumaan veteen niitä papukaija pastilleja! helpotti paljon 

Vierailija
20/30 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivän reissussa olin ja ääni lähti siellä ku tuuli ja tapasi pitkästä aikaa ihmisiä niin eihän siinä malttanut olla puhumatta. 1. päivänä illalla kun viileni nii olin liian pitkään lyhythihaisella, yöllä valvoin ja jouduin kävelemään yöpymispaikalle sateessa ja jalkani kastui ja kylmeni jota ei saisi tapahtua. Toisena päivänä minulla ei ollut takkia vaan käytin villahuiviani ja sen päällä sadeviittaa koska satoi vettä koko päivän, se suojasi tuulelta ja minulla oli aamusta asti hieman käheämpi ääni kuin yleensä. Lauloin paljon vaikka ääneni oli käheänä ja voin sanoa että se oli virhe! Kolmantena päivänä alkoi taas ilma lämmetä ja sade loppui, mutta ääneni oli vielä käheämpi ja puhumisen seurauksena ääneni ei illalla kuulostanut yhtään omalta ääneltäni. Neljäntenä aamuna huomasin ettei ääntä tule enää ollenkaan ja niimpä jouduin perumaan tapaamisia ja pyrin olemaan hiljaa koko päivän. Join paljon vettä ja pari kuppia teetä. Olosuhteiden takia minun oli kuitenkin pakko kuiskia välillä. Nyt viidentenä päivänä olen ollut hiljaa koko päivän, sanonut ehkä 3 lausetta! Olen juonut paljon vettä ja teetäkin hieman hunajan kanssa. Pyrin käyttämään kaikki kotikonstit että saan ääneni takaisin! Turhauttavaa kun ei voi kertoa ajatuksiaan lähellä olfville. Viestittely kavereille lisääntynyt:)