Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua rasauden aikaisiin levottomiin jalkoihin?

Vierailija
21.06.2009 |

Olen aina kuvitellut, että levottomat jalat ovat loppuraskauden juttu. Mutta ei, minulla alkoi heti kun tulin raskaaksi, nyt viikkoja on 12. Tähän asti on ollut kohtalaisen lievää, eikä ole pahemmin häirinnyt unta. Viime yönä kuitenkin nukuin todella katkonaisesti jonnekin kolmeen asti jalkoja hieroen ja heilutellen ja kävellen. Ei kamalasti auttanut.

Eli onko heittää vinkkejä kehiin? Onko jotain oma apua tai onko lääkärillä tarjota jotain? Öisin olisi kiva nukkua, kun muutenkin olen niin järjettömän väsynyt...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia kokeilin (pitäisi helpotta kramppeja) vaan ei ollut apua. Akupunktio auttoi, mutta helpotusta kesti 2-3 päivää kerrallaan kunnes jalat taas tulivat levottomiksi. Synnytys oli paras lääke vaivaan.

Vierailija
2/4 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen nosta jalat kunnon kohoasentoon tyynyjen avulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yönä iski myös närästys, johon kuulemma auttaa sitten että nostaa pääpuolen kunnon kohoasentoon. Visioin tässä sitten että millaisessa linkkuveitsiasennossa oikein nukun :D Mutta pitänee kokeilla tuota jalkojen nostoa ylös.

t. ap

sen jälkeen nosta jalat kunnon kohoasentoon tyynyjen avulla

Vierailija
4/4 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä-lämmin suihkutus voi auttaa, mutta viimeiseksi se lämmin. Monia auttaa villasukat.

Itse kärsin vaivasta ensimmäisen kohdalla ihan lopussa ja silloin en kerennyt mitään helpotusta saada ennenkun synnytyksestä.

Tässä raskaudessa sitä oli jossain puolivälissä ja meinasin jo ostaa magnesiumia, kun monet sanoo, että se auttaa. Sitten kuitenkin odotin raudan vaikutusta, kun jostain nettilinkistä luin että myös alhainen hb aiheuttaa tätä ongelmaa.

Minulla olis siis huono hb. Ja nyt kun olen syönyt rautaa ja hb noussut ongelma on lähes poissa.

Joskus väsyneenä se vielä iskee, varsinkin autossa istuessa. Jotenkin väsymys lisää tätä vaivaa.