Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä oikein? Appivanhemmat pihtaavat rahaa!

Vierailija
20.06.2009 |

Miehelläni on sisko ja veli. Heitä on siis kolme. Heidän vanhempansa ovat eronneet ja ovat todella varakkaita.

Appivanhemmat eivät osallistu rahallisesti ollenkaan kolmen lapsenlapsensa elämään. Muilla mieheni sisaruksilla ei siis lapsia ole.

Minua tämä harmittaa, vaikka olemme molemmat mieheni kanssa ihan työssäkäyviä ja kaipa voidaan sanoa et jopa ihan hyvin toimeentulevia.

Appivanhemmat aina valittavat mulle et älä ole niin vaativa ja halua aina kaikkea ostaa ja ostaa. Mieheni on tosi kiltti ja antaa mun ostaa kaikenlaista jos siihen vain suinkin on varaa. Nyt mua on alkanu ärsyttämään ettei appivanhemmat anna rahaa tai muullatavoin auta meitä vaan pikemminkin sättivät et me vietetään kulutusjuhlaa. Esim pesutorni oli kuulemma turha ostos. Asumme velattomassa asunnossa ja autot ei ole todellakaan mitään uusinta uutta mut ei jätettäkään.

Silti tää kismittää. Voisivat joskus vaikka maksaa meille etelänloman ja jäisivät lapsia hoitamaan siksi aikaa et me saatais ladata akkuja.

Onko typerä kun ajattelen näin? Perintöosuus kun ropsahtaa miehelleni niin siitä on sitten kovat verot maksettava kun nyt voisi jo pikkuhiljaa antaa osan ennakkoperintönä mutta kun ei.

Mun vanhemmat on ihan köyhiä tyhjätaskuja ja niiltä ei ole tulossa mulle mitään.

Miksi appivanhemmat tekevät näin? Kuulemma he tekevät siksi näin kun me emme saa koskaan rahaa sivuun vaan kaikki menee mikä tuleekin. Miksi pitäisi jäädä säästöön?! Mitä varten me säästäisimme? En vain ymmärrä.

Olen varmaan liian nuori,oon kohta 28v.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki oikeesti aivot jooko ja ajattele itekin!

Vierailija
2/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltko nyt ihan tosissasi?

Mitä sä muiden rahapusseille olet menossa.

Harvinaisen ahne olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain sitten ite tajua sitä. =(

ap

Vierailija
4/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat siis säästäneet ja ansainneet TEITÄ varten. Ihanaa, toivottavasti testamenttaavat johonkin hyväntekeväisyyteen sen minkä laki sallii. Ai niin, voisitteko TE säästää lapsillenne? Vai oletteko Porvoon kerjääjiä?

Vierailija
5/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä appivanhempien pitää rahallisesti osallistua? Aikuisina teillä oma talous, eikait kenenkään vanhemmat jaa rahaa ihan tosta noin vaan aikuisille ihmisille jotka tienaavat itse???

Vierailija
6/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat tai vanhemmat auttavat.

Ap

Vierailija
7/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erittäin huono sellainen

Vierailija
8/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei appivanhempiesi tarvitse elättää ja rahoittaa teidän elämäänne, jokainen tienatkoon ja tuhlatkoon omia rahojaan, ei appivanhempien. Ehkä he eivät halua rahoittaa holtitonta elämäänne ja miksi pitäisikään? Jos kerran olette hyvin toimeentulevia ja mitään ei jää säästöön, niin ehkä on aika katsoa peiliin...

Toivottavasti appivanhempasi käyttävät rahat itseensä, niin jää ahne miniä nuolemaan näppejään.

Vierailija
9/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä sit pidän suuni kiinni ja annan heidän pihdata rahojaan tyynyalla. Tuntuu vaan typerälle tuollainen rahojen päällä makaaminen. =/

ap

Vierailija
10/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan voi olla noin tyhmä kuin ap. Miksi ihmeessä ne rahat teille pitäisi antaa.

Velaton asunto, hyvin toimeentulevia = mhin te niitä sponsoria tarvitsette?

Vierailija
11/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta velaton asunto 27-veenä.

Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa?

Huomionkipeää touhua nämä provoilut.

Vierailija
12/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on mua 11v vanhempi..

ap

Vierailija
13/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelänlomat ovat turhakkeita, kuten pyykinkuivauskonekin. Kotimaassakin voi lomailla, ja pyykit voi kuivattaa narulla.

Kuulostaa siltä että appivanhempasi ovat taloudellisia ja säästäväisiä ihmisiä - ja suojelevat rahojansa sinun kulutusvimmaltasi.

Et halua heiltä rahaa säästääksesi tai tarpeeseen, vaan huvin vuoksi. Kustanna itse omat huvisi. Ja kasva aikuiseksi.

Vierailija
14/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tarkoitettu suvun varallisuuden lisäämiseksi.Nk. Etelänmatojen yms Kulutusrahat ansaitaan työtä tekemällä. Ainakin minä olen näin saanut ymmärtää.

Appivanhempasi saattavat ajatella näin, itsekin ajattelen niin.

Vierailija
15/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi appivanhemmat tekevät näin? Kuulemma he tekevät siksi näin kun me emme saa koskaan rahaa sivuun vaan kaikki menee mikä tuleekin. Miksi pitäisi jäädä säästöön?! Mitä varten me säästäisimme? En vain ymmärrä. Olen varmaan liian nuori,oon kohta 28v.

ehkäpä ne näkevät, että teillä ei ol etulevaisuutta ja eivät halua ahneen miniän saavan mitään hyötyä. Toivottavasti suojaavat perinnön sinulta, testamenttiin kun saa mm rajata lasten puolisot ulos : )

Vierailija
16/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaiselle hemmotellulle bitchille mitään haluaa maksaa?

Vierailija
17/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos et oo provo, niin olet ahne ja typerä. Jotenkin toivon, että sun appivanhempasi törsäävät ne rahansa niin, ettei perinnöksi jää mitään. En mä antaisi killinkiäkään noin ahneelle miniälle.

Vierailija
18/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se verotuksellisesti järkevämpää alkaa hivuttaa rahoja sukupuussa alaspäin.

Itse en ole saanut sukulaisiltani mitään, enkä mitään odotakaan.

Appivanhempani antoivat kerran meille 50e kun kuulivat että heille on tulossa ensimmäinen (ja melko varmasti viimeinen) lapsenlapsi. Sillä rahalla kun voisi ostaa kaikkea tarpeellista... joo, laitettiin vaunurahastoon eli omaa rahoitusta ei tarvinnut vaunuihin kuin 190e...

Itseasiassa en hyödy mitään edes mieheni rahoista. Ja miksi pitäisi? Eivät ne ole minun.

Vierailija
19/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä perintöasiat on jotenkin erikoista luettavaa minulle. Itse ja myös mieheni tulemme varakkaista perheistä ja meillä ei koskaan ole puhuttu, että vanhempiemme jotenkin pitäisi meitä tukea.

Itse ollaan opiskeltu pitkään ja hyvät työpaikat hankittu. Se on vaan jo monessa sukupolvessa ollut itsestäänselvyys, että joskus sieltä perintöä tulee, mutta kyllä ne ovat sijoitettua rahaa.

Ai niin, sain vanhemmilta lapsilisärahat, kun lähdin Iso-Britanniaan yliopistoon opiskelemaan. Se oli ihana apu, vaikka Mäkkärissä siellä iltaisin työskentelin siitä huolimatta. Meillä on aina omatoimisuutta ja työntekoa (ihan sama mitä) arvostettu.

Vierailija
20/22 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on puolisolla vauras suku (toisin kuin itselläni) ja me aika pienituloisia. Koskaan en ole ajatellut että heidän pitäisi antaa meille rahaa! huhhuh.

Tosin ei ap varnmaan ole tosissaan vaan provoilee vaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi