Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja raskausasiassa...rv32

Vierailija
20.06.2009 |

Laitan nyt tännekin, jos vaikka vastausta saisin...:/

Täällä on nyt eilen ja tänään tullut pinkkiä limaa pyyhkiessä, ja masu on todella kipeä ja kova koko ajan. Olen käynyt synnärillä jo kolmasti saamassa supistuksia estävää troppia, mutta eipä se auta kun muutaman tunnin. Onko tässä kohta laitettava sairaalakassi valmiiksi vai mitähäh? Synnärille soitin, sanoivat vaan että katsele tilannetta, kun siellä on kuulemma todella ruuhkaista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS lääkäri olis todennut jotain tapahtuneen kohdunsuulla sua ei olisi laitettu kotiin. Porvoossa taidat asua.

Vierailija
2/10 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko annettu pistoksia vauvan keuhkojen kypsyttelyyn? Kyllä minun mielestäni paikkasi olisi nyt siellä sairaalassa... Ovatko kipusi supistuksia? Tuntuuko vauvan liikkeet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kohtu alkaa olla jatkuvassa supistuksessa ja kipuakin on, lähde synnärille ja vaadi tutkimuksia! Voi olla istukkaperäistä, repeämää tai jotain. En halua pelotella, mutta kannattaa käydä tarkistuttamassa. Samoten synnytys voi vain olla käynnistymässä ja tuo pinkki on limatulppaa. Tai sitten sinulla vain on tosi herkät limakavot ja se veri tulee sieltä...

Vierailija
4/10 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinko että kohdunsuulla olisi tapahtunut jotain? Luepa uudestaan. Kohdunsuu 1cm auki, kanavaa 2cm jäljellä. Eli kunnolla avautumista ei ole tapahtunut.

Vierailija
5/10 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko tyntänyt pinkkiä värikynää sinne?

Siis oikeasti pinkkiä?

Vierailija
6/10 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lääkäri arvioinut että ei syytä huoleen, synnytys EI ole käynnissä...

Vierailija
7/10 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu hyvin, ärsyttää todella että olivat äsken niin tympeitä puhelimessa synnärillä. Nyt ei ole supistellut vähään aikaan, yritin nukkua, sängyssäkin maha kovettuu koko ajan. Ja tulee myös niitä selkään asti ulottuvia suppreita.

Kyseessä toinen raskaus.

Vierailija
8/10 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit mennäänkin hätäsektioon ja lujaa. Jos kohtu on jatkuvassa supistuksessa, tutkimuksiin! Eikä auta et alakertaa vaan ronklataan, vaan pitää ultrata.

Vierailija
9/10 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla herkästi supisteleva kohtu. Ekaa odottaessa ei ollut ongelmia supistusten kanssa mutta kolmen seuraavan kohdalla oli jtkuvaa supistelu. Vatsa oli kova kuin keilapallo koko ajan. Monta kertaa oli kakkosen kohdalla jo varma että lähtö tuli mutta ei. Varsinkin kun limatulppaakin irtosi jo hyvissä ajoin. Meni sitten 10 päilää yli lasketun ajan. Eli kohtu vaan supisteli kaikesta liikkeestä mutta ei tehnyt mitää kohdunsuulle.

Vierailija
10/10 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki taitaa tarkoittaa tässä yhteydessä vaaleanpunaista, veikkaan ma. Eli hyvin lievästi veristä.

Minulla tulee nimenomaan vessassa pyyhkiessä todella hailakkaa punaa paperiin. Se ei ole sen kummempaa kuin jokin limakalvon pintaverisuoni ritsahtanut rikki. Ei hätää sen puolesta.

Mutta kuulostaa omituiselta, ettei sinua oteta sen kummempaan tarkkailuun niiden supistusten osalta. Itse pääsin välittömästi istumaan sen käyrämittarin kanssa ja mittasivat pitkän tovin kuinka tiheästi ja kuinka voimakkaasti kohtu supisteli. Tilanne oli kohdunsuun osalta samoin kuin sinulla: Ei mainittavaa kypsymistä.

Minulla nuo jatkuvat supistukset menivät itsestään parissa päivässä ohitse eivätkä johtaneet edes kohdunsuun kypsymiseen sen kummemmin. Tämä siinä 31-32 raskausviikoilla.

Ihan hyvin pääsimme sitten loppuun asti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän