Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etäisä ja lasten ulkoilut: mielipiteitä kaivataan!

Vierailija
18.06.2009 |

2 villiä pojan viikaria (4,5 vuotta ja loppukesällä 6 vuotta täyttävä) ulkoilevat kuulemma keskenään isänsä luona ollessaan. Isä asuu keskisuuressa kaupungissa alueella, jossa on monenmoista porukkaa, myös sitä "epäilyttävää" sakkia (eli siis mikään eliittiasuinalue ei ole kyseessä). Taloyhtiö on kaupungin vuokratalo, isohko sellainen, ja piha ulottuu laajalle.

Itse olen hyvin varovainen lasteni kanssa, vaikka asummekin toisessa kaupungissa (suuremmassa); en anna lasten´juuri lainkaan ulkoilla keskenään, vaikka tämä on alueena rauhallinen. Mutta tuon ikäiset voivat keksiä mitä tahansa! Isänsä luona osaavat vielä huonommin kotiin kuin täällä vakituisilla kotikulmilla, jos päättävät yks kaks lähteä seikkailemaan...

Olen todella huolissani tästä, vaikka jonkun mielestä tietysti ylireagoin.

Minusta on outoa, että isä tapaa lapsia kuitenkin vain 4-6 päivää kuukaudesta - miksi ei voi olla ulkona heidän kanssaan noina päivinä? Miksi ottaa turhia riskejä? Koululaisten kanssa minusta asia olisi toinen, ja jos lapsilla olisi kännykät tms. Mutta kun ei ole.

Olenko aiheesta huolissani vai turhaan hysteerinen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noin pienten pidä olla yksin

Vierailija
2/3 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tunne lapsiasi, sinä tiedät parhaiten.

Mutta. Asialle et oikeasti voi tehdä mitään. Voit puhua asiasta isän kanssa, mutta siinäpä se sitten onkin. Et voi vaikuttaa asiaan mitenkään konkreettisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinsä luona keskenään. 4v. ajaa myös pyörällä yksin siellä ja 2v. juoksee perässä.