Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskomatonta. Mies tulee duunista klo 16:30,

Vierailija
18.06.2009 |

eikä muija ole edes ruokaa laittanut vaan maleksinut koko päivän. Tällainen tilanne on serkkuni perheessä lähes päivittäin. Serkkuni (tämä kyseinen mies) tästä mainitsi kun viimeksi nähtiin. Lapsia heillä on kaksi, 5- ja 2-vuotiaat. Muija saattaa käydä lasten kanssa grillillä syömässä, perheen elättäjä saa sitten syödä mitä sattuu löytämään.

Kuinka helvetissä kukaan voi olla noin laiska ja piittaamaton??

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen kanssa pöydässä. Meillä 4 lasta ja melko säännölliset rytmit, toki mekin tehdään koko päivän kestäviä retkiä silloin tällöin, eikä aikatauluteta menojamme miehen menojen mukaan mutta JOKA NORMAALI arkipäivä meillä on lounas ja päivällinen klo 12 ja 17. Jos joskus mies niihin osuu, niin on aivan ihanaa. Meillä vain mies tekee 8-19 töitä lähes joka päivä, että kerkee siihen iltapalalle juuri ja juuri =(.

Grillitä mekin voimme silloin tällöin hakea mutta pääsääntöisesti teen ruoan klo 17 ja seuraavana aamupäivänä syödään sitten sen tähteitä. Ja grilliltä kyllä tuodaan sitten miehellekin odottamaan jääkaappiin jos valmista ei ole!

En ymmärrä miksi täällä ihmiset pitävät sitä pahana, että haluaa tehdä miehelle ja perheelleen ruoan....kyllä meillä myös toimii toisin päin. Jos mies on kotona lasten kanssa niin kyllä meillä on ruoat valmiina ja onpas kiva tulla kotiin valmiiseen pöytään.

Ja minä nyt käsitin niin, että ap tarkoitti, ettei sille kotiin tulevalle miehelle ole mitään siellä jääkaapissa välttämättä. Se on täysin eriasia kuin se, että olet tehnyt aiemmin ruokaa jota mies sitten lämmittää. meillä ainakin mies on todella otettu jo siitä, että olen tehnyt ruoan jonka hän myöhemmin tullessa lämmittää. Aika rankkaa olisi jos pitäisi siinä töistä tullessa vielä alkaa alusta alkaen ruokaa laittamaan, sitä en itsekään halua kokea. Mutta jos näin monessa perheessä tälläinen toimii niin ok....jokainen tekee tyylillään. Meillä otetaan kaikessa toinen huomioon!

Vierailija
42/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt itse kotiäitinä noudatan samaa kaavaa. Lapset ja minä ruokailemme useimmiten klo 12 ja 17.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee miehelle ruokaa, koska hänelle ei se kelpaa. . Ei siis kelpaa tavallinen lapsiperheen "köyhäilymenu", vaan mieskäy ulkona syömässä, milloin pizzalla, milloin ravintolassa. Mä ja lapset syödään sitten makaronilaatikkoa ;)

Kotiintuloajatkin ovat mitä sattuu, kun pyörii kaikki illat kavereidensa kanssa. Eipä juuri jaksa enää kiinnostaa.

Vierailija
44/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tehdään ilta-ruoka klo 17 aikoihin ja minä sen yleensä haluankin tehdä tai sitten haetaan yhdessä jotain noutoruokaa. Yhteinen ruokahetki on tosi mukava ja ruuanlaittoon osallistuu joskus myös lapset tai sitten isukilla on hetki lasten kanssa, kun minä valmistan ruuan. En voisi toisellalailla ajatellakkaan tekeväni. Hetki itselle ruuanlaiton yhteydessä. Ei ole mulle mikään vaiva, kun päivän on kersojen kanssa yksin. Syödään sitä tähettä sitten aamupäiväruualla lasten kanssa. Nautin ruuanlaitosta ja tulee mukava mieli kun toisillakin on. Hyvä ruoka, parempi mieli!

Vierailija
45/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käy töissä ja tekee ruoat. Minä teen kaikki kotityöt, opiskelen etänä ja hoidan kahta lasta. Tämä työnjako sopii meille. Mies pitää ruoanlaitosta ja minä vaihdan mielelläni vaipat ja tiskaan. Varmaan olen sitten laiska, piittaamaton ja hirveä muija.

Vierailija
46/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tehdään ilta-ruoka klo 17 aikoihin ja minä sen yleensä haluankin tehdä tai sitten haetaan yhdessä jotain noutoruokaa. Yhteinen ruokahetki on tosi mukava ja ruuanlaittoon osallistuu joskus myös lapset tai sitten isukilla on hetki lasten kanssa, kun minä valmistan ruuan. En voisi toisellalailla ajatellakkaan tekeväni. Hetki itselle ruuanlaiton yhteydessä. Ei ole mulle mikään vaiva, kun päivän on kersojen kanssa yksin. Syödään sitä tähettä sitten aamupäiväruualla lasten kanssa. Nautin ruuanlaitosta ja tulee mukava mieli kun toisillakin on. Hyvä ruoka, parempi mieli!

Vierailija
47/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yleensä iltapala-aikaan jos silloinkaan. En tosiaan lämmittele hänelle mitään ruokia, vaan itse saa kaapista kaivella, onko jotain tähteitä jäänyt. Jos ei niin osaa kyllä tahdä syötävänsä itse. Ei aikuinen ihminen kahta lämmintä ateriaa päivässä tarvitse ja on jo lounaan syönyt ulkona.

Vierailija
48/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ruoka ollut koskaan minua, perheen elättäjää, odottamassa.

Ja vielä uskomattomampaa, kun minä olin lasten kanssa kotona hoitovapaalla ja mies vuorostaan tienaajana, en minäkään hänelle kovin usein ruokaa tehnyt valmiiksi.

Vierailija
49/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummastelen vaan noita aikaisia kotiinpaluu- ja iltaruokailuaikoja Suomessa! Tuntuu olevan yleistäkin, että ollaan jo kotona töistä kl 17 ja syödään silloin?

Täällä mies tulee töistä yleensä vähän vaille 19. Silloin sitten syödään yhdessä kaikki. 16.30 on töissä vasta iltapäiväkahvin aikaa..

Vierailija
50/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 8 tunnin työpäivät. Siitä saamme olla kiitollisia kyllä.

Vierailija
51/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työaika loppuu klo 15-16, niin siihen se menee... Tästä tulikin mieleen haukotelleen veljenpojan väsynyt lausahdus, kun Kanarialla kävivät syömässä paikallisten illallisaikaan (n klo 20): "Äiti, eihän enää mennä yöllä syömään?" =D Kun on tottunut klo 17 syömään, tuntui 20 liian myöhäiseltä.

Vierailija
52/52 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos miehellä esim. menee töissä pitempään tai tuleekin aiemmin niin silloin saa lämmittää/odottaa valmistumista. Mutta minun mieheni lähtee töihin 7 aamulla, syö banaanin, painaa fyysistä työtä vähitään 10 tuntia kahvin voimalla ja tulee kotiin n. klo 17 syömään. Päivällä hänellä ei ole aikaa syödä, joten on ihan mukava jos kotona olis melko äkkiä se ruoka valmiina, ja sitä olis RIITTÄVÄSTI... :D