Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella vanhemmat EIVÄT maksaneet ajokorttia?

Vierailija
18.06.2009 |

Meidän lukion viiden hengen kaveriporukasta olin ainoa, jonka vanhemmat eivät maksaneet ajokorttia. En olisi sitä tarvinutkaan, mutta minua pidettiin vähän outona, kun en ajanut korttia, koska vanhemmat eivät maksaneet sitä. Onko se vähän niin kuin vanhemman velvollisuus maksaa kortti lapselleen?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoivat kaikkien lasten ajokortit. (yht 12 lasta)

No ei se kenenkään vanhemman VELVOLLISUUS ole mutta jos haluaa auttaa lasta eteenpäin elämässä niin mun mielestä on ihan fiksua maksaa sekä maksaa myös ammattikoulun/lukion kirjat/muut kustannukset.

Me olemme ihan pienestä asti jakaneet mainoksia ja saaneet omaa rahaa ja siitä asti kun on alkanut kesätyöiässä olemaan niin joka kesä oltu töissä. (eli työntekoon on opetettu pienestä asti)

ja hyvä niin. Sain hyvät eväät elämään.

aion myös kustantaa omille lapsille autokoulun ja auttaa opinnoissa.

Vierailija
22/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sille rahalle aina on parempaa käyttöä, vaikka minun ajokortti helpottaisi huomattavasti tätä nykyistä arkea.

Meillä kahdelle vanhimmalle maksettiin. Sitten kun olisi koittanut minun vuoroni, vanhemmat olivat eronneet ja rahan menoa oli näin tuplasti enempi kuin eheänä perheenä. Kerran siitä mainitsin, mutta en jaksanut jankuttaa, ymmärsin kyllä tilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät maksaneet, maksoin itse omista kesätyötienisteistä ja pidin sitä ihan normaalina käytäntönä. Täysi-ikäisenä ihmisenä maksoin tällaisen kustannuksen itse. Vanhempani eivät olleet köyhiä, vaan ihan keskituloisia, mutta he eivät koskaan ole erityisesti rahallisesti auttaneet meitä kahta lastaan.

En tuolloin osannut olla katkera, en kai täysin tajunnut että muiden vanhemmat maksoivat kaikki viulut. Se vähän kadetti kun joillain oli omat, vanhempien maksamat autot.

Meillä on 3 lasta enkä tiedä miten heidän kanssa toimitaan. Jos yhdelle maksetaan niin sitten ehdottomasti kaikille! Luultavasti saavat itse maksaa osan.

Vierailija
24/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmekymppinen ja vanhemmat jo kuolleet.

Olen helsinkiläinen ja siellä ei ollut mikään "must", että autokoulu käydään heti 18 v. Aika monet ajoivat kortin vasta myöhemmin. Julkisilla välineillä täällä liikuttiin paljon.

Itse asun nykyisin landella ja kai täällä maksellaan kortit mukoloille jo lukioiässä. Kun ei ole kunnon julkisia liikenneyhteyksiä, niin asialla on ihan erilainen merkitys.

Vierailija
25/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät silloin kun olin nuori, mutta kun isäni kuoli, käytin perintörahaa mm autokouluun. Olin 31v tällöin.

Vierailija
26/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun maalla ja kaikki muut saivat kortin silloin kun täyttivät 18 vuotta. Itse ajoin vasta päälle parikymppisenä juurikin tuosta syystä, että maksoin sen itse, eikä aiemmin ollut tarpeeksi rahaa kasassa. Aika monet eivät ensin uskoneet, ettei minulla ole korttia, koska se on täällä päin aika harvinaista.

Vierailija
27/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ajokortin maksoivat mun kummit. vanhemmat sitten ostivat 35 000 markan auton

Vierailija
28/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole minulla korttia vieläkään.

Veljelleni kyllä maksettiin ajokortti, mutta minulle ei sillä olin halunnut mennä lukioon. No eipä siinä lukiolaisena ollut varaa ajokorttia ostaa eikä myöhemmin opiskeluaikana.

Myöhemmin en ole enää halunnut lähteä autokouluun. Aina tuntuu olevan 'tärkeämpiä' menoja ja ihan hyvin olen pärjännyt kortitta tähänkin asti.

Vierailija
29/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin. Ajoin kortin vasta 22-vuotiaana kun oli palkkatyöstä rahaa.

Vierailija
30/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veli kun käytti omat rahat miten lystäsi ja minä olin niin tyhmä että säästin ja maksoin itse. tässä taas sitä tasa-arvoa.

Vierailija
31/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat kyllä maksaneet mutta en halunnut sillon korttia. mieheni maksoi viimeisillä pennosillaan että sai vaimolle sit kortin :D

mä luulen että me maksetaan lapsille sitten aikanaan suurin osa mutta pistetään lapsi hankkimaan joku nimellinen summa siihen...

Vierailija
32/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ja isällä ei olisi ollut varaa kustantaa minulle ajokorttia. Minä olin viikonloppuisin töissä lukioaikana ja jo yläasteellä jonkinverran. Pystyin siis hyvin itse kustantamaan sen. Eikä harmita yhtään.

Vierailija
33/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siis maksaneet.

Pikkusisarukseni saivat perinnön, jonka mutsi ja isäpuoli ryyppäsivät, tarkoituksena maksaa heidän ajokortit, seuraus että kummallakaan ei korttia (ovat nyt n. 30 v)

Vierailija
34/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaneet mullakaan ja edelleen ilman korttia. Tähän asti aina asunut niin keskustassa, ettei ole tarvinnut. Nyt kai tarttis ajaa jos muutetaan enempi korpeen niin saa tenavia kuskailla vaikka ukko töissä.

Vierailija
35/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halunnut opetta itse, "säästää" rahaa, mutta kieltäydyin siitä "ilosta".

Maksoin itse korttini 20-vuotislahjakseni.

Vierailija
36/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä pojalla olla... jnejne.

Itse maksoin autokoulut itselleni vasta 28 v ulkomailla.

Vierailija
37/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin itse ja menin autokouluun, kun olin 32. v ja maksanut ensin opintolainani, asumisoikeusasuntoni, hääni yhdessä aviomieheni kanssa häämatkoineen ja tämän jälkeen säästänyt oman autokouluni ja tulevan auton hinnan. Tavoitteena oli säästää ensin autokouluraha ja tulevan auton ostoon tarvittu raha ja ajaa ajokortti Helsingissä, jotta ajaminen pienemmissä kaupungeissa olisi helpompaa. Olen aina säästänyt itse, koska elämä on opettanut, ettei raha kasva puussa.

Vierailija
38/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole minulla korttia vieläkään.

Veljelleni kyllä maksettiin ajokortti, mutta minulle ei sillä olin halunnut mennä lukioon. No eipä siinä lukiolaisena ollut varaa ajokorttia ostaa eikä myöhemmin opiskeluaikana.

Myöhemmin en ole enää halunnut lähteä autokouluun. Aina tuntuu olevan 'tärkeämpiä' menoja ja ihan hyvin olen pärjännyt kortitta tähänkin asti.

Vierailija
39/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät maksaneet.Mies maksoi joululahjana mulle ajokortin kun olin 22.Oli hankalaa muuten viedä muksua neuvolaan yms. kun silloin asuttiin suht skutsissa.Tosin 18v:nä ei olis ollut autoon rahaakaan..eipä sillä kortilla paljon ajella.

Vierailija
40/49 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oishan joku sulainenki varmaan lainannu, mutta menihän se noinkin... =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme