171 cm ja 90 kg :( Laskettu aika
ylihuomenna, totta kai tässä elämänvaiheessa muut asit on tärkeämpiä kuin kilot ja ulkonäkö, mutta ei voi mitään, että nuo lukemat vähän masentaa...
Neuvolasta epäilivät, että osa painosta tulee turvotuksesta, mutta ainakaan käsissä ja jaloissa ei sellaista ole, hyvin mahtuu kengät ja sormukset.
Kommentit (8)
Itse synnytin 3 kuukautta sitten ja viimeisilläni painoin 98, oon 173 cm pitkä.. Nyt painan jotain 84, ei tää hirveesti naurata :( Kovasti oon yrittänyt vaunukävellä ja syödä vähän fiksummin, mutta pitkä on matka. Täysimetän, joten sen takia ei oikein voi mitään "ihmediettejä" tässä kokeilla, hiljaksiin vaan.
mä oon 166cm jannen raskaaks tuloa paino vaihteli 61-64kg välillä. samana päivänä kun lapsivesi meni painoin tasan 90kg!! mulla oli raskausmyrkytys ja paino nous melkein 1kg/päivä vikalla viikolla. kengät ei ees menny jalkaan. synnytyksen jälkeen lähti 8 päivässä -17kg ihan vain hikoilemalla.öisin sai melkein lakanat vaihtaa kun oli niin märät. synnytyksestä nyt 3kk. ja enää painoa jäljellä 68kg. Täys imetys, joten toivon että se paino tästä vielä putoo ihan itsekseen. eli eiköhän se sullakin lähe putoomaan ihan hyvin. tsemppiä synnytykseen.
laskettuaika vasta lokakuussa! Don`t worry...
ennen raskautta panoin 72kg, laihdutin edellisenkin jälkeen melkein 30kg, joten en jaksa stressata. Hauskaa Jussia, syö ja nauti ;)
Minulla on taas tilanne melko päinvastoin. Ja voin sanoa, että esikoisen kanssa oli paljon mukavempaa kuin hermoilin ylimääräisten kilojen kertymistä!
Raskaus alkaisi olla loppupuolella ja paino vain laskee laskemistaan. Ei nyt onneksi mitään järjettömiä määriä, mutta sellaisen 300-500g viikossa. Ei ole yhtään hauskaa...
Painon noustessa ei yleensä tarvitse ruveta miettimään, onko lapsella kaikki hyvin. Harvemmin se nyt niin äkillisesti nousee vaan kertyy tasaisesti. Painon laskiessa taas ei tiedä yhtään, mitä ihmettä tapahtuu ja saako lapsi nyt kaiken tarvitsemansa. Pidän tässä kirjaa siitä, mitä syön ja kuinka paljon. Jes.
En ole kauheasti stressannut syömisten suhteen, mutta oikeassa ootte, että enemmän huolestuttaisi, jos paino ei nousisi olleenkaan.
Mulla on kyllä paino noussut tosi nopeaan tahtiin, vielä rv 22 ei ollut tullut grammakaan lisää, mutta siitä se sitten alkoi, parhaimmillaan (tai pahimmillaan 2 kg viikossa...) Ennen raskautta olin reilu 70 kg ja koin silloin jo itseni aika pulskaksi (edellisinä vuosina oli hiljalleen kertynyt melkein 10 kg ylimääräsitä)
eli vaikka laitokselle jäisi kymmenenkin kiloa turvotusta, lapsivettä, istukka ym. vauvan paino, olisin siltä 80 kg. Voi apua...