Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttölainan puolitus erossa??? kuka tietää

Vierailija
17.06.2009 |

pankki sanoo ettei ko. lainaa enää myönnetä kahdelle henkilölle, joten tämä laina on ns. vanha ja siksi molempien nimissä. Lasku tulee aina minulle ja ex-mies ei lainaa maksa. Hänen mielestään se voi mennä vaikka ulosottoon.

Miten mä saan rahani takas?? Voinko viedä asian lakimiehelle tai oikeusaputoimistoon, olen tällä hetkellä työtön ja kuukausierä lainassa on kohtuuttoman suuri tällä hetkellä maksettavana.

Pankki ei pienennä lainan erää, sen olen jo kysynyt.

haluan nyt siis tietoa en moralisointia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos miehesi ei maksa, niin sinä maksat. Se saatko rahoja häneltä ikinä on eri asia.

Erossa omaisuudesta vähennetään velat ja nettovarallisuus jaetaan puoliksi ellei ole avioehtoa tai omaisuutta, joka esim testamentilla peritty ja siinä estetty jaettavaksi.

Vierailija
2/3 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että olen heikoilla tässä, mutta saisinko oikeudessa asian läpi. Laina on otettu hänen tarkoituksiaan varten, itseasiassa hänen firmaansa varten, mutta hän käytti rahat muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laki sanoo, että yhteinen laina on kuin ottaisi lainan yksin. Olet kuitenkin velan haltija eli velallinen

Jos olisit takaajana, niin saattaisi olla pieni mahdollisuus. Takaajakin toki vastaa takaamastaan velasta kuin omastaan mutta takaaja voi oikeusteitse hakea rahojaan velalliselta takaisin. Tosin takaaja joutuu yleensä maksamaan lainan vain kun velallinen ei siihen pysty eli velallinen on pa. On aika epätodennäköistä siksi, että takaaja saisi rahoja myöhemminkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi