Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kivoja 128-134 kokoisia vaatteita pitkälle 7-vuotiaalle tytölle?

Vierailija
17.06.2009 |

Tyttö on juuri siinä rajalla, että monien liikkeiden (Lindex, KappAhl, H&M) valikoimassa pitäisi siirtyä isojen puolelle.

Isojen tyttöjen vaatteet ovat kuitenkin aika teinimäisiä, eikä 7-vuotias tykkää niistä. Hän haluaisi pukeutua kuten pienemmät tytöt, mikä on täysin ymmärrettävää.

Mistä löytäisi tuon kokoluokan tyttömäisiä, kohtuuhintaisia vaatteita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
2/9 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian muuttaa mieltään, kun menee syksyllä kouluun. Oletan, että on vasta menossa ekalle?

Eli kannattaa ehkä vähän toppuutella tytön haluja ostella pinkkiä ja glitteriä, koska koulussa sellaisia ei enää tytöt pitkään käytä ja lapsesi maku voi nopeastikin muuttua "teinimmäksi".

128-senttisiä tehdään vielä aika yleisesti "lasten mallisia", ihan markettivaatteissakin (mm. Citymarket), mutta 134 on jo tosiaan aika teiniä.

Minulla on 134-senttisiä käyttävä 9-vuotias, ja hänellä se vaatemaku ainakin muuttui aika kovasti ekan luokan aikana. Onneksi olin sen aavistanutkin, ja ostanut hiukan neutraalimpia vaatteita enkä mitään Pet shop -kuviota...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa ehkä vähän toppuutella tytön haluja ostella pinkkiä ja glitteriä, koska koulussa sellaisia ei enää tytöt pitkään käytä ja lapsesi maku voi nopeastikin muuttua "teinimmäksi".

Höpsis, meillä kolmannelle menevä tyttö jaka pukeutuu tosi pikkutyttömäisesti vielä, ei halua mitään "teinien" osastolta. Arvatkaa onko vaikeaa kun vaatekoko on 150... Mutta hyviä olen löytänyt ihan marketeista ja sitten H&M postimyynti joka myy esim kivaa collegehousua pinkkinä jne 170-senttiseksi asti vaikka liikkeissä niitä ei ole.

Vierailija
4/9 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, meillä kolmannelle menevä tyttö jaka pukeutuu tosi pikkutyttömäisesti vielä, ei halua mitään "teinien" osastolta. Arvatkaa onko vaikeaa kun vaatekoko on 150... Mutta hyviä olen löytänyt ihan marketeista ja sitten H&M postimyynti joka myy esim kivaa collegehousua pinkkinä jne 170-senttiseksi asti vaikka liikkeissä niitä ei ole.

vaan "saattaa". Pesepä ne silkkarisi...

Kyllä se on ilman muuta yksilöllistä ja ennen kaikkea varmaan koulusta ja asuinpaikasta kiinni. Täällä stadissa ainakin likat tuppaavat kiinnostumaan muodista ja teinikuteista aika varhain. Oma 9-vuotiaani (joka myös menee siis kolmannelle) ei enää pistä pinkkiä päälleen edes pakottamalla...

Vierailija
5/9 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää "pinkistä ja glitteristä", ei ainakaan oma 7-vuotiaani. Tyttären vaatteita täytyy kohta etsiä isompien lasten osastolta (134 cm ja siitä eteenpäin) ja mitä niitä olen ohi mennen katsonut, ei joissakin ketjuliikkeissä paljon ilahduta. Vaatteet ovat jotenkin halvannäköisiä, printtikuvioisia ja vielä enemmän tusinatuotteen oloisia (nyt on muotia tämä ja tämä juttu ja sen kyllä huomaa) kuin pienemmillä.

Tytär on ollut jo vuosia mukana vaateostoksilla, eikä suostu pitämään päällään jotain, mistä ei pidä. Tähän mennessä kuitenkin on löydetty molempien mieleen olevia vaatteita. Nettikaupoissa olen huomannut saman, että monet koot loppuvat 122:een tai 128:aan.

En valitettavasti osaa Keski-Suomeen antaa ostopaikkavinkkejä, koska asun ja shoppailen pääkaupunkiseudulla.

vaan "saattaa". Pesepä ne silkkarisi... Kyllä se on ilman muuta yksilöllistä ja ennen kaikkea varmaan koulusta ja asuinpaikasta kiinni. Täällä stadissa ainakin likat tuppaavat kiinnostumaan muodista ja teinikuteista aika varhain. Oma 9-vuotiaani (joka myös menee siis kolmannelle) ei enää pistä pinkkiä päälleen edes pakottamalla...

Vierailija
6/9 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ostaa 8-vuotiaalle tytölleni teinivaatteita, eikä hän vielä niitä haluaisikaan vaan olisi tyytyväinen paljon lapsellisimmissa vaatteissa, vaan ei näemmä muita vaihtoehtoja ole. Siis tytär käyttää 134/140 cm vaatteita...

Vierailija
7/9 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin järjestä Me&I-lastenvaatekutsut tai L&B-kutsut, ja Jämsässähän on ihana NellyNalle, nyt siellä on alekin käynnissä, http://www.nellynalle.fi/.

Vierailija
8/9 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6-vuotias käyttää jo osaksi 128-senttisiä vaatteita, ja olen kauhistellut just KappAhlin pimumaisia valikoimia.

En kyllä tiedä Keski-Suomesta, mutta täällä pääkaupunkiseudulla normaaleja vaatteita löytää esim. Stockalta, Sokokselta, Haloselta, kaikista "oikeista" lastenvaateliikkeistä, kuten Jesper Junior, Name It. Hinnat ovat vähän kalliimpia kuin HenkkaMaukalla ym., mutta vaatteita sentään kehtaa laittaa lapselleen päälle.

Lisäksi raahaan lapselle vaatteita ulkomaanmatkoilta niin paljon kuin jaksan. Monethan tilaa myös netistä, taidan itsekin alkaa kokeilla.

Vierailija
9/9 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän yrittänyt jotain nettikauppojakin, mutta melkein kaikissa koot loppuvat niistä kivoista...

Mä olen mennyt tekniikalla "osta aina, kun löydät", joskus löytyy Stockalta, jotain Sokoksesta, jotain olen ostanut mm. kidscorner.fi:sta ja jotain löytänyt Anttilasta. Mitään yksittäistä paikkaa en ole onnistunut huomaamaan.

Toisessa ketjussa katsoin tuota Nextia. Sielläkin sama juttu - pimumeininki alkaa tästä koosta. Jotain kivoja yksittäisiä oli ja hinnat kohtuullisia (ei halpoja).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän