yövaipasta päästiin jo eroon - mutta nyt taas soutaa ja huopaa.
Heippa! Olisi mukava kuulla kokemuksianne ja ajatuksianne seuraavaan asiaan: tyttäreni oppi yövaipasta eroon maaliskuussa ollessaan 2v 7kk. Sen jälkeen yökastelua on tapahtunut satunnaisesti, max. kerran viikossa. Emme ole antaneet asian häiritä ja lakanat olemme pesseet mieluummin kuin palanneet vaippaan. Sitten toukokuun loppupuolella alkoi hän pissata sänkyynsä melkein joka yö. Laitoimme vaipan ja vaippa olikin märkä viikon ajan joka yö. Sitten se oli taas kuiva viikon ajan putkeen. Otimme vaipan pois, pari yötä kuivana, mutta nyt taas kolmena yönä peräkkäin on pissa tullut sänkyyn. Erityisiä tapahtumia ei ole elämässämme ollut, tosin kiireinen kevät takana ja tulossa oleva muutto jo puheissamme. Miten olette toimineet vastaavanlaisissa tilanteissa?
ajatuksia mielellään lukien! kiittäen jo valmiiksi :)
Kommentit (2)
Lapselta jätettiin jo aika pitkän aikaa sitten yövaippa pois, mutta nyt kun ikää on 4,5 vuotta, niin tuli taas kausi, että kasteltiin joka yö. Ei muuta kuin vaippa takaisin... tämä on jo toinen kastelukausi. Kolmivuotias pysyy paljon kuivempana, yöllä ja päivällä :)
Meillä oli vähän vastaava tilanne. Kysyin lapselta haluaako hän vaipan ja hän halusi sen oikein mielellään. Pidettiin sitä vähän aikaa, sitten yöpissailu loppui ja hän itse halusi vaipan pois. Nyt ollaan sitten oltu ilman pidemmän aikaa. Jos lapsi olisi vastustanut olisin sitten pyykkäillyt. Meillä kaikki osapuolet nukkuivat paremmin kun vaippa laitettiin takaisin eikä lapsesta ollut niin ikävää kun herätä aina sänky märkänä. Tuon ikäinen ei kuitenkaan oikein mitään tilanteelle voi. Luulen että näitä kausia on varmaan useammakin lapsella. Mun ehdotus on että vaippa takaisin mikäli lapsellesi se sopii. Jos vastustaa eikä sua haittaa pyykkääminen niin sitten ilman.