Mitä tarkoittaa lomapalkka?
Kommentit (32)
loman aikana en saa palkkapäivänä palkkaa vai saanko?
Etkö ole ikinä ennen ollut töissä? (ihan ystävällinen kysymys, en yritä v***tuilla :-)
työpaikoissa lomaraha maksetaan keskitetysti tiettynä päivänä. Lomapalkka = entinen lomalta paluu raha. Sen saat lomalta palattuasi seuraavassa tilissä.
palkan palkanmaksupäivinä. Tiesithän että LISÄKSI saat lomarahaa joka on esim kvtes:ssä 5 prossaa vuoden palkasta. Tämän maksupäivä vaihtelee työnantajittain, meillä maksetaan 15.6.
Tämä kirjoittamasi ei kyllä pidä paikkaansa: "Lomapalkka = entinen lomalta paluu raha. Sen saat lomalta palattuasi seuraavassa tilissä."
t Lomapalkka = entinen lomalta paluu raha. Sen saat lomalta palattuasi seuraavassa tilissä.
LomaRAHA= entinen lomaltapaluuraha
Riippuu täysin työnantajasta. Esim. meillä lomaraa maksetaan 1vk verran helmikuuna palkassa, 2vk verran heinäkuun palkassa ja 2vk verran elokuun palkassa - riippumatta siitä milloin lomasi pidät.
Saat ensin lomarahan lomaasi edeltävässä tilissä. Joissain työpaikoissa lomaraha maksetaan keskitetysti tiettynä päivänä. Lomapalkka = entinen lomalta paluu raha. Sen saat lomalta palattuasi seuraavassa tilissä.
Meillä palkka tulee joka kuukausi normaalisti, oli töissä tai lomalla. Lisäksi lomaraha loman aloittamista edeltävään tiliin.
Esimerkiksi teollisuudessa maksetaan lomapalkka ennen loman alkua, varsinaiselta loma-ajalta ei enää makseta normaalina palkanmaksupäivänä. Lomaraha tulee lomapalkan lisäksi, se on puolet lomapalkasta.
Lomaltapaluurahaa kutsutaan nykyään lomarahaksi, tosin joillakin aloilla käytetaan vielä lomaltapaluurahanimitystä.
11 kertoi. Näin minä työnantajana lomapalkan maksan. Toki lomapalkka maksetaan keskituntiansion perusteella ja lomapäiväkertoimia käyttäen..
Minulla on vain kesälomilta hyviä työkokemuksia, olen 23 v. ja olen juuri valmistunut yliopistosta...
Täällä kehtaa kysyä...
Mutta saanko siis lomarahan, lomapalkan ja vielä tämän lisäksi normaalin palkan, vaikka olen lomalla?
Täällä ihan Suomen suurimmassa teollisuusyrityksessä kyllä maksetaan kuukausipalkkaa ihan normaalisti ympäri vuoden...
Esimerkiksi teollisuudessa maksetaan lomapalkka ennen loman alkua, varsinaiselta loma-ajalta ei enää makseta normaalina palkanmaksupäivänä. Lomaraha tulee lomapalkan lisäksi, se on puolet lomapalkasta.
Mutta saanko siis lomarahan, lomapalkan ja vielä tämän lisäksi normaalin palkan, vaikka olen lomalla?
Mä olen kommentoija nro 10 ja töissä metalliteollisuudenalan toimihenkilönä ja meillä maksetaan koko ajan palkka ihan normaalisti joten turha esittää täällä virheellisiä tietoja että teollisuudessa muka maksettaisiin lomapalkka etukäteen.
Saat lomapalkan (joka on laskettu alasi lomapalkkasopimuksen mukaisilla kertoimilla ym.) ja tämä lomapalkka on yhtä kuin loma-ajan palkka. Eli se ns.normaalipalkka. Sitten lomaraha on yhtä kuin lomaltapaluuraha. Se miten nämä kyseiset palkat maksetaan, riippuu alastasi ja työnantajastasi.
Itse maksan lomapalkan lomalle jäädessä ja lomarahan ensimmäisenä työpäivänä loman jälkeen.
terv. olikohan 12
Tämä kirjoittamasi ei kyllä pidä paikkaansa: "Lomapalkka = entinen lomalta paluu raha. Sen saat lomalta palattuasi seuraavassa tilissä."
Niin ei se silti muuta lomapalkkaa lomaltapaluurahaksi. Lomapalkka on vuosiloman ajalta maksettava ihan normaali palkka. Lomaltapaluuraha (eli lomaraha nimeltään nykyisin) taasen on TES-neuvotteluissa sovittu ylimääräinen raha, joka maksetaan yleensä kesäloman yhteydessä ja on yleensä n. 5% vuosipalkasta.
Sillä ei ole merkitystä MILLOIN mikäkin näistä maksetaan.
No meillä se nyt vaan on noin. Eli ennen lomaa lomaraha, loman jälkeen lomapalkka!
ja lomaraha esim. 30.6., ja olen heinäkuun lomalla, minulle ei tule mitään palkkaa 30.7.
Eikö?
Eli sitä sun ihan normaalia palkkaasi joka maksetaan sulle (myös) vuosiloman ajalta