rintakumilla loppuun saakka?
Olen imettänyt sairaalasta saakka kumin kanssa. Mietinpä vaan kun moni kyselee kuinka kumista pääsee eroon, että mitäpä jos imetän kumin kanssa loppuun saakka, eli siis en enää edes yritä ilman(mikä ei ole tähän päivään mennessä onnistunut). Onko muita jotka olisivät imettäneet aina kumin kanssa? Onko haittaa?
Kommentit (5)
ihmettelin kyllä neuvolassa miksi oli niin nihkeä suhtautuminen rintakumiin, kun käytin sitä alussa. "Aij-aaa sää käytät vieläKIN sitä rintakumia".
Mulla itsellä meni sen kanssa lopen hermot, oli rasittavaa aina etsiä milloin mistäkin ja tippuili keskenkaiken. Aloin tekemään niin, että muksu aloitti kumilla syönnin ja nyppäsin sen sitten jossain välissä pois. Aluksi imi vain hetken, mutta hiljokseen nänni ilmeisesti venyi, kun n. viikossa sain jättää kumin pois kokonaan.
Mutta jos kumilla on hyvä imettää mielestäsi niin anna mennä vaan!
7kk ja toista nyt reilut 5kk rintakumen kanssa. Hyvin olen minä ainakin onnistunut tässä. Imetyksen esikoisella lopetin ihan toisista syistä. Mitään suurempia ongelmia ei ole tullut ja en koe kumin kanssa imetystä erityisen työlääksi. Äitini epäili aluksi että saan vain ilmavaivoja aikaa, mutta olemme selvinneet ilman niitäkin:)
Syy kumen käyttöön oli minun liian matalat rinnanpääni. Maito ei edes noussut ilman rintakumen apua..
Itse olen imettänyt täysimetykellä nyt jo 7kk rintakumilla. Rinnan päät ovat edelleen niin matalat,että vauva ei saa syötyä niin ei jaksa toista turhaan huudattaa ilmankaan kun ei vaan saa maitoa otettua jos ei ole rintakumia. Ei meillä ole ollut ongelmia. Mitä nyt itseä välillä ottaa päähän kun kumi tippuu ja aina saa varmistaa että on mukana. Mutta siis ihan hyvin kyllä onnistuu ja mennään meillä näin ainakin loppuun saakka.
Meilläkin on käytetty laitokselta lähtien kumia.On kyllä toiminut todella hyvin,ensin aloin käyttää sitä kun rinnat täyttyi likaa ja siitä seurasi se että poika ei syönyt rintaa enään ilman kumia mutta näillä mennään.Olen yrittänyt välissä olla ilman kumia mut nykyään hän vain katsoo mua kysyen et tästä puuttuu jotain ;)
(vauva vähän päälle 3kk)
Oon ajoittain kokeillut ilman ja sujuu pienen hetken..kunnes ote taas irtoaa ja sitte ei hermo pienellä nälässään enää riitä..eli oon tehny päätöksen että imetän kumilla-parempi sen kanssa kuin että lopettaisin imetyksen kokonaan..
Mulle ei neuvolassa oo sanottu että mitään haittaa olisi,vaan nimenomaa kannustettu jatkamaan näin,kun ei muuten onnistu.
Mä luulen että pulloon siirtyminen sitte sujuu ehkä helpommin kun joku kokemus vähän vastaavasta tavarasta suussa..
Itellä tietty välillä ajatus että helpommallakin pääsis ilman kumia
(kumin irrotessa ja maidon ollessa pitkin paitaa..ja yleisillä paikoilla sen kanssa säätäessä)
mutta näin nyt meillä ainakin mennään :)
plussana mainittakoon ettei nännit oo kipeenä imetyksestä :)