Kun menen suunniteltuun sektioon yksinäni, missä vauva ensituntinsa?
Kun minä en varmaankaan saa heti leikkurissa vauvaa viereeni. Missä vauva on ensimmäiset tunnit ja sen ajan kun en saa nousta sairaalasängystä?
Kommentit (9)
ainakin heräämössä ollaan siihen asti kun jalat liikkuu :D.
Sitten kärrätään osastolle.
Varmasti saat vauvan viereen heti, kun olet osastolla. Ja siellä tosiaan hoitaja sitten tulee apuun kun vaippa pitää vaihtaa ja vauva syöttää.
ja seuraavana päivänähän - tai jo samana päivänä - sun pitää nousta ylös. Siitä eteenpäin vauvanhoito onkin helppoa, näin ainakin mulla :D
Itselleni tulossa kolmas sektio ensi viikolla :D
En tiedä, oliko osastolla vai missä. Kätilö toi vauvan heräämöön syömään. Osastolla on sitten sektioittenkin jälkeen ollut vierihoito ihan alusta asti.
sen ajan kun mua parsittiin kokoon eli reilun puoli tuntia. Heti kun pääsin heräämöön vauva tuotiin mulle... näin Tyksissä.
Mikkelissä ainakin heräämössä ollaan siihen asti kun jalat liikkuu :D.
Sitten kärrätään osastolle.
että tähän asiaan olisi tullut muutosta Mikkelissä vuosien aikana, mutta ilmeisesti tuo kyseinen käytäntö on tosiaan edelleen voimassa?
On nimittäin piiiiiitkät pari tuntia, minkä joutuu odottelemaan, että jalat liikkuu. Tietääkseni joissakin sairaaloissa on olemassa sektio-äideille oma "heräämö", missä vauvan saa heti rinnalle, liikkuu ne jalat sitten tai ei.
Mun vauva ainakin joutuu teholle sektion jälkeen.
T: se Mikkelissä synnyttävä
Onko jo etukäteen tiedossa, että odotettavissa olisi jotakin ongelmia, vai miksi näin?
Mikkelissä ainakin heräämössä ollaan siihen asti kun jalat liikkuu :D.
Sitten kärrätään osastolle.että tähän asiaan olisi tullut muutosta Mikkelissä vuosien aikana, mutta ilmeisesti tuo kyseinen käytäntö on tosiaan edelleen voimassa?
On nimittäin piiiiiitkät pari tuntia, minkä joutuu odottelemaan, että jalat liikkuu. Tietääkseni joissakin sairaaloissa on olemassa sektio-äideille oma "heräämö", missä vauvan saa heti rinnalle, liikkuu ne jalat sitten tai ei.
liikkuivat jo melkein leikkaussalissa... Heräämön hoitaja ihmetteli, kun nostin jalat koukkuun jo melkein heti kun toivat sinne... Vauvaa en saanut heräämöön, vaan hän oli isin ja omahoitajan hoivissa.
Tuohon ap:n kysymykseen sanoisin, että omakätilö hoitaa vauvaa äidin ollessa heräämössä. Osastolla hoitajat tuovat vauvan viereen, itse ei tarvitse pystyä nousta ylös.
varmaan kätilön kanssa, sitten kyllä sinun vieressäsi 24h/vrk, hoitajat sitten nostaa rinnalle ja vaihtaa vaipat.