Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotus teille joilla käy kesävieraita

Vierailija
16.06.2009 |

Jos vieraat tulee autolla niin

sanot että ottavat omat lakanat mukaan.

Lisäksi vieraiden tulee osallistua ruokakuluihin jos niitä on paljon sekä vierailut kestää ja kestää...

Ei kaikki tule ajatelleeksi asiaa ja fiskut ei loukkaannu jos asiasta sanoo. Ystävät punnitaan näillä toimilla mitä ehdotin, ovat oikeita ystäviä tai loiseläjiä.

Siivota pitää aina olipa vieraita tai ei.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuttiin pääkaupunkiseudulla ja maalaisvieraita riiitti.

Yksi pariskunta oli ollut useita kertoja meillä ja pitivät meitä hotellinaan. Kulkivat paljon omilla menoillaan mutta aina ilmaantuivat päivällisaikaan takaisin.

Kypsyin lopulta ja sanoin aamupalalla että kun menette kaupungille tuokaa illan ruoat tullessanne meille kaikille. Toivat ja kokkasivat ja seuraavana aamuna lähtivät kotiinsa.

Kyllä se kukkaron päälle jos kestitsee yksipuolisesti vieraita. Uskon että samaa ongelmaa on maalla asuvilla kesäisin. Vaatii luonnetta sanoa asiasta.

Kannattaa kuitenkin tehdä selvät pelisäännöt niin ei tule pahaa mieltä.

Vierailija
2/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle? Sinulle vai vieraille+ Niin että vieraille saakin tulla paha mieli kunhan sinä olet tyytyväinen.

Ei kenenkään elämä voi olla kiinni muutamasta satkusta kun vieraita kestitään! Etkö ajattele muuta kuin rahaa?

Ihanaa saada kesävieraita ja passata ja kestitä heitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestittiin kälyn 5-henkistä perhettä 2 viikkoa viime jouluna. Kun tultiin keväällä niiden tytön rippijuhliin, meidät majoitettiin paikkakunnan keikkatyöläisten "hotelliin", joka oli meidän puolesta kyllä varattu, mutta saatiin itse maksaa. "Isäntäperheen" talo kun oli täynnä, kun siellä oli kolme yövierasta.

Ei kenenkään elämä voi olla kiinni muutamasta satkusta kun vieraita kestitään! Etkö ajattele muuta kuin rahaa?

Ihanaa saada kesävieraita ja passata ja kestitä heitä

Vierailija
4/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hirveän itsekkäitä. Täyshoitoon he tulevat muutamaksi päiväksi, huomattu on! Kesälomareissulla saa mukavasti ilmaisen ylläpidon muutamaksi päiväksi. ARGGG ärsyttävää!!

Kiva on kestitä ja olla vieraiden kanssa useamman päivän, kun ottavat osaa ruokamenoihin ja tuovat esim lakanat ja pyyhkeet mukanaan.

Itsestään selvänä pidän, että jos meille tulee vieraita ja ovat VAIN yhden yön, niin mukisematta ja ilman että heidän pitäisi ottaa osaa ruokamenoihin tarjoan ja teen heille ruoat. Tulopäivänä lämmin ateria + iltapala ja lähtöpäivänä aamupala + lämminateria ja kahvitkin vielä keitän makeiden tarjottavien kera!

Itse en kehtaa mennä kenenkään luo yöksi, ellen vie ruokakassia ja omia lakanoita. Mutta meitä on niin moneen junaan...

Vierailija
5/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on aikoihin eletty

Vierailija
6/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-henkisen perheen lakanamäärä on aikamoinen läjä, vaikka kuinka olis pyykkikoneet ja pelit ja vehkeet. Samoin nyt esim. juhannusvierailulla viedään ruokaa vähintäänkin puolet siitä, mitä sinä aikana koko porukka syö, samoin juomat viineistä limuihin. Ja sitten vielä tuliaisia.

omat lakanat? No jo on aikoihin eletty

Vierailija
7/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurasta, ruuasta ja juomasta.

Kai te teette vastavierailun heidän luo ja he sitten puolestaan kestitsevät teitä?

Vierailija
8/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamaksi päiväksi!

5-henkisen perheen lakanamäärä on aikamoinen läjä, vaikka kuinka olis pyykkikoneet ja pelit ja vehkeet. Samoin nyt esim. juhannusvierailulla viedään ruokaa vähintäänkin puolet siitä, mitä sinä aikana koko porukka syö, samoin juomat viineistä limuihin. Ja sitten vielä tuliaisia.

t. 6, meillä 7-henkinen perhe.

Vierailija
9/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamaksi päiväksi!

t. 6, meillä 7-henkinen perhe.

Vierailija
10/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten mielestä vieraiden on kohteliasta käyttää omia lakanoitaan; toiset taas pitävät itsestään selvänä, että talo tarjoaa ne.

Ja mikäpä siinä, jos sekä vieraat että isäntäväki edustavat samaa kulttuuria : ) Minä itse edustan sitä linjaa, että omat lakanat mukaan, jos kuljetus käy vaivattomasti.

Vierailija
11/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurasta, ruuasta ja juomasta. Kai te teette vastavierailun heidän luo ja he sitten puolestaan kestitsevät teitä?

Mutta valitettavasti tämä ei meillä ainakaan kaikkien kanssa toimi toisin päin. Me asumme kaukana, ja vieraat tulevat meille yleensä vähintään kahdeksi yöksi. Vastavierailulle pyydettäessä on kahvitarjoilu. Koska oletus on aina, että yövymme tietenkin vanhempieni luona ja syömme sapuskamme siellä.

Olisi mukavaa jos olisi vastavuoroisuutta!

Vierailija
12/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös, kun meitä ei meinattu päästä kyläpaikasta pois ollenkaan. Omat lakanatkin oli mukana (tosin sen takia, että oltiin suunniteltu yöpyvämme leirintäalueen mökissä), mutta laittoivat silti talon puolesta lakanat. Käytiin tosiaan kaupassa pari kertaa porukalla ja mun mies tarjoutui molemmilla kerroilla maksamaan ostokset, vaikka perhe siis osti ihan itselleenkin kaikkea. Mutta kehtasipa sitten itsekin laittaa kärryyn juuri sellaista grillimakkaraa, mitä halusi illalla syödä. :)

Vierailija
13/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko isäntäväki itse kutsunut vieraita vai ovatko vieraat itse tuppautuneet kylään. Ja kyläilyn pituudesta.

Vierailija
14/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko isäntäväki itse kutsunut vieraita vai ovatko vieraat itse tuppautuneet kylään. Ja kyläilyn pituudesta.

Ja onko kyläily vastavuoroista. Meillä on maalla asuva tuttavaperhe, jonka luona ollaan joka vuosi viikko. Sitten taas he meillä viikon. Näin ollen isäntäväki tarjoaa ruoat ym.

Meillä käy paljon vieraita ja vaikka olisi vain pieni porukka, niin en jaksaisi joka viikko pyykätä ylimääräisiä lakanoita. Siksi aina toivomme autoilevia tuomaan omat mukanaan.

Vierailija
15/15 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitäkin on kuusi, ja kun tulee kylään joku viisihenkinen perhe, jolle tehdään kaikki ruuat ja muut, ja lähdön jälkeen alkaa sitten siivous ja pyykkäys....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi