Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut äidit ovat niin ilkeitä?

Vierailija
14.06.2009 |

Olen tässä seurannut Espoon Mankkaalla asukaspuiston toimintaa. Olen useampaankin ihmeelliseen asiaan törmännyt, mutta tässä yksi esimerkki: Olin hyssyttämässä vauvaa ikkunan takana ja seurasin tapahtumia. Äiti jätti vauvan kopassa leikkihuoneen lattialle ja lähti isomman kanssa vessaan. Toinen äiti oli kolmen lapsensa kanssa leikkimässä leikkihuoneessa, kun kopassa ollut vauva alkoi itkemään. Tämä "vieras" äiti meni juttelemaan vauvalle, mutta vauva ei rauhoittunut juttelusta. Äidin oma n. vuoden ikäinen lapsi oli äärimäisen kiinnostunut koppaan jätetystä keksipaketista, niin äiti piilotti paketin vauvan makuupussin alle.

Kun vauva ei rauhoittunut, kävi vieras äiti ovella ilmeisesti etsimässä vauvan omaa äitiä. Äitiä ei näkynyt, niin tämä vieras äiti nosti vauvan syliinsä ja rauhoitteli häntä siinä, kunnes vauvan oma äiti ilmestyi paikalle. Pahoitteli että oli nostanut vauvan ilman lupaa yms. Sitten vauvan äiti kysyi missä keksipaketti on, ja tämä toinen äiti kertoi.

Kolmen lapsen äiti lähti huoneesta, niin tämä vauvan äiti rupesi kovaan ääneen puhumaan, kuinka törkeää tuolla tavalla ilman lupaa ottaa yms.

Mietin vaan, että itse olisin ollut kiitollinen ja onnellinen avusta. Asuuko muuallakin tuollaisia kummallisia äiti-ihmisiä, vai onko se vaan tämän porvarialueen ongelma? Ruveta nyt kovaan ääneen haukkumaan ihmistä, joka yritti auttaa! Itsehän hän jätti keksipaketin kopan päälle lasten leikkipaikassa, ja vieläpä vauvankin! Onko se sitten kenen vika, jos joku kompastuu vauvaan? Ärsyttää tuollainen!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukaspuistoihinkin kun mahtuu kaikennäköistä taapertajaa. Pahimpia on ne jotka aina ovat kärkkäästi arvostelemassa toisten lapsia ja kaikkea heihin liittyvää, ihan kuin heidän tapansa toimia ja elää olisi se ainoa ja oikea.

Vierailija
2/5 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin mielestä: vessassa käynyt äiti mielsi varmaan jotenkin (oudosti) tyrineensä, kun ei ollut itse paikalla, ja ratkaisi asian toitottamalla negatiivista huomiota toiselle. Typerää toimintaa, näin kerrotun perusteella ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kyse oli juuri tuosta mitä eka vastaaja sanoi, puolustusreaktio kämmiin.

Vierailija
4/5 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties tämä vessassa käynyt äiti nolostui "mokaansa" että oli jättänyt vauvan yksin ja mikäpäs tehokkaampaa omanarvontunnon kohottamista kuin toisten latistaminen. Joskus ihmiset ovat sitten typeriä..

Vierailija
5/5 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyään suomessa ei uskalla edes samassa jamassa olevaa auttaa. Itse olin lasten kanssa parkkihallissa, kun toinen äiti yritti päästä kolmen lapsen kanssa autolle. Kaikki hänen lapsensa säntäilivät eri suuntiin. Käskin omia, isompia lapsiani kävellä reippaasti perässäni, ja pyysin yhtä karkailevaa lasta antamaan minulle kätensä. Hän antoi mukisematta kätensä ja lähdin kävelemään hänen äitinsä perään. Siinä äiti sitten rupesi minulle huutamaan, että mitä sinä teet? Selitin, että yritin auttaa, niin äiti sanoi, että parhaiten autat, kun päinut autoosi siitä.

Ei noin vaan käyttäydytä. Vaikka omat fiilikset olisivat mitkä, niin noin ei käyttäydytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän