Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puudutetta vai ilman?

Vierailija
14.06.2009 |

Vaikka saisit kaikki, voi olla, ettet saa helpotusta. Jos päätät syystä tai toisesta olla ilman, kyllä se lapsi syntyy niinkin. Jos haluat olla ilman, jota en suosittele.Kolme olen luomuna synnyttänyt,mutta en omasta halusta. Kuitenkin voin sanoa, että ilmankin selviää. Muistat vaan,kun kipu tulee ja silloin kun se on pahimmillaan, se lähtee myös laskemaan. Kipu on huipussaan vaan hetken. Kun ponnistamisen vaihe tulee, kipu hellittää, kun ponnistat. Pyri pitämään itsesi hallinnassa,vaikkatuntuu, että kipu tekee sinut hulluksi. Tähän kannattaa jokaisen varautua, koska aina ei tiedä saako puudutetta tai auttaako se edes. Vaikka päätät olla ottamatta puudutteita, jätä itsellesi portti auki ja ota jos tuntuu, ettet kuitenkaan kestä ilman. Ei luomusynnytys tee kenestäkään parempaa äitiä. Monesti paljon kipua synnytyksessä kokenut äiti sairastuu synnytyksenjälkeiseen masennukseen helpommin. Ei synnytys ole juhlaa, vaan se synnytyksen tulos.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivunlievitystä varten.Noin en ite hoksannu ajatellakaan.Olen vain ajatellut ilman puudutusta synnyttää,korkeintaan ilokaasua henkäillä vähän jos ei tuu sitä pahaa oloa.Uskon silti kuitenkin pystyväni synnyttämään ilman kivunlievitystä,omilla kehon konsteilla.Olen kärsinyt koko pienen ikäni kovista menkkakivuista ja viime keväinen km toi minulle aivan järkyt kivut,jotka kesti n.3 tuntiA yhtä soittoa,ku synnytyssupistuksissa on sentään tauko,et mä luulen selviäväni siitä synnytyksestäkin ilman keinotekoista apua.

Vierailija
2/3 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yrittää synnyttää luomuna vaan jonkun periaatteen takia. Itse olin ajatellut selvitä ilman puudutuksia, mutta kun synnytys sitten käynnistyi, en olisi selvinnyt siitä ilman epiduraalia. Voimat oli ihan loppu, kunnes sain epiduraalin ja sain sen ajan kerättyä voimia ennen ponnistusvaihetta. Ponnistusvaihe sujuikin sitten jo ihan helposti. Ponnistusvaiheessa ei epiduraali enää imeydy, joten sen joudut joka tapauksessa "Suorittamaan" luomuna. Miksi siis turhaan kärsiä avautumisvaihetta ilman puudutusaineita, kun ne itse asiassa nopeuttavat synnytystä (Avautumista), koska tällöin pystyt rentoutumaan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana (jos ilokaasua ei lasketa), Tarkoitus oli saada puudutusta molemmilla kerroilla, mutta ei vaan ehditty antaa... Nyt kolmas raskaus alkumetreillä ja jos sinne asti päästään niin mennään fiiliksen mukaan. Olen tullut siihen tulokseen ettei etukäteen kannata kovin jyrkästi päättää mitään mitä silloin haluaa, vaan menen tilanteen mukaan.