paniikkikohtaus/synnytys, onko kukaan saanut?pelkään tosi paljon
tulevaa synnytystä.
rv jo melkein 39, ja nyt kun limatulppaa irronnut, huomasin heti oireita paniikkikohtauksesta(hengitys nopeutui).
miten ihmeessä pidän itseni kasassa????
Kommentit (15)
Jos sinulle oikeasti iskee paniikkikohtaus synnytyksessä, osaa sairaalan henkilökunta varmaan toimia tilanteessa, kun vain tietää mistä on kysymys.
Rupesin jo hyperventiloimaan, mutta kätilö sai mut rauhoitettua. Ja hyvin sujui synnytys, jopa ilman kivunlievitystä.
mutta en usko että hänestä olisi apua jos kohtaus iskee=(
Mua kun ei saa rauhoteltua, kohtaukseen otan aina rauhoittavan=(
ap
En kärsi panikkikohtauksista. Kipu vaan sai melkein hysteeriseksi. Hengitin liian nopeasti ja kätilö käski henkittämään rauhallisemmmin, jotta vauva saa happea. En vaan voinut hengittää rauhallisesti sen verran paljon sattui, kun oli tehostava tippa ja ei edes epiduraalia annettu.
Lopulta sitä ei edes pystynyt panikoimaan, kun oli puoli tajuton kivusta.
Tuollaiset kivut tulee vain jos on tehostettu supistuksia tipalla.
Pyydä se epiduraali, jos pelkäät menettäväsi itsehillinnän tai vaadi sitä. Ei kuitenkaan haittaa, vaikka paniikkikohtauksen saisikin eiköhän se ole aika normaalia synnytys tilanteessa sellaisillakin jotka ei paniikkkikohtauksista kärsi.
vaikuttaa itsehillintään...?
paniikkikohtaus on asia jolloin hypitään seinille kun luullaan että kuollaan...koita siinä sitten yrittää synnyttää, hui
kuitenkin tietää, että se kohtaus ei ole kuolemanvakava, eikö? Ja ilokaasua kannattaa kokeilla.
Ilokaasu laukaisee paniikkikohtauksen . Sain itsekin sen eka kerta elämässä, ilokaasuun hengittäminen jälkeen. Sekoilin synnytyksessä puol tuntia, ennen kun tuli apuvoimat rauhoittamaan mua. hävetti hirveästi, mut minkäs teet, olin kuulemma lähdössä kotiin, huusin , että nyt riitti, mä lähen. 5 kätilöä piti jaloista ja käsistä kiinni, etten olisi karannut. Joo, ensi synnytyksessä en koske ilokaasuun
Jos saat paniikkikohtauksen, niin sitten saat. Turha etukäteen pelätä. Hoitohenkilökunta osaa kyllä varmasti toimia tuollaisessakin tapauksessa. Suosittelen ottamaan synnytyksen muutenkin "asia kerrallaan" ja avoimin mielin. Meistä naisista löytyy yllättäviä voimavaroja synnytyksen aikana. Tsemppiä! :)
sain paniikkihäiriön vuoksi suunnitellun sektion
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 22:03"]
Jos saat paniikkikohtauksen, niin sitten saat. Turha etukäteen pelätä. Hoitohenkilökunta osaa kyllä varmasti toimia tuollaisessakin tapauksessa. Suosittelen ottamaan synnytyksen muutenkin "asia kerrallaan" ja avoimin mielin. Meistä naisista löytyy yllättäviä voimavaroja synnytyksen aikana. Tsemppiä! :)
[/quote]Hienoa että jaksat tsempata aloittajaa, mutta ap olisi tarvinnut näitä tsemppejä yli 4v sitten =D
sain paniikkikohtauksen kun ymmärsin että nyt pitää oikeasti synnyttää ja tajusin kuinka paljon se tulee sattumaan. olin itsekin lähdössä pois mutta mies piti huolen etten päässyt mihinkään. anna sen tulla, anna sille lupa tulla ja käsittele asia päässäsi valmiiksi. kerro myös hoitajille tuosta etukäteen
Mun hoitajat ei tajunnut mikä mulla oli, enkä osannut itse kertoa, koska en koskaan ollu samanlaisessa tilassa. Luulisi kyl auttavan, mutta ei. Tsemppaamiset alkoi vast puolen tunnin päästä
Sain synnytyksessä paniikkikohtauksen ilokaasusta. Olin ihan varma, että jotain aivan karmeaa tapahtuu ihan kohta ja huusin vain täyttä kurkkua. Paniikkitila sai kivut tuntumaan paljon pahemmilta. Paniikki katosi ilokaasun vaikutuksen hälvetessä. On ilmeisesti harvinainen reaktio aineeseen, monia se rentouttaa, joillakin ei vaikuta mitenkään.
Miksi tuollaista ilokaasua sitten käytetään, jos se paniikkia aiheuttaa? Kuulostaa kauhealta.
yhdessä välissä, varmaan jännityksestä, tuntui että silmissä pimenee. Mutta se kyllä meni ohi, ja siellähän sitä on sairaalassa. Minusta synnytyksessä on onneksi muuta ajateltavaa, että ei ehdi jännittämään niin paljoa, esim kipu vie ajatuksia jännityksestä, ja esim ilokaasu rentouttaa.