autolla ajamisen säännöt hukassa
Oltiin lapsen kanssa vaunuilla liikenteessä kun suojatiellä auto pysähtyi, päästi meidät yli ja lähdimme kävelemään. Takaa tuli nainen ratissa, ohitti auton ja tajusin onneksi missä mennään ja sain käveltyä takaisin pois suojatieltä. Mä pelästyin ihan hirveesti, samoin meidät jo päästänyt kuski. Mun naama oli varmaan ihan järkyttävä, koska apukuski siinä keskellä risteystä nousi seisomaan autosta ja alkoi huutamaan mulle. Lisäksi takana oli lapsi turvaistuimessa.
Enpä tiedä, nainen ajoi luultavasti työpaikkansa, tai miehensä työpaikan autoa ja taidanpa laittaa sähköpostia sinne ja sanoa opettelis liikennesäännöt ennen kuin päästää moisia liikenteeseen. Sydän pamppaa vieläkin vaikka tosta on kohta 2 h.
Ja ihan Helsingissä moinen tapahtui.
Kommentit (6)
Miksi muuten se pysähtyneen auton apukuski sulle alkoi raivota???
Kuulosti normaalilta naiskuskilta. Oliko samaansuuntaan menevien kaistojen välissä koroke? Siis mistä suojatie meni?
Kuulosti normaalilta naiskuskilta. Oliko samaansuuntaan menevien kaistojen välissä koroke? Siis mistä suojatie meni?
Siis että olisi samaan suuntaan menevien kaistojen välissä koroke? Ei tule yhtäkään mieleen.
-2, stadilainen kuten ap -
Muutimme alkuvuodesta Suomeen ja juuri tuo suojatien ylitys on ollut aivan kauheaa. Lapset ovat tottuneet, että autot pysähtyvät AINA, kun he tulevat suojatien eteen, mutta Suomessa 1% autoilijoista pysähtyy.
Nythän kyse lakipykälistä. Jos sellainen olisi ollut ei olisi ollut pysähtymispakkoa. Tänne stadiin kaikki, useille maalaisille hepreaa: risteyksessä oikealle kääntyville korokkeella tehty mahdolliseksi kääntyä aina. Vaikka liikennevalot näyttävät punaista suorakaistalaisille.
miksi en pysähtele autolla suojateiden eteen, jos vieressä on toinen kaista. Liian iso osa stadilaisista hurauttaa ohi pysähtymättä! Minulle on käynyt ainakin kolme kertaa niin, että olin pysähtynyt suojatien eteen päästääkseni jalankulkijan yli ja *fiu* ohi menee joku tampio.
Eli AINA: jos viereisellä kaistalla joku pysähtyy suojatien eteen, sinä et saa ohittaa sitä autoa pysähtymättä.
Miksi muuten se pysähtyneen auton apukuski sulle alkoi raivota???