Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vammaisen sikiön (joka kuolisi pian) ei voisi

Vierailija
12.06.2009 |

antaa olla kohdussa syntymään asti? Lapsi saisi sitten hautajaiset ja muistelupaikan hautausmaalle eikä joudu abortoituna sairaalan jätteisiin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että mitä pitempään vauva on mahassa, sitä enemmän siihen kiintyy. Ja sitä vaikeampi pala se kuolema sitten on.

Vierailija
2/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaan.

Vierailija
4/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin? Enhän minä nytkään ole kommentoinut asiaa mitenkään.

Vierailija
5/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vammaisena oleminen ole ehkä kohdussakaan täysin kivutonta sitten kun hermosto on jo pitkälle kehittynyt? Ei sinne anneta kipulääkitystäkään.

t. yksi joka toivoi että olisi tiennyt aikaisemmiin lapsensa tappavasta vammaisuudesta

Vierailija
6/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eikä ainakaan sun kanssas

Vierailija
7/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaa aiheuttaa lapselleen mahdollisimman vähän kärsimystä? Täysaikaisen sikiön aivot ovat sen verran kehittyneet että se tuntee jo kipua (ainakin nykytiedon mukaan). Itse ainakin haluaisin lapsiparan sellaiselta säästää.

Vierailija
9/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlaiseksi syntipukiksi asiaan, jossa ei edes sellaisia etsitä eikä varsinkaan minun toimestani.

Vierailija
10/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlaiseksi syntipukiksi asiaan, jossa ei edes sellaisia etsitä eikä varsinkaan minun toimestani.

Vierailija
11/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäsinäsinäsinäsinäsinäsinäsinä ja sinun ainoat oikeat mielipiteet sinun moraalinen ylemmyys lässyti lässyti lässyti

Vierailija
12/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa vammoja, jolloin jostain vielä toistaiseksi tuntemattomasta syystä, synnytys ei käynnisty normaalisti. Fyysisesti ehkä pienikokoisemman sikiön synnytys on helpompaa kuin täysiaikaisen.

Vierailija
13/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin tiennyt näin käyvän, olisin ehdottomasti abortoinut sen. Aivan ehdottomasti. Uskon suuresti, että sylini oli tyhjempi kuolleen lapsen synnyttämisestä kuin mitä abortista olisi ollut.

Vierailija
14/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin tiennyt näin käyvän, olisin ehdottomasti abortoinut sen. Aivan ehdottomasti. Uskon suuresti, että sylini oli tyhjempi kuolleen lapsen synnyttämisestä kuin mitä abortista olisi ollut.

Riippuu siitä abortoitko omasta tahdostasi elinkelpoisen vai elinkelvottoman yksilön.

Vierailija
15/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme jatkaneet sikiöseulonnoissa, vaikka riski 13 tai 18 kromosomin trisomiaan ja sitä kautta lapsen menettämiseen kohtuun tai ensimmäisen elinvuoden aikana oli noussut. Ratkaisu oli sikäli helppo, että tila olisi johtanut kuolemaan siis hyvin nuorena. Jos vamma olisi ollut vakava, mutta kuitenkin olisi ollut mahdollista lapselle elää kauemmin, olisin miettinyt tarkemmin mm jaksamistani ja sitäkautta sikiöseulontojen jatkamista.

Vierailija
16/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä abortoitko omasta tahdostasi elinkelpoisen vai elinkelvottoman yksilön.

kyse on ainoastaan siitä, abortoinko omasta tahdostani

Vierailija
17/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmuudella heti syntymän jälkeen kuolevaa lasta. Tällainenhan on esimerkiksi aivojen puuttuminen kokonaan.

Vierailija
18/20 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin esim eläminen sen tietoisuuden kanssa, että abortoimani kehitysvammainen olisi saattanut olla lievä.

Vierailija
19/20 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kohdunsisäinen eutanasia oli armollisin vaihtoehto lapselle. Hän sai nukahtaa äidin syliin, eli nukkua pois ainoassa tuntemassaan ympäristössä.

Lapsen elintoiminnot alkoivat hiipua raskauden viimeisinä viikkoina, ja diagnoosi oli jo tiedossa, sillä graavin kasvunhidastuman takia oli tehty lapsivesipunktio.

Lapsellamme on hautapaikka ja nimi, mutta väestörekisteriin häntä ei ole merkitty.

Jos olisimme saaneet ko. diagnoosin esim. niskapoimu-ultran jälkeen tai yleensäkin alle rv. 15, olisimme todennäköisesti keskeyttäneet raskauden säästääksemme sikiön kärsimyksiä. Itsellekin raskauden jatkaminen tuollaisen tiedon saatuaan olisi ollu varmaankin ylivoimaisen raskasta.

Vierailija
20/20 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi kuolleen lapsen synnyttäminen helpompaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän