Anoppilassa on yökylässä..
lastemme serkkupoika, 12-vuotias. Ei puhu mitään oma-aloitteisesti, tuskin vastaa jos kysytään. Ei tee mitään, kuljeksii pitkin tonttia kädet taskuissa, hartiat lysyssä. On siinä mummolle ilopilleri.
On tosin tuollainen aina, kun tavataan, että ihan oma itsensä. Tulee vaan mieleen, että onko tarkoitus ollut piristää mummoa vai poikaa monen päivän mummolavierailulla, kumpikaan ei tunnu onnistuvan....
Kommentit (14)
Meillä oli 10 nuorta (14-17v) "tonnillatöihin" ja kuvaus sopii melkein kaikkiin. Uskomattoman löysää väkeä.
Muut on ihan reippaita ja oma-aloitteisia puhumaan ja keksimään tekemistä. Jännä tyyppi tämä.. Ihan pulassa ilman tietsikkaa. Saattaa olla tosiaan vanhemmilta keino saada koneelta ja jaloista (??) pois. Ehkä yritys saada lapsi nauttimaan ulkoilmasta..
ap
Ensinnäkin on kyse murkusta, toisekseen se on siellä yksin. Ja jos on kyseessä kaupunkilaislapsi, niin ei sitä ehkä noi touhut maalla kiinnosta.
Mä olin itse varmaan samanikäinen kun mua rupes tökkimään mökille meno. Onneksi vanhempani antoivat mun ottaa mukaan kaverin, oli sitten vähän mukavampaa. Ei ton ikäistä kiinnosta jonkun mummin seura päivästä toiseen.
Ja jos on kyseessä kaupunkilaislapsi, niin ei sitä ehkä noi touhut maalla kiinnosta.
tuollainen meidän poika varmasti olisi, jos mummolaan laitettaisi. Koskaan ei ole ollut mummolassa tai oikeastaan missään ilman vanhempia tai sisaruksiaan. Mitä ihmeen tekemistä se yksin keksisi, jos mummo sen ulos laittaisi jotain tekemään.
Mutta pullossa kasvatettu ainakin. Juttelin anopin kanssa puhelimessa ja häntä kovin harmitti, kun ei saa poikaa innostumaan mistään eikä edes sanaa suusta jotta osaisi mitään kivaa yrittää. Ruokakaan ei kelpaa, mutta ei sit osaa sanoa, että mikä maistuisi.
Mutta hyvää se tekee, olla pois kotoa ja tietsikan ääreltä.. ihan varmasti.
ap
et sitten itse yritä luoda kontaktia poikaan, kirjaat vain näkemäsi ylös?
et sitten itse yritä luoda kontaktia poikaan, kirjaat vain näkemäsi ylös?
Mummola on 150 km:n päässä meiltä, ei ihan mahdollista juuri nyt.
Aina, kun poikaa tapaamme meillä tai heillä ja yritämme virittää keskustelua, niin yksi yhden sanan vastaus on jo paljon, sitten poika katoaa jonnekin ja se siitä. Vanhemmat ovat aina antaneet pojan luistaa normaalista seurustelusta ihan tavallisilla, vapaamuotoisilla sukulaisvierailuillakin. Minkä minä sille enää voin??
ap
Kauhistellaanko nyt ilkeämielisesti tätä surkeaa vätys serkkua?
Kauhistellaanko nyt ilkeämielisesti tätä surkeaa vätys serkkua?
Miksi ei laita poikaa kotiin jos on niin vaikeaa ja poikakin kärsii. Pitää muistaa myös se että kaikki eivät ole hirveän seurallisia, poika saattaa olla ujo ja sen takia vetäytyä.
Mä olen samaa mieltä että ap:een tarkoitus on ilmeisesti vain haukkua poikaa ja hänen vanhempiaan.
Vielä marttyyrimaisesti tiuskii, että minkäs minä sille voin.
Hei haloo kun sun ei tarvi ees voida sille mitään. Hanki ihan kuule oma elämä.
En ymmärrä tällaisia aloituksia. Ap mainitsi monta kertaa tietsikan. Ehkä hän halusi meidän johdattelevan keskustelun tietokoneen vaaroihin ja siihen, kuinka ap.n lapset ei pelaa tietsikalla ja kuinka hyviä ne on.
Ilmeisesti vierailusta ei nauti kukaan, mutta sinä saat suuren nautinnon tämän teinin maahan lyttäämisestä, myös täällä av:lla. Onnea ja iloa teidän perheelle. Voisitte kenties pitää jonkin sortin sukukoukuksen, jossa miettisitte vaihtoehtoja tämän ankean teinin "eliminoimiseksi" teidän sukuanne (joka muuten sosiaalinen) häiritsemästä. Huoh!
Sympatiat täältä sille pojalle. Ihmiset ovat erilaisia (ja hyvä niin), ja minusta poika vaikuttaa sympaattiselta, ehkä on ujokin.
AP, kuinka sinä aikuisena ihmisenä kehtaatkin mollata! Ehkä poika on sellaista hiljaista älykästä tyyppiä, ei mikään tyhjän jauhaja... Voi päästä elämässään vielä pitkälle.
Hyi hitto mikä ilkeä ämmä olet, ap.
Meillä oli 10 nuorta (14-17v) "tonnillatöihin" ja kuvaus sopii melkein kaikkiin. Uskomattoman löysää väkeä.