Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko rakentaa talon päätyyn aidan?

Vierailija
11.06.2009 |

Kysymys on kyllä turha tai hassu, tottahan jokainen saa oman tonttinsa aidata.

Asumme siis nykyisin talossa, jonka piha-alue on osoittautunut yleiseksi läpikulkutieksi. Kävelijöitä kulkee ikkunan alta ja fillareita suhahtelee tuhatta ja sataa. Usein samat ihmiset asialla. Jos pykään tuohon aidan, voin kuvitella, että siihen joku fillaristi töräyttää päin ensi töikseen, joku joka on ajanut tästä viimeiset viisi vuotta mukavasti pihan läpi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti vaaan sopiva, lauta aita, pensasaita tms, miten rajanaapurit, sovi heidän kanssa niin voitte tehdä työt yhdessä ja makssa puoliksi,näin täällä ollaan tehty

Vierailija
2/11 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kyseessä on tontin reuna ja kaava-alue, niin siihen on kaavassa määräys, mitä saa laittaa. Eli kiinteistössä pitää katsoa kaavamääräyksiä. Jos niitä et tiedä, niin kaavaehdot saa selville kunnan rakennusvirastosta.

Jos haja-asutusalue kaava-alueen ulkopuolella, niin suullisesti sopimalla naapurin kanssa saat pykätä aidan ihan vapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole tarkaa asemakaavaa niin pirauta kunnalle ja kerro, että rakennat nyt aidan, alle 120cm ja thats it. Yli 120cm aita tarvitsee rakennusluvat, kunnalle on aina hyvä ilmoittaa. Ei toisen tontin läpi saa luvatta kulkea, nauraisin itse makeasti jos joku mun kyhäeltää päin kosauttaisi fillarilla :DD

Vierailija
4/11 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran kuulen, että jokin kunta vaatisi rakennusluvat (kovin järeä menettely) aidan rakentamiseksi ja vieläpä kaava-alueen ulkopuolella.

eikä ole tarkaa asemakaavaa niin pirauta kunnalle ja kerro, että rakennat nyt aidan, alle 120cm ja thats it. Yli 120cm aita tarvitsee rakennusluvat, kunnalle on aina hyvä ilmoittaa. Ei toisen tontin läpi saa luvatta kulkea, nauraisin itse makeasti jos joku mun kyhäeltää päin kosauttaisi fillarilla :DD

Vierailija
5/11 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ei siis tarvitse huolehtia siitä, että joku ajaa sitä päin ja satuttaa vaikka itsensä? ap

Vierailija
6/11 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte aloittaa vaikka hankkimalla toppa ja siihen lappu, että "läpikulku kielletty - yksityialue". Jostain K-raudasta saa varmaan valmiin siistin puna-keltaisen. Säänöllisesti siitä huristavat, kyllä sen sitten huomaa. Parin viikon päästä sitten tuosta aloitatte rakennustyömaanne.

minun ei siis tarvitse huolehtia siitä, että joku ajaa sitä päin ja satuttaa vaikka itsensä? ap

Vierailija
7/11 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmaa-alue - Pääsy kielletty. Ottakaa valokuva kyltistä, siten että kamerassa päiväys ja taustalla vielä aidotonta pihaa (todistatte tarvittaessa, että kyltti oli siinä alusta lähtien). Sitten kun rakennatte aitaa, ja jos joku loukkaisi esim. tarvikepinoihin, niin olettepa tiedottaneet asiasta kyltin avulla ja pääsette siten vastuusta.

Vierailija
8/11 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on omalla tontilla?

Vierailija
9/11 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa toki miettiä jos alueella on vaikka jotain säännöksiä; siis vaikka jotain historiahommeleita vai miksikä niitä sanotaan? Tällönhän maisemaa ei saa muuttaa..

Yks varma tapa on soittaa esim. kunnalle/kaupungille joka näistä vastaa; esim. jos haluaa rakentaa uuden katon tai terassin jne.

Joskus naapuri voi olla ikävä ja sitten joutuu purkaamaan viritelmiänsä! :(

Raskausaikana minä tein yks ilta viritelmän langoista ja kiinnitin kyltin siihen: tällä alueella koiranpaskaa!

Pari tuntia se keikku ulkona, sitten hain pois. Naapuri ehkä sen ehti hakemaan, en ole kehdannut kysyä!

Luulen että saa pihansa aidata. Itse en sitä sulata. Naapurissakin aikanaan paljon ollu kävelijöitä, jopa sen jälkeen kun teki aidan ja portin, sitten laittoi porttiin lukon, sekään ei aluksi pysäyttänyt. Kerran sai kiinni kun kaksi jutteli että "mentäiskö tosta portista?" Naapuri siihen: "Ette muuten tule!" Herkullista olis päästä tekeen noin! :D

Vierailija
10/11 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis naapuri ehti ehkä LUKEMAAN sen kylti, ei hakemaan!

11

Vierailija
11/11 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin raja-aidat voivat vaatia luvantai vähintään ilmoituksen ja suunnitelman, minkälaisen aidan aikoo rakentaa. Ja tietyllä alueella voi olla määrätty, millaisen aidan saa rakentaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi