miksi ostaisin pinnasängyn, pärjäisinkö matkasängyllä? kokemuksia?
niin..
pohdimme, että onko järkeä ostaa kahta sänkyä, joista toinen on tietenkin vähemmällä käytöllä. Kuitenkin molempia "tarvittaisiin".
Onko olemassa mitään syytä/perustelua, miksi "pelkkä" matkasänky ei riitä/toimi?
Olen tutkinut vaihtoehtoja ja löysin muutaman mallin, jossa pohjan saa nostettua korkeammalle, joten vauvaa/lasta ei tarvitsisi laskea aina melkein lattiaan asti. Muutamassa mallissa on painoraja aina 30kiloon asti, joten siinäkin suhteessa olisi käyttöikää..
Mitä vielä?
Kommentit (7)
matkasänky oikein hyvin. Parivuotias tosin saattaa ruveta "rynkyttämään" sänkyä ja jos se on heppoista tekoa, voi se ehkä hajota jotenkin. Mutta sen ikäisen voi jo siirtää pikkuiseen lastensänkyynkin.
ostettiin tosin sinne aika tukeva ja paksu patja, jotta pohja nousi hiukan korkeammalle, ja oli jämäkämpi muutenkin
mutta en keksi syytä miksei matkasängyllä pärjäisi. Pärjäähän jotkut pelkällä perhepedilläkin, siis ilman kumpaakaan.
Meillä taapero tuli 1v1kk pinnasängystä yli (painoa 10kg) joten eipä tuota käyttöikää ainakaan voi perusteena käyttää - reunalliseen lastensänkyyn voi joutua jokatapauksessa siirtymään paaaljon ennen kuin matkasängyn painorajat on lähelläkään..
vauva voi nukkua perhepedissä, mikä on helpompaa myös reissuilla
sikäli, että siihen ei tarvitse pinnasuojia, voi tuntua lapsestakin mukavammalta pesältä, kun on usein pienempi kuin pinnis. Matkasängyn paikkaa kodissa on paljon helpompi vaihtaa kuin pinnasängyn. Ainoa miinus minusta on se, että sisustuksellisesti se on vähän epäromanttinen. Mutta sehän riippuu ihan teidän tyylistänne. Sporttiseen ja moderniin kotiin se voi sopia paljon paremmin kuin sorvatuin pinnoin koristeltu perintösänky.
ja ostin viimeisellemme matkasängyn. Vauvat ovat aina olleet myös paljon vieressäni, joten pinnasänky oli aika turha, mies kun on osan viikkoa yötyössä, vauva mahtuu hyvin isoon sänkyymme...
Matkasängyn pohjalle voi alkuun viikata ylijäämäpeittoja, sitten patja tai päinvastoin.
Näin ikään kuin pohja nousisi. Meilla on olut sekä kangas (Baby Bjorn) että tiheä verkollinen matkasänky. Alkuun pienelle vauvalle voi laittaa reunoille pehmusteen, kiinnitä ulkopuolelta tai sisäpuolelta muutamalla ompeleella jne. pysyy paremmin. Ihanaa, ei kolise eikä vauva satuta pinnoihin itseään.. Ulkona olen laittanut ison lakanan vauvan nukkuessa, niin ei hyttyset kiusaa kesällä, kangasreunat hengittävät ja onhan niitä kevyita valoverhoja, tummiakin, jos niitä haluaa laittaa.
Lapsi mahtuu pitkään nukkumaan siinä, olen vuorannut talvella hyvin ja parivuotiaaksi on nukutettu lämpimin taljoin. Suosittelen.
Kokeilimme itse samaa ratkaisua, mutta ei se toiminut oikeasti sitten käytössä