Vaikea ero tulossa
Meillä vaikea ero tulossa. Omistamme yhdessä talon Etelä-suomesta kivalta alueelta. Kumpikaan ei haluaisi talosta lähteä. Talo on molempien nimissä.
Mies uhkaa laittaa talon myyntiin jos en anna periksi.Pystyykö mieheni laittaa talon myyntiin ilman lupaani?
Onneksi meille ei ole lapsia jotka joutuisivat keskelle sotaa!
Kommentit (15)
Tuo kommenttisi, että onneksi ei ole lapsia on oikeastaan nurinkurinen, sillä silloin jos olisi lapsia, niin se, joka enemmän tarvitsisi asuntoa (=jäisi lasten kanssa asumaan) saisi luultavammin pitää asunnon.
Suosittelen ottamaan lakimieheen yhteyttä.
niin eihän se silloin olisi valmis laittamaan sitä myyntiin. Mies taitaa vaan vängätä vastaan ihan kiusallaan.
Kun mies kerran on valmis myymään ja sinä olet halukas jäämään siihen asumaan, niin osta se miehen osuus. Näyttäisi siltä, että siihen ratkaisuun kaikki olisivat tyytyväisiä.
Askarruttavinta onkin se että pystyykö laittaa myyntiin ilman lupaani???
Toisen kotia ei voi myydä ilman lupaa, siis vaikka tämä toinen ei omistaisi asunnosta tippaakaan. Jos asunnossa on asunut esim. avoliitossa viimeisen 6 kk aikana, asuntoa ei voi ilman tämän asukkaan lupaa myydä. Näin meille ainakin kiinteistönvälittäjä selvitti.
Mies ei anna missään nimessä mun jäädä.
Ap
ja siis, koska omistat talosta osan niin eihän mies sitä voi myydä. Myyntiin voi yrittää laittaa mutta välittäjä varmasti tarkistaa omistussuhteet. Ja puolikasta taloako mies myisi, eihän hän sinun osuuttasi voi myydä...
Mies meinaa lähteä "rakastajansa matkaan" ja yrittää että saisivat jäädä taloon. Minä meinaan kynsin ja hampain pitää kiinni viimeisestä rakkaasta (talosta)kun ei ole lapsiakaan siunaantunu. Onneksi! Avioliitto kun oli noin hataralla pohjalla.
Mutta kukaan ei pysty ostamaan asuntoa koska kauppatilanteessa viimeistään huomattaisiin että oho, eihän mies omista tästä kuin puolet. Välittäjä toki ei ottaisi edes myyntiin.
Mutta. Miten aiot asian sitten hoitaa? Asutte kummatkin asunnossa maailman tappiin koska kumpikaan ei suostu muuttamaan? Ei järkevää.
Laita nyt asiat tärkeysjärjestykseen.
Älä jää paskaan suhteeseen talon vuoksi.
En usko että mies kauaa pystyis samassa talossa asua kun kerran meinaa uuden kans yhteen muuttaa.
Ap
Askarruttavinta onkin se että pystyykö laittaa myyntiin ilman lupaani???
eli ei pysty laittamaan myyntiin ilman lupaasi jos talo molempien nimissä..
En usko että mies kauaa pystyis samassa talossa asua kun kerran meinaa uuden kans yhteen muuttaa. Ap
Eli haluatko pitaa asunnon vain koska exasi aikoo muuttaa siihen uuden naisensa kanssa?? Tyyliin kiusa se on pienikin kiusa? Talot on vain seinia, kivea ja puuta, niita saa uusia. Miehesi ei palaa luoksesi, vaikka kuinka pistaisit hanttiin taloasiassa, siita riitelemalla et saa hanta takaisin, painvastoin, se ajaa hanet viela varmemmin asumaan toisen naisen kanssa. Ja haluatko todella asua yksin talossa, joka oli teidan yhteinen koti?? Eikohan siis kannata sinun olla se viisaampi ja aikuinen suhteessanne, antaa periksi ja muuttaa muualle? Kuullostaa aikamoiselta valtapelilta ja takertumiselta - lahinna sinun puoleltasi.
Enkä myöskään roiku miehessä koska sitä en enään takaisin ottaisi.Eikä mua haittaa vaikkei enään tämän jälkeen väleissä ollakkaan, lapsia kun ei ollut...
Haluaisin "vain" pitää ihanan rakkaan kodin josta olen haaveillut kauan ja kuusi vuotta siinä asunut. Itse olemme talon rakentaneet ja minä omalla maulla sen sisustanut. Naapurissa asuu mukavia ihmisiä ja hyviä ystäviäkin on alueella. Tällä alueella on harvoin myynnissä mitään asuntoja joten takasin tuskin pääsisin jos joutuisin lähtemään.
Ap
..kaupanvahvistaja, joka pitää huolen siitä, että taloa ei myydä ilman lainhuudossa näkyvän omistajan lupaa.
Vaikka et omistaisikaan kiinteistöä lainhuudon mukaan, osituksessa sovitellaan varmasti asumisasiat niin, että lapset saavat jäädä omaan kotiinsa. Mikäli siis tällä osapuolella on rahkeita ottaa lainat vastatakseen.
Ap