G: Mikä on vaikein kysymys, minkä lapsesi on kysynyt?
Meillä ehkä pahin oli 5-vuotiaan kysymys "Voiko aikuinen tappaa lapsen?"... :s
Kommentit (43)
kun vastaus vielä on, etten tiedä!
Vaikea selittää niin,että 3-vuotias ymmärtää..
esim. missä mä olin silloin kun sä äiti olit lapsi?
eilen kysyi miksi me syödään eläimiä,voiko ihmistä syödä..:D
-Mikä on märkä uni? Kysyi viisivuotias poikani jonkin televisio-ohjelman katselun yhteydessä. :)
esim. missä mä olin silloin kun sä äiti olit lapsi?
Olen vastannut, että sinua ei vielä ollut, mutta olit äidin ja isin haaveissa. Siihen tyttö kommentoi, että "jos minä menen kuoleman jälkeen taivaaseen, niin miksi sitten en ollut taivaassa ennen kuin synnyin?"
Hmm, niinpä. Miksi?
ap
-Mikä on märkä uni? Kysyi viisivuotias poikani jonkin televisio-ohjelman katselun yhteydessä. :)
Meillä 7-v. kysyi, että kuinka monta kertaa te olette yrittäneet tehdä vauvan? Kerran hän myös maanitteli, että ettekö te tänä iltana voisi laittaa sitä vauvasiementä. :)
Kuten arvata saattaa, tyttö toivoo pikkusisarusta...
Ja kun ei auttanut selitykset, että jotkut uskoo ja jotkut ei usko . Lapsi vaan inttää, että mikä on totta, onko vai eikö.
Pyysin kysymään lopulta srk-kerhon ohjaajilta.
tietysti vastaat ettei ole olemassa mutta ihmiset uskovat eri tarinoihin. joka uskonnolla omat tarinansa joihin niiden kannattajat uskovat. juuri sitä eilen selitin lapselle että ei kaikki usko samaan jumalaanjeesukseen vaan ihmisillä on omia tarinoitaan mihin uskovat jotta olisi parempi mieli.
Totuus on se mikä maantiedon tunneillakin opetetaan. Jo sana uskonto kertoo että ne on uskomuksia.
Ja kun isä on katolinen ja äiti ateisti, niin mites vastaat?
tietysti vastaat ettei ole olemassa mutta ihmiset uskovat eri tarinoihin. joka uskonnolla omat tarinansa joihin niiden kannattajat uskovat. juuri sitä eilen selitin lapselle että ei kaikki usko samaan jumalaanjeesukseen vaan ihmisillä on omia tarinoitaan mihin uskovat jotta olisi parempi mieli.
Totuus on se mikä maantiedon tunneillakin opetetaan. Jo sana uskonto kertoo että ne on uskomuksia.
tämähän on historiallinen fakta. toinen asia on sitten uskoa jeesuksen olleen jumalan poika vai ei.
meillä on lapset kastettu joten kerron lapsileni että uskon jeesuksen olleen jumalan poika. ei kai kukaan lapsiaan kasta jos tähän kysymykseen vastaa toisin?
uskot että kalakin on jaettu suurelle ihmisjoukolle ja että herätään henkiin kuolleista???
et oo tosissas. voiko tuollaisia ihmisiä ollakaan????
totta kai hän on olemassa, mutta jotkut ihmiset ovat ajattelultaan liian köyhiä kyetäkseen uskomaan mihinkään yliluonnolliseen.
Ja kun ei auttanut selitykset, että jotkut uskoo ja jotkut ei usko . Lapsi vaan inttää, että mikä on totta, onko vai eikö. Pyysin kysymään lopulta srk-kerhon ohjaajilta.
Kerro niin kuin itse uskot.
uskot että kalakin on jaettu suurelle ihmisjoukolle ja että herätään henkiin kuolleista???
et oo tosissas. voiko tuollaisia ihmisiä ollakaan????
ei ev.lut. kirkko raamattua noin sanatarkasti tulkitse.
pointtini oli kuitenkin että jeesuksen olemassa oloa ei kukaan voi kieltää. ja mikäli lapsesi kastat olet kyllä kumma jos et usko ollenkaan kristinuskon periaatteisiin.
"Mikä liikuttaa tuulta eteenpäin?"
Noita Jeesus-kysymyksiä ja missä Jumalan taivas on, niin on meilläkin kyselty ja miksi ihmiset käy kirkossa, mutta me ei? Myöskin selittänyt sen, että eipä noita jeesuksia ja taivaita ole olemassa. Toiset vaan tykkää uskoa niihin, kun sitten tuntevat olonsa turvallisemmaksi, jos on jokin jumala apuna. Ja lasten tekoonkin olen vastannut ihan rehellisesti lapsen ymmärtämällä tasolla. Nämä oli helppoja. Mutta miten ihmeessä se tuuli kulkee eteenpäin? :)
järkkäämässä lapselle ja alettiin miehen kanssa miettiä et mitä helvettiä me ollaan tekemässä. ruvettiin oikeen kunnolla miettimään näitä uskontojuttuja ja päätettiin erota. aivan järjetöntä touhua uskoa satuihin ja maksaa siitä kalliisti. se on helvetin iso summa mitä sitä kirkollisveroa vuodessa maksetaan. eroakirkosta.com sivustolla laskuri eri kuntien mukaan. KUKAAN ei maksaisi tai kuuluisi kirkkoon jos tuollainen lasku joku päivä tupsahtais kotiin. monilla keskituloisillahan se on esim. 1000-2000 e vuodessa.
ja niin potaskaa kuin olla ja voi, mut kukin tyylillään ja hyväuskoisuudellaan.
t: se joka ihmettelee kuolleista heräämistä ja yhden kalan jakamista suurelle ihmisjoukolle. mitä sellaista opetetaan jos se onkin vain kuvainnollista??? ihme höpinää.
miehen kanssa naimisiin?
Oma vakaumukseni ei hyväksy homo-/lesbosuhteita, mutta miten selität sen lapsellesi niin, että hän ymmärtää, että en tuomitse homoja ja lesboja? Että jos hänestä tuleekin lesbo, rakastan häntä aivan yhtä paljon kuin olisin rakastanut heterona. Ja kuitenkin tuoda oma näkemykseni esiin siitä, että minusta se ei ole oikein... Vaikeaa!
Änkytin jotain hapesta ja vedystä... En muista enää biologian oppeja tarkalleen ja sain 5 vuotiaan ymmälleen.
Kysy isiltä, on ihan hyvä vastaus :)
Koetin siinä sitten puolisen tuntia selittää 5-vuotiaalle demokratian perusperiaatteita muttei tainut ihan hirveästi kolahtaa...