Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaahan fiksut, millä ne voikukka yms. tahrat saa vaatteista?

Vierailija
10.06.2009 |

Mitä pesuainetta pitää käyttää? Entä esikäsitelläänkö vaatteita, käytetäänkö tahranpoistoainetta, ja jos niin mitä?

t: yksi mamma, jolla menee hermot, kun kaikki lasten vaatteet tahraisia :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole saannut kolmelta muksultani yhdestäkään vaatteesta voikukkaa pois. Paitoja on mennyt pilalle useita. Harmittaa aina yhtä paljon. Ja itseasiassa on myös joissain jäätelöissä jotakin väriainetta, joka ei myöskään lähde vaatteista.

Kiinnostaa, jos joku tietää miten ne saa pois.

Vierailija
2/18 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain niitä voikukkatahroja haalistumaan, mutta en kokonaan pois. Auringonvalossa vois koittaa kanssa valkaista, jos on valkoinen vaate. Mutta luulen kyllä, että voikukkatahrat on lähes mahdottomia poistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/18 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan sitä saa muistakin kaupoista. kannattaa kokeilla luontaistuotekauppoja, jos niistä löytyisi. Tehoaa tosi moniin tahroihin.

Vierailija
5/18 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös voikukkaan. Tsekkaa sieltä.

Vierailija
6/18 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanish-esikäsittely ennen varsinaista pesua on aika tehokas, tosin voikukkaan en ole testannut.

Vierailija
7/18 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanish-esikäsittely ennen varsinaista pesua on aika tehokas, tosin voikukkaan en ole testannut.

ap

Vierailija
8/18 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän voi ehkä haalistua.

Mutta onneksi nuo tahrat ovat yleensä aika pienikokoisia.

Vierailija
9/18 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Vanishillä lähti. Eli sellainen pullo, jossa on kaksi nokkaa, joista kaadetaan ainetta kankaalle. Sitten hierotaan tahraa jonkun aikaa. Pullon ohjeessa on vaikutusaika 5 min, mutta itse annoin vaikuttaa puoli tuntia ja sen jälkeen tahra oli melkein hävinnyt. Sitten vähän lisää ainetta ja hankausta ja pesukoneeseen 60 asteeseen. Kaikki voikukkatahrat oli hävinnyt vaaleankeltaisista tytön kapreista ja vaaleanpunaisesta T-paidasta! Ja nämä vaatteet oli jo kertaalleen pesty pesukonessa.

Vierailija
10/18 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupoista saat, jos et asu isossa kaupungissa. Sen voit antaa huoletta vaikuttaa vaikka yön yli, ei lähde värit vaatteesta mukana. Erityisen hyvä mielestäni kaikkiin "luonnomukaisiin" tahroihin, kuten mustikka, mansikka, tomaatti jne. Mutta olen saanut sillä pois jopa mustan permanenttitussin, kun lapsi sai taiteellisen inspiraation ja piirteli vaatteisiin.

Vierailija
11/18 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että AV:n tuomioistuimen antaman päätöksen mukaan kaikki tahraiset vaatteet on heitettävä roskiin tai lähetettävä hetimiten kehitysmaahan. Ethän nyt ainakaan kyläpaikkaan tai Prismaan lähde tahravaatteisen lapsen kanssa???

Vierailija
12/18 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vadelma ja banaani jättävät sellaiset tahrat, joihin sappisaippua ei ole auttanut, vaikka olisi heti hangannut sillä (tietty vaate kosteana) ja laittanut koneeseen 60 asteeseen.

Vierailija
13/18 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainaskin täällä päijät-hämeessä päin, muttei se kyllä tehoa voikukkatahroihin, kokeiltu on sen miljoona kertaa. Kaikkiin muihin tahroihin kyllä tehoaa ihan perinteinen maseille saippua, sillä lähtee porkkana, tomaatti, yms. vaikea lika. Ei vaan voikukka irtoa silläkään. Pinkkiin en kyllä lähtis luottamaan missään tilassa, mulla se ei ole kyllä irttottanut kun ihan tota perus likaa, vaikka kuinka liottaa ja esikäsittelee. Ei lähde huulipuna, ei mikään sillä huijausaineella.

Vierailija
14/18 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sellainen pieni palasaippua pahvilaatikossa siellä suurien nestesaippuapurkkien seassa ;D

Vierailija
15/18 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut kaiken muunkin.

Juuri tuore kokemus siitä. Laitoin tytön paidan normaalisti pesuun. Kun olivat pyykkinarulla kuivuneet. aloin sitten viikkaamaan ja alkuun mietin että mitä ihmetä nämä tummat läikät ovat tässä paidassa ennen kuin sitten hoksasin että ovat voikukkaa.

Laitoin suoraan kuivaan paitaan sitä geeliä ja hankasin sormella niitä kohtia ja jätin vielä geeliveteen yön yli likoamaan. Seuraavana päivänä pesin paidan uudelleen koneessa niin kaikki hävisi.

Vierailija
16/18 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[url="www.vanish.fi"]Vanish[/url] on toiminut minulla voikukan tahroihin moittteettomasti. Tuota on hyvä olla kaapissa varalla vaikeita tahroja varten. Vanishin sivuiltahan löytyy myös tälläinen 
[url="http://www.vanish.fi/tahranpoisto-opas"] "Tahranpoisto opas" [/url], josta saa vinkkejä vaikeisiin tahroihin.

Vierailija
17/18 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

onko tästä poistettu viestejä välistä, joku vinkannut tietyn tahranpoistoaineen ei ollut sappisaippua?

Jossakin puhutaan geelimäisestä aineesta? ei taida enää mikään auttaa!

Vierailija
18/18 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Omoinfoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi