Synnyksen jälkeinen haluttomuus/kuivuus jne
Muita joilla alatiensynnytyksen jälkeen tapahtunut samaa? Lopetin minipillerit tämän vuoksi pari vkoa sitten. Vauva jo 1v3kk mutta halut kadoksissa ja yhdyntä lähinn' sattuu ja on epämiellyttävää lämmittelystä ja liukkareista huolimatta. Aivot eivät tule mukaan, ja tuntuu että sattuu ja sattuukin.
Onko korvien välissä vika, hormooneissa vai missä? Mielikuvitus on lähinnä sairasta, siis raiskausjuttuja pyörii mielessä ja näen vain julmuuksia mielessäni ja en pysty rentoutumaan ja nauttimaan seksistä laisinkaan.
AIkaisemmin sektio, tällaista ei ollut koskaan ennen!
Olenko frigidi vai mikä avuksi?
Kommentit (5)
voisi siis testata hormooneista. onko se FSH arvo joka kertoo tuon? Hyvä että sinulla asia on saatu kuntoon. ITsellä voi olla kyllä että johtunee tuosta parisuhdepuolesta tai sitten ne pillerit, jotka siis jo lopetin. Toisaalta ihan frigidikään en voi olla koska saan orgasmin jne mutta itse yhdyntä lähinnä inhottaa ja sattuu ja on epämiellyttävää.
joilla selvitettiin hormonipitoisuuksia. Lääkäri halusi varmistaa asian, vaikka oli siitä jo täysin vakuuttunut pelkän näkemänsä perusteella. Ettei turhaan lääkitä. Niinpä me sitten oman äitini kanssa käytettiin hetki samanmerkkistä lääkevalmistetta Vagifem-emätinpuikkoja. Äitini vaihdevuosiinsa ja minä luonnollisen naishormonituotannon uudelleen käynnistämiseen.
Olen kyllä sitä mieltä omakohtaisesti, että joskus kausittain parisuhteemme ei ole muuta kuin jaettua vanhemmuutta, ja se parisuhde persoonallisuudesta johtuen unohtuu. Silloin ei ei tee mieli jakaa keskenään edes fyysistä läheisyyttä, kun henkinen läheisyys ontuu. Tällaisina jaksoina seksuaalinen haluttomuus aiheuttaa myös sitä, että limakalvot eivät tosipaikan edessä toimikaan, kun mieli ei ole aidosti mukana.
Ja sitten vielä yksi mahdollinen selitys kipuun, kun kerran jo henkilökohtaisia asioitani sorruin täällä viljelemään. Seurustelin nuoruudessani sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa halut kyllä pelasi, mutta yhdyntä sattui, kun värkit eivät osuneetkaan yksi yhteen. Mies oli isokokoisempi, kuin mun paikkani otti vastaan.
että verikokeilla selvittetiin siis sitä estrogeenipitoisuutta niin kuin arvelitkin.
tässä nyt ja kolme viikkoa ilman imetystä ja minipillereitä.
Olo on aivan toinen nyt. Halut palanneet, ja akti ihan toisenlaista, ei satu, liukasteet auttaa ja kiinnostus on herännyt.
Vaikea sanoa kummassa syy ollut imetyksessä vai pillereissä, mutta hormooneja kummatkin tuottaneet ja se on varmaan 99% syy miksi moni nainen ei kaipaa seksiä.
Onneksi apu löytyi ja kondomilla vedellään iloisesti :)
juttuja. Mulla kuopus syntyi maailmaan 36 minuutin jälkeen ensimmäisestä supistuksesta (vedet menivät ponnistusvaiheen alkaessa). Tästä seurasi se (tämä naistentautilääkärin toteamaa), ettei kehoni ehtinyt mukautua nopeaan hormonimuutosten tarpeeseen. Elimistöni ei siis pysynyt mukana raskauden päättymisessä. Naishormonitasoni tipahti tyystin alle normaalin tason nollaan, eikä tuotanto käynnistynyt itsestään. Näin ollen viisi viikkoa synntyksestä jälkitarkastuksessa lääkäri totesi, että mulla on ennenaikaiset vaihdevuodet. Ei naishormonitoimintaa, ei limakalvoja, haluja, oli kuumia aaltoja, huippauksia ja tunneryöppyjä. Itse en olisi asiaa ajatellukaan tältä kantilta, koska oireet sopivat mielessäni imeväisen lapsen äidille mainiosti. Seksiä olimme kyllä ehtineet harrastamaan kera liukasteen. Kokenut lääkäri huomasi sen limakalvoistani ja passitti kokeisiin. Koetulosten ja lääkärin näkemän perusteella mulle määrättiin hormonituotannon uudelleen käynnistävä hormonilääkekuuri, jota yleensä käytetään menopaussioireiden helpottamiseen. Käytin kolmen viikon kuurin, ja hormonituotanto palautui, samoin kuin limakalvot ja halut.
Toisaalta silkka läheisyydetön tai toimimaton parisuhde voi aiheuttaa haluttomuutta ja muuten samoja oireita. Mutta joskus kyse voi olla fyysisestäkin asiasta, kuten mulla (vaikka en sitä ollut ehtinyt tajuamaankaan, hyvä, että oli asiansa osaava lääkäri). Olin kuopuksen synnyttyä alle 30-kymppinen.