Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

juoksuharrastus ja laihtuminen

Vierailija
10.06.2009 |

Kertokaapa kannustavia kokemuksia, miten hölkkä/juoksuharrastuksen aloittaminen on vaikuttanut kroppaanne. Ja kuinka nopeasti? Itse olen runsaan viikon kuntoilluit joka päivä noin puoli tuntia tyyliin 3min kävelyä, 3 min juoksua jne. Pidennän vähitellen noita juoksuaikoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin suoraan hölkällä, sillä vaikka muuten olin ihan sohvaperuna, kävelin ja pyöräilin kaikki kauppa- ja työmatkat. Ylipainoa ei ollut, mutta ei yhtään lihastakaan, pelkkää laihaa läskiä ja pallon selluliittia sekä pömpöttävä maha.

Alussa hölkkäilin n. neljän kilometrin matkoja, pari kävelypätkää välissä ja muuten hölkkää. Sitten kuukauden päästä meni jo 7km, tosin aika tuskaisesti mutta meni kuitenkin.

Kävin lenkillä suurinpiirtein joka toinen päivä. Parin kuukauden päästä huomasin että selluliitit olivat melkein kokonaan kadonneet, eikä maha pömpöttänyt enää. Sitten alkoi lihaksiakin näkyä pohkeissa ja lopulta vähän reisissäkin, vatsa näyttää upealle.

Nykyään juoksen 10km eikä tee edes tiukkaa, pidempikin matka menisi

Vierailija
2/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseminen sulattaa erityisesti reisien ja pakaroiden läskiä. Olin aiemmin päärynä, nyt sopusuhtainen, jopa hoikkareitinen. Vähensin samalla syömistä, mutta koskaan ennen eivät vartaloni mittasuhteet ole muuttuneet syömisiä tarkkaillessa.

Rinnanympäryksestä katosi vuoden aikana vain 2 senttiä, vyötäröltä 8 ja lantiolta/reisistä 9. Selvä ero oli nähtävissä jo puolen vuoden jälkeen.

Liikuntaa harrastin vähintään tunnin päivässä, kesäaikaan parikin tuntia. Tästä oli kevyttä hölkkää joka toinen päivä 35-60 min ja loput pääasiassa joogaa ja kävelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalivartaloinen, lähes hoikka. Ongelmani on keskivartalossa olevat jenkkakahvat, joiden toivoisin hölkällä lähtevän. Eipä kai tuo juokseminen ainakaan pahaksikaan ole.

Vierailija
4/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN tiedä, uskallanko vastata... Olen juossut pari vuotta ja käynyt rajuissa jumpissa vajaan vuoden, monta kertaa viikossa. Juoksen 1/2-2 h kerralla, olen erittäin hyvässä fyysisessä kunnossa. Valitettavasti ulkonäössä se ei näy. Mahassa on vähän läskiä, reisissä ja takapuolessa paljon. Eivät lähde mihinkään, sillä ruokahaluni kasvaa liikkumisen myötä enkä jaksa liikkua, jos en syö riittävästi. Eli kaikilla ei valitettavasti toimi noin ideaalisesti :(

Vierailija
5/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistakin vastausta hiukan "pelkäsin" odottaa :-) Tosin itsehän sen nyt näen, alkaako vaikuttaa vartaloon. Syomisenkin tietty pitäisi pysyä kurissa ja vaikkapa vähentyä.

Vierailija
6/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene salille!!

Vierailija
7/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan tuli pohkeeseen ilmeisesti suonikohju niin ei saa juosta. Mikäs siihen vois auttaa että pääsis taas juoksemaan?

Lääkärin aika jo varattuna.

Vierailija
9/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla näkyi ekat muutokset kahdessa kuukaudessa. Vyötärö ! kapeni ja paino tippui muutaman kilon siinä ajassa.

Vierailija
10/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty ravinnollakin on vaikutusta. Jos vetelee rasvaista ja epäterveellistä tai hiilareita yli tarpeen, niin ei pääse laihtumaan.

Vierailija
11/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä käytin edellisen kerran viime kesänä ja kokeilin tänä kesänä. Juossut olen reilut 1½ vuotta.

Tosin vyötärö oli hoikka, ei jenkkakahvoja eikä selluliittia, ongelmat oli vain reisissä. Ruokavaliota en ole muuttanut ja liikuntaakin harrastin suurinpiirtein yhtä paljon ennen juoksua (pyöräilyä, rullaluistelua ja kävelyä).

Vierailija
12/12 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan taviksista, jotka olivat juoksukoulussa, ja tähtäimenä oli päästä rapakunnosta maraton-kuntoon.

Niin siinä kävikin, mutta mitään laihtumista he eivät saavuttaneet.

Ohjelma oli amerikkalainen, ja varmaaan siitä löytyy netistä jostakin tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan