Tarvitseeko Tallinnaan passia?
Kommentit (9)
Henkkarit riittää. Tarkistivat ainakin viime viikolla kaikilta Balticin matkustajilta jotka maihin menivät.
Passia. Uudenmallinen henkilöllisyystodistus riittää.
Tallinnassa, eikä passia ole puolen vuoden aikana (jolloin olen monta kertaa matkaillut) kysytty.
Mutta, passihan on se ihmisen "kuningashenkkari", jota ilman en lähde minnekään Suomen rajojen ulkopuolelle! Minulla se on siis mukana Tukholmassakin - ei tarvitse sitten miettiä, että kelpaako vai eikö kelpaa. Passi kelpaa!
Ja, molemmille lapsille olemme hakeneet oman passin heti, kun se on ollut mahdollista.
mutta sitä ei missään vaiheessa katota, ei Suomessa eikä Tallinnassa. Siellä päässä ei ainakaan laivoilla ole mitään passintarkastusta mitä siellä nyt olen muutaman kerran tänä vuonna käynyt. ne kopit missä istu ennen ne virkailijat, on nyt ihan tyhjiä, eikä siellä ole ketään.
rajavartiolaitokselle kysyäkseni tarviiko oikeasti mun yksivuotias oman passin viroon, tarvitsee kuulemma. Ja vaikka sitä ei yleensä kattoiskaan, enpä haluaisi jäädä sinne viron päähän sitä selvittelemään jos sitä ei ole.
Jos ei pysty todistamaan henkilöllisyyttänsä Virossa voi köyhtyä reilu 700 €.
Eiks Viro liittynyt Shengenin sopimuksen piiriin? silloin on vapaa liikkuminen, eli passia EI tarvita! Taytyy voida virallisesti todistaa henkilollisyytensa tahan tarkoitukseen hyvaksyttavalla henk. todistuksella (ei ajokortti tai kela kortti!).
Passia siis ei tarvita, vaikka se on kai useimmille se ainut ulkomailla kayva henkilokortti.
Eihän sinne passia tarvita. Henkilöllisyyden voi todistaa passilla tai kuvallisella henkilökortilla, myös lapset. Ajokortti ei käy.