****Pkku Kakkoset vko 24****
Ja tässä linkki viime viikkoon
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/3/viestiketju/998461/_pikku2_vko_2…
Toivottavasti onnistui, en oo ikinä tehny tätä aloitusta...:)
Kommentit (26)
Kaisa: Täälläkin on ihan samanlainen olo kuin ekassa raskaudessa... Ja kanssa pitäs vielä vähän malttaa.. Samoihin aikoihin testaillaan :)
Tuollaanen75 kp27
Liittyisin joukkonne jatkoksi jos sallitte :) Täällä siis yhden lapsen äiti länsirannikolta, poika on nyt 3v, minä 29 ja mies 30. Toista nyt kuumeillaan pitkän ja tarkan harkinnan jälkeen. Pitkään olimme sitä mieltä, että yksi riittää, mutta kai se luonto teki tehtävänsä, kun nyt sitten toista kuitenkin haluaisimme. Ehkäisy jätettiin pois viime kuussa, kun hormonikierukka otettiin pois 15.5. Oviksen olin tunnistavinani seuraavalla viikolla, mutta tiedä häntä menikö arvaukset kuitenkin metsään. Nyt kp28/28(?) ja tänään testasin negan. Tätiä ei näy ei kuulu, mutta voi olla ettei kierto edes enää ole sitä mitä joskus. Tulis jo, että pääsis uutta yrityskiertoa aloittelemaan... Mukavaa viikonalkua kaikille teille! :)
Henttu
Mukavaa kun väki lisääntyy. Nyt kun vielä saisi aktivoitua tätä keskustelua. Tai tuolla "Helmivauva 2010"-pinossa onkin vähän heräilty. Saas nähdä kuinka käy, pitääkö siityä maaliskuisten pinoon... Tätiä ei kuulu. Raskausoireita olisi. Toivomus kova! Mutta ennen lauantaita en testaa! Kun nyt saisi pidettyä tämän päätöksen...
Tuollaanen75 kp28/?
Kaisa ja Tuollaanen testailuihin, mä pidän peukkuja teille =))
Ja tervetuloa Henttu =)
fantasy
Tätiä ei vieläkään näy, alavatsaa vihleksii päivittäin. Nyt jo kp31/28(?)...kai. Sillä viikolla kun kierukka otettiin pois mulla oli parin päivän vuoto, jonka tulkitsin kuukautisiksi. Vai laskenko kiertopäivät siitä vuodosta mikä tuli kierukan poisoton jälkeen parin päivän päästä?? Mä en nyt tajua ollenkaan enää kroppani toimintaa... :(
Niin, en kans tiedä. Mut mä lasken siitä poiston jälkeisestä. Tosin mulla ei ennen juuri vuotoa ollutkaan. Ainakaan säännöllistä.
Täällä alkaa olla jännää. Jotenkin olen IHAN varma. Ja sit kuitenkin... Jos tää johtuukin jostakin emätintulehduksesta tms... Hmm... Vatsa tulee hirmu kipeeks pienestäkin rasituksesta. Tänään jopa oksensin töissä... Ja silti huono olo voi johtua vaikka niskan jumimisesta... Kun samanlaista huonoa oloa oli joskus aikaa sitten ihan kierukan kanssakin... Ois jo lauantai!!!!
Tuollaanen75 kp29
Ei mullakaan ollu mitään kuukautisia kierukan aikaan, satunnaista tiputtelua vain. Mutta sitten kummasti juuri sillä viikolla ennen kierukan pois ottamista tuli kuukautisten tapaiset,en tiedä sitten mitä ne oli. Mäkin alan kyllä kallistua siihen laskusysteemiin mitä sä Tuollaanen, eli kp olis nyt 25/28(?)...Vieläkö tässä joutuu siis piinailemaan kun minä jo ajattelin etää tää oli nyt jo selvä peli...?!?!
Henttu
Muutenkin kamalaa tää oottaminen!!! Tosin sitten voi olla testistä aina vähän varmempi, mitä pidempään odottaa... Mut ainahan niitä voi tehdä monta :D Mäkin tein jo yhden aiemmin kun ajattelin, että josko sittenkin voisi laskea aiemmista ns. kuukautisista tms. Silloin oli se hassu testi, joka illalla oli selkee nega ja aamulla tulos oli muuttunut selkeeksi haamuksi... Se oli siis viikko sitten... Jummi! Lauantaihin on ikuisuus!!! Vatsa on niin turvoksissa, että näyttää iltä kun olisin rv20 :/ Onneksi pääsee vielä huomenna töihin. Vois vaikka koittaa tehdä piiiiitkän päivän niin ei kerkeis miettimään... Mut kun ei jaksa... Ihan puhki ollu pari viikkoo... No, nää on näitä oireiden metsästelyjä. Väsyttäähän sitä muulloinkin aina joskus enemmän... Että...
Tuollaanen75 kp29 (aina vaan)
Ootko Tuollaanen75 malttanut olla testaamatta? Mua jännittä sun puolesta varmaan enemmän ku omastani :) Johtuen varmaan siitä, että testaat ensin ja yritän olla ajattelematta omaa testaamista ;) Niin ja jos/kun sulla tulee plussa, voin alkaa jännittää ihan hirveesti ja miettii, että onko omat oireet vain päästä keksittyjä vai oisko niissä perää... Koska mä en kyllä ainakaan yhtään luota tähän mun kroppaan noiden raskausoireiden suhteen... Jos haluaa jotain tosi kovasti, niin mulla ainakin saattaa kyllä kehittyä oireita ihan itestäänkin ;);) Esikoisesta en muista mitään oireita, vasta kun tein testin ja siitäkin meni pari viikkoa, ennen kuin ekat oireet alko. Pah!! Mulla on muuten Tuollaanen ihan samat fiilikset sen suhteen, että välillä on tosi varma, että sitä tää nyt on ja välillä taas sitten, että ei, ei tää kuitenkaan oo sitä. Mietin jo kovasti, että tekisinkö sittenkään sitä testiä sunnuntaina, kun se on kuitenkin 2-3 päivää ennen menkkojen alkamista.. Että kuinka todenmukainen se olisi, vaikka tekisinkin sen Clearbluen testin... Kun ollaan lähdössä tosiaan sinne reissuun sunnuntaina, niin olis niin paljon kivempi tehä kotona se testi. Ja pakko se on ennen juhannusta tehdä, koska tiedän, että äiti alkaa sitä ruokaviiniä tyrkyttämään, jotta sitten siihenkin osaisi vastata...:) Vaikka voihan sitä kieltäytyä, vaikkei tietäiskään, mutta tiiän sen, että se alkaa ihmettelemään ja kyselemään ja mä oon niin huono valehtelemaan, että mun naamasta näkee kyllä heti. Niin en haluais sanoa mitään, ellei edes ole varmaa. Pah! Olipa siinä nyt vuodatusta...
Niin Hentulle tervetuloa mukaan kirjoittamaan!!! Millos sä meinasit testata? Kiva, että tulee uusia, tää on vähän kuihtunut tää meidän pino :)
Kaisa4 kp 26/30
Kävin ruokatunnilla ostamassa testin ja päädyinkin kotiin tekemään töitä kun ei näin kauniilla ilmalla voi missään toimistossa kököttää. Ja nyt tuo testi tuijottaa mua tossa! Onneks mies tulee vasta tosi myöhään illalla ja oon varmaan jo nukkumassa ja haluan, että se on mukana jännäämässä. Että ehkä mä pääsen tavoitteeseeni ton testaamisajankohdan kanssa. Tai sitten testaan yöllä :) Nyt on tarvinnut herätä joka yö vessaan, mikä sekin on epätavallista... Jos saan ns. tarpeeksi monta tuntia väliä, niin testin yöllä :O
Joo, tosiaan näitä oireita on niiiiin helppo kehitellä ihan päästä. Mut nytkin kun makasin vatsallani tuolla pihalla, niin ihan kuin olisi ollut möykky tuolla mahassa :D Joopa joo. Kävely ei kunnolla onnistu vieläkään. Vähänkin reippaampi tahti vihlasee... Ja nyt lopetan. Ei enää kauaa kestä. Tosin saattaahan tuo kp30 olla silti liian aikainen... Siiten vaan ootellaan vielä joko tätiä tai plussaa. Toivottavasti ei ole mennyt koko nainen sekaisin kierukan poistosta.
No mutta. Kaisa, tuo on kans hankalaa kun pitäisi tietää tulos mutta olis vähän aikasta. Toki rahan hukkaa se lähinnä kai on, jos ei testi vielä näytä. Kun negasta ei kuitenkaan voi koskaan olla ihan varma. Hmm.. Siinä pohtimista. Mä koitan selviytyä tosta testaamisesta ja alan sit kans jänskäämään sua :D Ja muita keitä nyt tässä sitten testailevat. Voe, voe. Nyt vois vielä mennä hetkeksi töiden pariin kun saa olla ihan rauhassa yksin kotona koko illan :)
Tuollaanen75 kp30
ootte kun jännäilette =) Itsekin odotan, että pääsen jännäilee vaikka ollaan silloin just Thaimaassa niin onneksi on muuta ajateltavaa myös ;)
Ja TUOLLAANEN mullakin oli mitä ihmeellisimpiä oireita kierukan pois oton jälkeen, joka viikko tein testin ja aina vaan se näytti negaa - kunnes sitten 6 viikon päästä tuli vihdoin se plussa.. Varmaan sitä kun niin kovin toivoi ja oli varma niin se tapahtui ;D
fantasy kp15/28-30?
No pitihän se testata, kun koko päivän taas alavatsa ollu niin herkän tuntunen, eikä tätiä VIELÄKÄÄN näy. No tulos oli arvattavissa, nega. Nyt on jo sen verran menny rahaa tähän vouhkaamiseen, että nyt en kyllä testaa ennen kun juhannusaaton aattona, jos sitten vielä on tarvis. Kyllä mä oon kans ollu niin raskaana niin raskaana muka koko ajan, on nippailua ja vaikka mitä oiretta. Ja pahinta tässä on nyt se kun ei oo hajuakaan noista kiertopäivistä... :(
Onnea Tuollaaselle huomiseen testailuun!!! :)
Henttu
Mun tänne piti selostaa mut laitoin vahingossa tonne helmipinoon...
Mut siis. Nyt ne täti-tuntemukset sitte tuli... Pahus! Mitään ei toki näy, että voi tietää hyvääkin... Mutta onkohan aamulla vielä liian aikasta testata? Jos huomisen oottais. Näillä tuntemuksilla täti on ennen muinoin mun mielestä tullut tyyliin seuraavana päivänä. Tosin eihän mulla aikoihin ole kunnon menkoja ollut... Ei oo todellista! Tää käy nyt meikäläiselle liian jäänäksi!
Ja Henttu: pahuksen negat! Jos meinaa olla plussa, niin miksi se ei näy heti!!! On tääki kun pitää jännittää omasta ja toistenkin puolesta :D
Tuollaanen75 kp30
Mun oli heti pakko tulla aamulla kattomaan, että miten sulle Tuollaanen kävi...:) Mutta teitkös testin vielä?? Toivottavasti nyt ei olis täti oireita, menis ohi. Mä kävin kans eilen hakemassa testin. Ostin semmosen kahden pakkauksen Clearblue testin, jotta voin sitten tehdä vielä toisen, jos eka nega ja tarve vielä vaatii... Ajattelin kuitenkin testata huomenna, vaikka voi olla liian aikaista. Mies jää reissulta kotiin ja tulee vasta sitten juhannukseksi perässä, joten senkin suhteen haluan testata, kun hän on vieressä. Ja kotona pettymys on helpompi kestää. Katsoin, että testi näyttäisi 82% oikein, jos sen tekee 3 päivää ennen, joten aika varma on.
Hentulle pahoittelut negasta!!! Voi vitsi, toivottavasti nyt vielä ei ois peli tässä kierrossa menny, tai toivoahan aina on niin kauan kuin tätiä ei näy.
Kaisa4, kp 27/30, yk7
Yö meni ihan ranttaliksi kun juoksin vessassa koko ajan. No vaan kaksi kertaa... Ja aattelin sitten, että jos silti odottelis vielä tän päivän... Mulla viime raskaudessakin oli sellanen olo, että täti tulee, mut ei sit vaan tullut. Eli ei näy tätiä vielä. Mutta kierto saattaa kyllä mulla olla aika pitkä, että sikälikin tuo testi on varmempi kun vielä yhden päivän oottaa. Tai sitten pettää hermo jossain vaiheessa päivää kun aattelisin, että sen tätin kyllä tänään pitäisi tulla jos on tullakseen (oireista päätellen)...
Mulla olis nyt tuo Apteekin oma testi... Oon ajatellut, että se olis varmempi aamulla vaikka noissa sanotaankin, että muulloinkin voi. Mut jos saan oltua useamman tunnin käymättä hotelli helpotuksessa, niin...
On tää kans! Että ehkä mä testaan Kaisa sun kaa yhtä aikaa :) Ja anteeksi kun pidän teitäkin jännityksessä :D
Tuollaanen75 kp31...
Täti ehti ensin...
Tuollaanen75 kp1/31 tms.
Vitsi, olin ihan varma, että plussaat... Voi damn!!! Pahoittelut tädistä Tuollaanen75... Aika hyvin kyllä tunnet kroppasi, kerta näin osasit ennustaa oireita... Ei muuta sitten kuin uuteen nousuun ja uuteen kiertoon! Onneksi ei nyt kuitenkaan tuota pidempi ollut tuo kierto...
Tänne ei kummempaa, odotetaan ajan kulumista.
Kaisa4, samat koopeet
Tuollaanen75 - typeristä typerin täti senkin ketale!!!
Ja Henttu myös - niin turhauttavista turhauttavin nega aargh!!!
Kaisa - ONNEA testailuun =)))
fantasy
Ei mua päästetä piinasta ikinä! Täti oli siis kaksi pienen pientä viirua paperissa... Ja olin ihan varma, että alkoi. Vaan sittemmin ei ole kuulunut mitään! Tein hätäpäissäni testinkin: nega! Johan nyt on!!!! Nyt käännetään plussatuuli meille kaikille suotuisaksi ja mä en ihan vielä täysin luovu toivosta!
Tuollaanen75 kp31 tai kp1... JUST!
En huomannut vielä, että tämän viikon pinoa olisi aloitettu, joten tosissaan aktiivisuus on tainnut kaikota näiden sivujen myötä...
Laitan nyt tässä omaa napaa, kun en taida kuitenkaan muistaa, mitä piti kommentoida. Eli täällä piinaviikko meneillään... Eilen oli huonoa oloa pitkin päivää, mutta tänään ei muuta kuin väsyttää... Pah! Tissejä oon yrittäny kokeilla tuon tuosta, muttei mielestäni ole mitenkään arat. Yksi jännä juttu, mikä voisi kieliä mahdollisesta raskautumisesta on tulehdus. Kun aloin odottaa esikoista, niin sain juuri noin 1,5 viikkoa ennen kuin tein testin hiiva- ja pissatulehduksen. Nämä hoidatin molemmat ja tulin raskaaksi. Raskauden aikana hiivaa oli usein, mutta synnytyksen jälkeen ei enää. Yhdessä kierrossa tässä kakkosen yrityksen aikana sitä on ollut, mutta silloin en ehtinyt sitä hoitamaan (en päässyt apteekkiin tarpeeksi nopeasti ja se loppui), enkä siis ollut raskaana.. Nyt oli kuuri heti kaapissa odottamassa (juuri tästä yhdestä kierrosta jääneenä), jonka otinkin heti, kun näitä oireita alkoi ilmaantumaan... No, nyt jännätään!!! Mietin tässä, että ovis on luultavasti ollu 1.6., kun silloin tuntui alavatsakipeeltä/menkkakipuja ja eilen sitten oli semmoista pistävää/nipistävää tunnetta alavatsassa (toivon mukaan kiinnittymistä!!). Tänään ei sitten sen ihmeitä, välillä kun nousee nopeasti ylös, pistää vähän alavatsaa.. Mä todellakin toivon, että tää ois nyt sitä!!!!!!!!! Mutta en todellakaan uskalla toivoa hirveesti, niin monta kertaa tässä on jo tultu alas... Mutta tämän kierron jälkeen lähtee sitten neidin hoitopaikkahakemus menemään ja käyn gynellä tarkistuksessa.
Niin ja tosiaan ollaan lähdössä juhannukseksi reissuun ja haluan tehdä testin kotona (en todellakaan vanhempieni luona ;) ), joten teen sitten sunnuntaina clearbluen, vaikka kiertopäivät ovat vasta 28/30, toivotaan, että näyttää silloin.
Kaisa4, kp 23/30, yk7