Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pienentynyt sf-mitta? muilla tämmöistä?

Vierailija
08.06.2009 |

kävin tänään neuvolassa ja viikkoja on nyt 37+2 ja sf- mitta (kohdunpohjankorkeus) oli vain 28 cm ja viimeksi se oli viikolla 35+2 31 cm... sain lääkäriltä lähetteen ultraan, jotta varmistavat että lapsivettä ei tihku pikku hiljaa pois.. onko muilla ollut vastaavaa? Mitä on tapahtunut? onko vauva ollut ihan normaalin kokoinen? tämä on toinen raskauteni ja ensimmäisen kohdalla mitta vain kasvoi ja sitten ihan lopuksi 40 viikolla laski sentin verran kun vauvakin laskeutui..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli joskus yli puolen välin 3cm heittoa kun eri mittaaja mittasi eri tavalla. Lopussa mitta ei kasvanut ja ultrattiin - istukka falskasi vettä ja synnytys käynnistettiin. Tsemppiä!

Vierailija
2/9 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa perätila. Tyttö oli ileisesti mittausten välissä kääntynyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti vauva poikittain mittaustilanteessa. Ultrassa kaikki mitat käyrillä taas.

Vierailija
4/9 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli kasvanut normaalisti, joten epäilivät, että oli tapahtunut mittausvirhe. En ollut ollut asiasta edes huolestunut(epäilin itse jo, että yksi huolimaton hoitaja mittasi väärin).

Vierailija
5/9 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin lapsivesi, vauvan asento. tai jos vauva on vaikka laskeutunut?

Vierailija
6/9 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..edellisessä raskaudessa on viikolta 35 lähteny pienenemään mitta, sama mittaaja ollut koko ajan.Ekassa raskaudessa vauva laskeutukin vasta juuri ennen synnytystä.Terve tyttö syntyi.

Vierailija
7/9 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on juuri noilla viikoilla vauvat laskeutuneet jolloin mittatkin on pienentyneet, samoin paino laskenut. Vauvat on syntynyt mittojen pienemisen ja painon pudotuksen jälkeen suhteellisen nopeasti.

Vierailija
8/9 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pienentyny loppua kohden kaikissa.. tosin nyt (rv37) se johtu mittaajan vaihtumisesta, th sano, että lääkäri saa aina isomman mitan kuin hän. Eli ku lääkäri viime ke mittas, oli 35cm ja th sai eilen 32cm.. mutta siis ihan terveitä ovat lapset.

Ekalta juoksin eka mitattavana puolivälin jälkeen, ku maha kasvo liikaa. Th tosin vaihtu. Eka mittaaja kysy, että pitääkös se sf-mitta ottaa nyt. Ja mä katoin sitä, että mikähän mahtaa olla sf-mitta, sitten se pohti, että mitenkähän se mitattiinkaan. No voi vaan arvata, miten luotettava tulos ja ku toinen th sit mittas 4vkon päästä, ni hups, lisää oli tullu 9cm. Ja minä jouduin kulkemaan mitattavana. Eihän se mitään muuttanu, eikä siis muuten tutkittu, ku mittanauhalla. Sit loppuraskaudesta jouduin kulkea mitattavana, ku maha ei kasvanu tarpeeks!! Toisessa raskaudessa sitten ilmoitin, että en ala juosta mokoman takia, pitää olla muitakin perusteita ku sf-mitta, että järjestelen aikataulut, että pääsen neuvolaan. Samoin nyt kolmannelta. Th sit vaan totes, että tää on sun tapas tehdä lapsi.

Vierailija
9/9 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lähetteen 1-7 päivän kiireellisyysluokituksella ultraan.. tympeetä odotella kun ois mukavaa päästä heti kuulemaan onko siellä kaikki varmasti hyvin..

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän