Ihana tuo hampurilaisketju ;)
Kukaan ei ole käynyt hampurilaisella tai jos on käynyt niin hirmu selitykset perässä että "yleensä ei kyllä käydä". Jokainen tavallaan ja hienoa kun ihmisillä on aikaa tehdä kaikki aina alusta loppuun itse. Meillä on liikkuvainen perhe ja juuri tänään haettiin hampurilaiset pojan jalkapalloturnauksen jälkeen. Siellä kun meni niin myöhään ja ruokaa ei ollut odottamassa. Meillä kyllä haetaan varmaan kerran viikossa pizzaa/hampurilaista, mutta yllätys yllätys, vanhemmat ja lapset ovat hoikkia/laihoja, urheilullisia ja silti perusruokavalio on terveellinen.
Kommentit (20)
Hampurilaisaterioiden rasva on pääosin huonoa transrasvaa (ranskalaisten paistorasva esim.), hiilihydraatit nopeita ja huonolaatuisia jne.
Vaikka perhe on hoikka, niin se ei kerro esim. lasten kolesteroliarvoista mitään. Yllättävän usealla lapsella arvot on koholla. Saati aikuisella, jos on vuosikaudet syönyt "ihan vaan joskus silloin tällöin kerran viikossa" noita hamppareita, ranskalaisia, nugetteja, pizzaa jne. pikaruokaa.
Kilot ei kerro kaikkea. Todellakaan. Eikä mun mielestä ajanpuuteeseen vetoaminen oikein ole muu kuin tekosyy. Kyllä meilläkin perheellä on kiire aika usein, johtuen minun, miehen ja lasten urheiluharrastuksista, työstä, päiväkodista, viikonloppumenoista jne. Silti ehdin AINA laittaa ruokaa, meillä ei käydä ulkona syömässä siksi, ettei itse ehdittäis vaan siksi, että välillä on kiva käydä (oikeassa) ravintolassa. Jos on kiireinen viikko tulossa, niin teen sopivassa välissä ison satsin ruokaa jääkaappiin/pakastimeen odottamaan. Ihan yhtä nopeaa mikro lämmittää edellisenä iltana tehdyn keiton kuin mitä hamppariaterian saaminen nenän eteen (ajomatkoineen) kestää.
Puolustelkaa sonnan syöttämistä lapsille ihan millä haluatte, tekosyitä ne on kaikki.
Ne nugetithan on paljon epäterveeellisempiä kuin hampurilainen. Ranskalaiset on se epäterveellisin osuus.
Aika moni sotkee kotiruokaan järkyttävän määrän rasvaa ja kermaa. Aika usein kotiruoka ei terveydelle sen parempaa ole kuin pizza tai hampurilainen. Aika usein hampurilaispaikoissa käykin näitä hoikkia perheitä, koska näiden elämä ei pyöri ruoka-aikojen ympärillä ehkä niin paljoa.
Ja tuossa joku sanoi, että verisuonten terveys ei näy ulospäin. TOTTA, Ei aina, mutta usein. Kyllä se ruokavalio valitettavan usein näkyy juuri myös ulospäin :(. Ainahan on poikkeuksia mutta ylipainoisilla on useammin kolestrolin ja sisäelinten ravoittuminen kanssa ongelmia..
Pikaruoka saattaa tuoda koko perheelle hyvän mielen, vähemmän työtä ja tiskiä. Enemmän aikaa ja onhan se välillä tosi hyvää.
hänen yksi luokkatoverinsa söi elämänsä ensimmäisen hampurilaisen luokkaretkellä.
Oli siinä meillä ihmettelemistä kerrakseen.
Vaikka perhe on hoikka, niin se ei kerro esim. lasten kolesteroliarvoista mitään. Yllättävän usealla lapsella arvot on koholla. Saati aikuisella, jos on vuosikaudet syönyt "ihan vaan joskus silloin tällöin kerran viikossa"
hampurilaisravintolassa ja söin siellä lähestulkoon joka päivä. Kolesteroliarvot oli tosi korkealla sen jälkeen!! painoindeksi mulla oli 17. Onneksi arvot ovat nykyään kunnossa.
Samaa lihaa, salaattia ja leipää syöt muutenkin!
sellaista b-luokan lihaa ja pullamössö-leipää, mitä hampurilaisissa on.
Ja mitä vielä..
Mieheni söi ensimmäistä kertaa hampurilaisia kun äidin ruoanlaitto loppui ;). Sen jälkeen ei ole kuulkaa ollut kotiruoan ystävä. Alkaa olemaan jo ongelma meille tuo viehtymys pikaruokaan, sipseihin ja ranskalaisiin. Kotiruokaa välttelee, onneksi työpaikallaa ei pikaruokaa saa. Itse en niitä halua itselleni enkä lapsillekaan juuri terveyssyistä
kun yleensä ne just on lapsiperheitä!
Nauratti koko ketju. No, kaikki av-mammat ei voi olla niitä lähi-luomu-vegaani-äitejä.
Meilläkin haetaan joskus hampurilaiset jalkapalloturnauksen jälkeen. Viime viikolla olimme reissussa ja lapset söivät hampurilaisateriat huoltoasemalla.
me syömme viikottain pizzaa. Mutta hampurilaisia emme syö useinkaan, koska pikaruokatilanteessa lapset valitsevat pizzan. Mutta pääsin loistamaan hyvä-äiti-lookillani, että hei, miellä ei syödä hamppareita :-).
Me ei olla todellakaan mitään luomumitälienee ihmisiä. Itse asiassa ollaan varmaan aaveemammojen mielestä kauheita. Lapset 4v ja 10kk. En muista olisinko tehnyt tuolla 10kk ikäiselle yhtäkään sosetta itse. Tuskin. Kaupan soseilla mennään siis 100%. Ja eineksiäkin tarjoan tuolle 4v ikäiselle. Vaikkapa kaupan pinaattilettuja, jauhelihaperunasoselaatikkoa tmv. Mutta silti me ei olla käyty hampurilaisella kuin viimeksi...niin...taisi olla vuodenvaihteen jälkeen. Se ei vaan kuulu tapoihin vaikka Mäkki onkin 1,5km päässä ja Hese löytyy 1km päästä.
Uskoisin siis että meidän perusruokavalio saattaa olla hyvinkin epäterveellisempi kuin sinun perheelläsi ap mutta kun me ei vaan siellä hampurilaispaikassa käydä.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Miten voi tuollainen asia joitain kiinnostaa? :)
Minäkin olen käynyt lapsiemme kanssa viimeisen vuoden aikana usein syömässä jossain hampparipaikassa,kun mies rakentaa taloa ja en jaksa jokapäivä meille alkaa ruokaa vääntämään :)
Samaten jos ollaan oltu rakennuksella miehen "apureina" ja ruoka-aika koittaa,suuntaamme usein hampparille ja sitten takaisin raksalle :D
Turhaan menisi hyvää raksa-aikaa hukkaan, jos kotia lähtisimme ruokaa keitteleen....
Samaa lihaa, salaattia ja leipää syöt muutenkin!
Laiton 0 ja että lapsi ei syö koskaan hampurilaisia.
No kun ei syö! Hän ei halua, nuggetit kelpaa kyllä mäkkärillä. Ei kai ole pakko tunkea lapseen hampurilaista jos hän ei siitä yksinkertaisesti pidä?
tietenkään silloin ei kannata niitä väkisin syöttää. Lähinnä siis tarkoitin sitä että OSA ketjun ihmisistä selvästi kokee että joku hampurilaisen syöminen kertoisi erityisen paljon esim siitä kuinka terveelliseti perhe keskimäärin syö, tai vaihtoehtoisesti jonkun muun pikaruoan syöminen tai mahdollisesti siitä, ett jos syö hampurilaisia = yliläski ja liikkumaton perhe. Kysehän on siitä minkälainen ruokavalio pääasiassa on ja miten muuten elää.
meillä nyt ei vaan ykisnkertaisesti olla syöty tuona aikana yhtään hampurilaista tai -ateriaa!!
Kyllä meilläkin niitä kaupunkireissuilla joskus syödään, mutta mitäs sitten?
Mua taas naurattaa tää äkytön vouhkaaminen!! Miksi koko ajan täytyy kilpailla kuka on paras missäkin? Minä ainakin vastasin vain ihan totuudenmukaisesti tuohonkin viestiin...kuten kaikkiin muihin:)
Hölltäkää nyt niitä pipojanne edes kesän ajaksi, jookos!?:D
ja tuli mieleen, et saiskohan jotkut sitä pipoaan vieläkin kireemmälle...ja kun elämällä täällä kaikki kuolee...niin yks hampurilaisretki sinne tänne...ei luulis sillä montaa sekunttia elämästään pilaavan...paitsi tolleen, että siitä tekee itse itselleen ongelman.
erinomaisuudellani siinä ketjussa. Lapsi ei syö hampurilaisia vaan valitsee nugetit kun mäkkärissä käydään, eli ei siis syö hampurilaisateriaa juuri koskaan (sillon vaan kun eksytään heseen). Eikä edes olla liikkuvia ja hoikkia, tai no lapsi on, mutta äiti on kyllä plösö.
lisäksi hinta aivan kauhea laatuun nähden
Ikinä ei oo meidän lapset syöneet hampurilaisia.
Me käydään vaan pizzeriassa, josta lapset yleensä ottaa pelkät ranskalaiset....