Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riitatilanteessa erolla uhkailu?

Vierailija
08.06.2009 |

meillä jos tulee ihan pienestäkin asiasta sanomista, niin mies vetä heti esille ron. Sanoo, tyyliin, että jos ei kelpaa, niin etsi uus mies tai eipähän tarvitse tässäkään kauan olla tai eipähän tarvii enää kauna hänenkän jälkiä siivota tms.

Mutta siis lähes tulkoon aina vetää puheisiinsa eron. Onko se teistä ihan normaalia?

Minusta erosta uhutaan siinä vaiheessa kun sitä kanssa oikeasti tarkoitetaan tai mietitään. Minusta sillä ei uhkailla jatkuvasti toista.

Nyt keskustelin miehen kanssa ja pyysin, että sovittaisiinko niin, etä seuraavans kerran ottaa eron esille, kun sitä oikesti tarkoittaa. Että näin minäkin teen.

Sitten veti siihen riidan, että näköjään tätä elämää pitää elää minun säännöilläni, eikä sillä ole mitään väliä miten hän haluaa elää. Siis tä?

Onko se teistä ihan ok mainita ero, kun vähänkin ottaa päähän joku asia?

Niin ja ei olla naimissa, mutta ollaan oltu avoliitossa 10 vuotta. Naimisiin olisin halunnut jo 9 vuotta, mutta aina miehellä on joku este tyyliin:

- mennään sitten kun lapsi on syntynyt, ei halua naimisiin kun olen raskaana. -->lapsi syntynty jo 7 vuotta sitten

- mennään naimisiin kun olen valmistunut ammattiin --> valmistuin

- mennään naimiisiin kun olet saanut vakityöpaikan -> sain työpaikan

- mennään naimsiin kun meillä vähän rauhallisempaa, eikä riidellä yhtään (hänen vanhempansa eivät ole koskaan riidelleet)

- ei ole varma haluaako naimisiin minun kanssa

- oli suunniteltu kesäksi häitä, mutta tulikin työkiireitä (on yrittäjä) eikä pysty keskittymään häihin.

- ei pysty ajattelemaan asiaa ja ei oel varma olenko minä sellainen, jonka kanssa haluaa naimisiin

En ole enää pariin vuoteen jaksanut asiasta mainita. Nyt meillä on kaksi lasta. Tuntui, etä kun kriteeri oli saavutettu, niin aina vain nostettiin rimaa ja koskaan en sitä rimaa taida saavuttaa.

Onkohan tuo joku sitoutumiskammoinen vai mitä? On kuitenkin minua 11 vuotta vanhempi.

Siis ei ymmärrä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vähän narsistiselta luonteeltakin.

Vierailija
2/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiminnalta alkuunkaan. meillä on kanssa yks tuttavapariskunta, joka tosin naimisissa ja kolmas lapsikin jo tulossa. mies uhkailee erolla aina, kun ne riitelee.. jopa meidän aikana. -silloin olen siihen puuttunut. tosi lapsellista touhua, sanon minä. jos mulle uhkailtaisiin erolla, niin minähän antaisin sen, jos kerta niin tahtoo. ja noi kaikki ei nyt, kun on sitä ja on tätä.. hohhoijaa. ei tommoinen tapaus ole hyvä esimerkki lapselle. -tuskin kovin hyvä missäään. liian suuro ego. täytyis näyttää sille miten ne asiat oikeasti hoidetaan. no, täytyy kyll sanoa se, attä mä en olis tehnyt itse lapsia ennen avioliittoa. sun miehellä kaikki on vaan pelkkää puhetta. naurettava pelle, sori vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on oppinu AiheVapaalta uuden sanan ja se varmaan on aika usealla tutulla jo merkkinä? Säälittävää. Tollanen on kuule tuomittavaa oikeudessa!

Mutta ap.lle:

Sun kannattaa nyt vaan jutella siitä naimisiinmenosta. Mutta ihan ekana mää lähtisin siitä että miten palavasti enää itsekään sitä haluat?

Lähde pois.

Sano että takasin tulet kun pyytää sua, kosii ja lähdette parisuhdeleirille. Ette pysty tekemään muutosta selvästikään ilman apua koska teillä on joku kaava!

Onko se muka hyvä jos ei koskaan riidellä? Tapella ei ehkä. Ehkä se ei sitä halua?

Tappelut ja muu on pois opeteltavia asioita, mutta ei mikään lopu vaan jos sinä muutat itseäsi. Riitaan tarvitaan aina kaksi!

Enkä näinollen usko ettei sussakaan ole mitään "vikaa".

Vierailija
4/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten avioliitto liittyy mitenkään suhteeseen?

Meinas kahvit tulla näppikselle. Pliis; mun äiti alko tollasen pään aukeilun myöhäsemmällä (kypsällä) iällä isälleni. Äiti sillä uhkaili, isä oli hetken "kiltisti" ja taas kohelsi.

Äiti alko hakeen eropapereita kotiin ja se oli alussa kun se toimi pelotteena, sitten isä allekirjotti!

Ei erolla voi uhata jos ei oikeasti ole valmis siihen! ;)

Mutta ei ole äiti oppinut myöskään: uhkailee nyt uudelle miehelle samaa.

5

Vierailija
5/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erolla uhittelu riitatilanteessa EI minusta kuulu aikuisen ihmisen käytökseen.

Ero (ja ihan erityisesti lapsiperheen kohdalla) on niin mammuttimainen asia, että ainoa oikea hetki alkaa keskustelu siitä on sellainen, joka antaa mahdollisuudet vakavaan harkintaan. Eli rauhallinen, vanhempien kahdenkeskinen pitempi keskustelutuokio.

Vierailija
6/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös oikeasti pidin eroa hyvin todennäköisenä meille, koska riitelimme paljon. Koin myös riitatilanteen aivan epätoivoisina, koska kumpikaan ei antanut periksi - lopulta mies usein myöntyi... pyyteli näön vuoksi anteeksi, mutta kaiveli kuitenkin sitten myöhemmin samaa riitaa auki. Eli mitään me ei oikeasti koskaan saatu käsitellyksi. Ja sittenhän me erottiin :/

Niin ja mun exä on oikeasti narsisti. Täyttää diagnoosin pilkun tarkasti. Siinä oli yksi syy riitoihin (mies oli aina "pomo" ja oikeassa, vähätteli, alisti, nujersi, latisti, kutisti ja ties mitä...).

Vierailija
7/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin uhkasi viime kesänä eli jo vuosi sitten että hän ottaa eron...no ei ottanut...

Sitten uhkasi seuraavan kerran nyt tämän vuoden tammikuussa...ei ole vielä eroa ottanut...

Tuon toisen kerran jälkeen sanoin, että minua on muuten turha enää kertaakaan uhkailla, sillä seuraavan kerran kun mies erolla uhkaa, lentää hänen kamppeensa SAMAN TIEN pihalle ja herra on vapaa!!

No vielä ei ole uutta uhkausta kuulunut, mutta toivon kyllä että se kuuluisi ja pääsisin nakkaamaan miehen pihalle...lopullisesti!!

Vierailija
8/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat epäloogisuudetkin:

Koin myös riitatilanteen aivan epätoivoisina, koska kumpikaan ei antanut periksi - lopulta mies usein myöntyi...

ja

Niin ja mun exä on oikeasti narsisti. Täyttää diagnoosin pilkun tarkasti. Siinä oli yksi syy riitoihin (mies oli aina "pomo" ja oikeassa, vähätteli, alisti, nujersi, latisti, kutisti ja ties mitä...).

Eli siis - mies antoi riitatilanteissa periksi lopulta, mutta oli sitten kuitenkin se joka alisti ja nurjersi.

Mites tämä nyt näin menee?

Vierailija
9/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-vaimoni ulos.

10

Vierailija
10/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä antoi siis periksi näön vuoksi, mutta oikeasti ei edes tarkoittanut mitä sanoi, jos oli pahoillaan siitä että oli vähätellyt, loukannut tms. minua. Pahimmat riitamme koskivat taloudellisia asioita ja näkemyseroja yleensä.

Minusta tuossa aikaisemmassa kirjoituksessani ei ollut paljoa epäloogisuuksia; ihminen voi pyrkiä alistamaan ja kyykyttämään toista, mutta sitten hetken teeskennellä, ettei mitään kummoista tarkoittanutkaan. Vai onko tällaisen asian käsittäminen putkiaivoiselle liian monimutkaista??

-se joku noista aiemmista, joka piti eroa todennäköisenä ja veti sen kortin esiin riitelyissä exänsä kanssa-

Vierailija
11/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Vai onko tällaisen asian käsittäminen putkiaivoiselle liian monimutkaista??

Asia on selvä. OLET ex-vaimoni. Sama meininki. :D

Jos et ole, niin hyvin samanlainen ihminen.

Vierailija
12/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joillain ihmisillä se erolla uhkailu saattaa olla vain "alistumisen merkki" - jos en kerran kelpaa niin ole ilman tyylinen sanoma --- oma isäni aina riidan aikana sanoi, että no myy mustalaisille niin pääset eroon... sama idea mun mielestä, eikä siis itse ollut eroamassa vaan halusi vaan sanoa, että jos et kerran mitään hyvää löydä niin varmaan sulla olisi paljon helpompi olla ilman mua...

eihän se erolla uhkailu fiksua ole, mutta se siis voi olla myös puolustautumiskeino...

Vierailija
13/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joillain ihmisillä se erolla uhkailu saattaa olla vain "alistumisen merkki" - jos en kerran kelpaa niin ole ilman tyylinen sanoma --- oma isäni aina riidan aikana sanoi, että no myy mustalaisille niin pääset eroon... sama idea mun mielestä, eikä siis itse ollut eroamassa vaan halusi vaan sanoa, että jos et kerran mitään hyvää löydä niin varmaan sulla olisi paljon helpompi olla ilman mua... eihän se erolla uhkailu fiksua ole, mutta se siis voi olla myös puolustautumiskeino...

Saman suuntaisia ajatuksia. Eli erolla uhkailua ei tarkoiteta niin vakavasti. Ei kuitenkaan lopultakaan halua erota. Mutta suutuspäissään tulee sanottua.

Ajatus taustalla voi olla tommonen: jos en kelpaa tämmöisenä kuin olen, ole ilman sitten. Tai: en jaksa tätä elämää, en tätä riitelyä, parempi olisi jos erottaisi, olisi helmpompaa.

Vierailija
14/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä riitoihin tulee, niin meillä on molemmilla ollut sellainen kirjoittamaton sääntö, että oli riita mikä hyvänsä, erolla ei ruveta uhkailemaan huvin vuoksi.

Vierailija
15/15 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä minä kyllästyin miehen ylimielisyyteen, valheisiin, lipevyyteen, itserakkauteen jne., ja lopulta sanoin riittävän painokkaasti haluavani eron.

Todellakin väsyin hyvin nopeasti meidän riitoihimme ja olin tosissani aina, kun eron mainitsin. Riitelyn jälkeen oli pitkän aikaa todella väsynyt ja tylsistynyt olo; tätäkö tämä elämä ja avioliitto oikeasti on... En siis mielestäni uhkaillut erolla juurikaan turhaan tai "huvin vuoksi".

Meillä riidat muuttuivat pian henkisestä väkivallasta myös fyysiseksi - niin ei ehkä ole ketjun putkiaivon liitossa kuitenkaan tapahtunut?

-se joku-