Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita "suihkutissejä" paikalla? Apua tarvitaan!

Vierailija
08.06.2009 |

Kolmosella kamalia ilmavaivoja ilmeisesti paineella suihkuavan maidon takia. Googletin vaivan ja löysin joitakin neuvoja. Olen kokeillut lypsämiset ennen syöttöä, makuulla syöttämistä ja syöttänyt samasta rinnasta aina pari, kolme kertaa peräkkäin. Silti ilmavaivat vaivaavat edelleen ja kakkakin tulee räjähtämällä vaippaan. Vauva piereskelee myös koko ajan ja herää kesken unien ilmavaivoihin.

Mitäs vielä voisin kokeilla? Kaksi ensimmäistä kärsivät suihkutisseistäni jonkin verran myös, mutteivat näin pahasti. : (

Muistaakseni noin kolmen kk:n iässä vaivat helpottivat, kun suolistokin kai oli jo kypsynyt, vai muistanko oikein? Missähän iässä teillä on helpottanut?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoin nännistä kunnes suihku loppui. Ja sitten vauva sai jatkaa syömistään.

Vierailija
2/10 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein imetyksen alkuvaiheessa aina niin, että otin talouspaperia/harson ja annoin suihkuavan maidon suihkuta siihen. Mulla ainaki suhkus niin kovasti, ettei poika pystynyt pahimman suihkun aikana imemään. Niin ja imetin aina makuulla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain neuvolasta neuvon, että käytä rintakumia siinä ihan alussa. Se filtteroi vähän sitä maidon painetta eikä ruiskuta niin kovalla paineella suuhun. Kun alun paine on tasaantunut, niin sitten vedä rintakumi pois.

Mulla toimi hyvin toi.

Mutta hyvä nielijä tästä tuli, ei suostunut koskaan tuttipulloonkaan ennen kuin hoksattiin että vellitutilla tulee maitoa eniten samaan malliin ;-)

Vierailija
4/10 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse suihkutissisenä olen onnistunut kolmen lapsen imetyksessä rintakumin avulla.

Molemmat rinnat siis suihkuttaa ja lapsi kakoo kun saa maidon niin vauhdilla. Rintakumin avulla olen kuitenkin onnistunut imettämään kaikkia kolmea ongelmitta. Maito kun ei suihkua suoraan suuhun vaan jää kumiin josta vauva imnee sen suuhunsa. Toki maitro siinäkin aika helposti tulee vauvalle, mutta ei ole tuottanut mitään ongelmia.

T 4,5v, 2v ja 7kk ikäisten äiti

Vierailija
5/10 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voisi kokeilla ja myös tuota maidon suihkuttamista harsoon syötön aluksi.

Kiitos.

ap

Vierailija
6/10 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama vaiva :). Helpottui, kun pidin säännöllisesti (erityisesti aamulla ja suihkun jälkeen) kerääjiä rintsikoissa. Suihkunmaito kertyi niihin itsestään ja lapselle ei maito sitten suihkunnut niin valtavalla voimalla enää, kun sai purkautua koko ajan itsekseen. Pitää vaan muistaa tyhjennellä niitä kerääjiä, eikä kauheasti kumarrella ;-). Mulla suihkusi koko imetysajan (12 kk), mutta ilmavaivat eivät meillä päässet pahoiksi (uskon, että kerääjät auttoivat). Käytin muistaakseni Aventin maidonkerääjiä.

Vierailija
7/10 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan taas annettu suoraan taikamukista.. ;)

Mut asiaan:

Itte pumppaan vähän pois etumaitoa ja sitten takamaitoa tulee. Tämä pitää lapsen nälkää paremmin kurissa kun rasvasempaa.

Asia korjaantuu itsestäänkin jahka ylituotanto lakkaa! Äläkä voivottele pumppaamisen kanssa: se ei ole syyllinen etkä jää kierteeseen. Lapsi tankkaa mahaan tuhdimpaa takamaitoa ja pysyy tyytyväisempänä, saattaa olla että itkeekin vähempi kun maitoa ei mene niin paljoa mahaan vauhdilla ja vauva ei vedä ilmaa mukana.. Rinnalla usein pitäminenhän sitä maitoa nääs lisää!!

Opettele myös mihin lapsi itkee: älä aina torppaa rintaa suuhun ekasta inahduksesta!

Semmonen vielä että röyhtäytä kunnolla. Vaikka imetyksen aikana! Älä pidä lasta hirmusesti makuultaan jossain vaan sylissä koholla. Jalkajumppapumppaamista ja maitohappoja, vitamiinit vaihtoon plus kylpyä.

Vierailija
8/10 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kauheet ilmavaivat ja mahan purut heti kun olen syönyt sipulia. Ihan missä muodossa vain. Ilmavaivat voi johtuu jostain muustakin mitä syöt. Eikä välttämättä tuosta suihkutissistä

Vierailija
9/10 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vain valuttanut liiat mukiin ennen imetystä. Ja kun suihku on voimakas, keskeytän imetyksen ja kerään mukiin, tai jos ei muuta ole niin harsoon, liiat.

Vauva on nyt 2 kk ja oppinut jo elämään tämän ylituotannon kanssa.

Vierailija
10/10 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin kaverin keittiössä ja maitoa lensi valehtelematta kolmen metrin päähän (onneksi just kalliin maton yli!), kun vauva yllättäen irrotti otteensa. Kaveri ei ollut suihkutisseistä kuullutkaan ja oli aivan shokissa ja naureskeli pitkään nähtyään kunnon imetysactionia. : D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi