Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ SYYSKUUN SYDÄMET vko 24 +++

08.06.2009 |

Uusi viikkoa, uusi ketju =)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kesälomaa viettäen. On kyllä oma vointi oikeasti paljon parempi kun saa ottaa rauhalliseen tahtiin kotona eikä tarvitse töissä raataa. tai on paljon pirteämpi olo näin.

Tiistaina oli lääkärineuvoloa, hieman oli yhtä turhan kanssa. On tuo lääkäri sellainen nuori kiireinen nainen. No kuitenkin, paikat oli kiinni ja muutkin arvot ok. Seuraava käynti sitten 4viikon päästä taas omalla neuvolatädillä. Tykkään enemmän tuosta omasta neuvolatädistä kuin lääkäristä ja muutenkin on sellainen symppis tuo terveydenhoitaja.

Harakkahuttu: mä en omista pyörää, joten en osaa sanoa, mutta luulisin että on turvallista ihan niin kauan kuin vain oma olo sallii pyöräilyn. Minä ainakin enmmän pelkäisin liukastumista talvella kuin pyörällä kaatumista...

Meillä ei ultrassa sukupuolta näkynyt, tai varmuudella ei osannut ultraaja sanoa, joten sukupuoli on sitten yllätyksenä.

Ninnu 28+2

Vierailija
22/33 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyöräilen nykyisin mieluummin kuin kävelen, koska pidemmillä matkoilla joudun pysähtymään kävellessäni monta kertaa. Työmatkoista tulee turhan hitaita.. Neuvolassa suositeltiin rauhallista kävelyä ja varovaista pöräilyä. Pyöräillessä olen huomannut, että supistelee vähemmän.

Pyräilijä vko 26.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin kuin positiivisuuden ja reippauden esimerkkitapaus, tänään on ollut erittäin vetämätön olo. Koitin aamulla lenkkeillä, palasin pian takaisin kun supisteli, istuskelin vähän pitempään lukemassa niin pitikin jo mennä maate kun tuli huono olo. Otin jopa pikku päikkärit, että jaksan illan lasten kanssa. Eilen olin aivan teon vimmassa koko päivän.

Mielenkiintoista ailahtelua... :)

Vierailija
24/33 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä vielä kysäisen kun kaikki ovat niin tuosta liikunnasta puhuneet mutta kertokaahan kuinka paljon teillä nyt on paino yhteensä noussut raskauden aikana? Itse taidan varmasti tässä joukossa vetää ennätykset koska painoni on noussut yhteensä 16,5 kiloa :D Nyt painonnousu on kyllä ollut pysähdyksissä varmaan viimeiset 4 viikkoa eli ei ole noussut, pikemminkin laskenut.

Tänään oli fysioterpapia selän takia.. sain muutaman monisteen jossa oli liikkeitä selän kunnossa pitämiseen!

Mutta tällaista nyt :)

Rockprincess + Pikku Möykky 27+0!

Vierailija
25/33 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vihdoin jaksoin uudelleen rekisteröityä, enkä samaa nimimerkkiä saanut.

Myym: Äitiyspakkauksen sain siis minäkin viime viikon maanantaina ja 21.5 vein paperit kelaan. Eli pari viikkoa tais kestää.

Rockprinsess: paino on noussut onneksi vain vajaa neljä kiloa. Pahoinvointia ei ole missään vaiheessa ollut, mutta ei oikein ole tehnyt mieli makeamakeaa esim suklaata. Jäätelöä ja salmiakkia sen sijaan menisi vaikka kuinka paljon. :) Ja liikkunut en ole oikein mitään ylimääräistä töissä tulevan kävelemisen lisäksi. Kaikki paino taitaa olla tuossa mahassa, se on valtava, ainakin omasta mielestä. Mutta ei kyllä jää epäselväksi odotus muiltakaan.

Harakkahuttu: minä ainakin pyöräilen vielä ihan hyvällä omalla tunnolla. En muista koska pyörällä olisin viimeksi kaatunut, mutta sama riskihän on myös kävellessä. Ja kävely ei näillä suppareilla enää onnistu, eli pyöräilen. :)

Eilen taas oli neuvola, siellä vähän huolestuttiin noista mun suppareista. Niitä on siis tullut nyt kolmisen viikkoa yötä päivää. Nukutuksi olen saanut ihan hyvin, mutta muu tekeminen sitten onkin vähän vaivalloista. Vähän väliä joutuu vääntelehtimään, kun tuo maha kovettuu. Ottivat jonku streptob-näytteen, jonka tulos selviää ensi viikolla. Samoin kun sitten sokerirasituksenkin tulos. Ja jolleivät nuo supparit lopu, uhkailtiin saikulla.

Mutta taasen kaikille parempia ja virkeämpiä vointeja!

Anis 26+4

Vierailija
26/33 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino on noussu vaan 4 kg ja saisi alkaa jo nousta enempi, kun mulla paino oli hiukan sen alkusuosituksen alla. Vauveli on kasvanut ihan normaalisti kuitenkin ja se on pääasia. Olen yrittänyt syödä enemmän, mutta ei se aina onnistu, kun tuntuu, ettei mahaan mahdu. Välillä närästääkin. :( Tiedän, että pitäis varmaan syödä pienempiä annoksia ja useammin, mutta tottumuksia on näköjään tosi vaikea muuttaa..

Pyöräilijä vko 26.

Vierailija
27/33 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hitaasti mutta varmasti, tahti on huomattavasti rauhoittunut, eteenkin kun se sf-mitta ei oo kasvanu kunnolla. Eilen jäi kyllä mun päikkärit, kun peretyöntekijä kävi täällä auttamassa siivoamisessa (oikea enkeli =)), mutta tänään sitten. Luin mun kaverin kätilökirjasta että pitäisi yhtäjaksoisesti levätä 2 h/pvä, jos käyrä jätättää, jos se kasvu korjaantuisi levolla. Noh, yritetään toki!

Harakkahuttu: Minä istuisin vielä hevosen selässä jos näitä suppareita ei tulis niin paljon! En kyllä pelkää sitä että tippuisin, uskon kyllä että normaalioloissa hallitsen hevosta, mutta on tyhmää ottaa se riski että tulee supistuksia sen fyysisen liikunnan takia. Mutta ajattelin kyllä jossain vaiheessa lähtee ryhmän mukaan jos ne menee metsään, koska se nyt on vaan rauhallista köpöttelyä. Ja jos pääsee selkään viel loppuraskaudesta, niin ehkä sitten =) Ja minä HALUAN vielä päästä ex-miehen kyytiin ennen kun se myy pois sen prätkän. Piste. Elämä on täynnä riskejä, sen on huomannu kun on sahannu näitä teitä täällä maalla, ja tiet ovat pimeitä, mutkikkaita ja helvetin liukkaat talvella, ja sitten vähän väliä hyppii hirvet ja muut elukat tielle. Turhia riskejä ei kannata ottaa, mut uskon kyllä että jokainen nainen tietää mikä tuntuu ok:lta vielä tehdä. (Mun ekan pojan synnytys käynnistyi kyllä viikoilla 33 tai 34 pitkän pyöräilylenkin jälkeen, oli helpompi kun kävellä koiran kanssa, mutta se nyt ei kuulemma hirveesti liittynyt siihen pyöräilemiseen. Sen jälkeen piti vaan istua hiljaa sohvalla loppuraskauden ja lopulta jätkä syntyi 12 päivää lasketun ajan jälkeen).

Painosta sitten. En tiedä. En käy vaalaa neuvolaassa. Tiedän että rupean stressaamaan siitä painosta joten jätin sen pois. Tiedän itse milloin olen syönyt huonosti (eli liikaa herkkuja) ja mä en tartte neuvolantäti kertomaan mulle että ei enempää. Gluc-rasitukseen en ole menossa, koska mä ihan oikeesti kuolen jos en saa syödä aamulla! Ja en aio istua ahtaassa labrassa puolet Porvoon mummojen kanssa, missä saa odottaa ensin tunnin että pääsee edes ekaan kokeeseen, ja sit sen päälle vielä se pari tuntia mitä se kokonaisuudessa kestää, ja lapset mukana. Ja minä kiukkusena kun mikä ku en saa syödä, muutenkin tulee paha olo jos syö edes vähän karkkia, puhumattakaan sokerilitkusta. Tiedän, en ole helppo neuvola-asiakas, mut me hoitsuthan ollaan aina pahimpia potilaita =)

Tänään on vielä löhöilypäivä eilisestä rehkimisestä, huomenna vois sitten leikata ainakin osan nurmikosta. Liitoskivut ovat hirveet eteenkin aamuisin, kun ei meinaa saada housut jalkaan. Sattuu kun joutuu seisomaan yhdellä jalalla! Sukista puhumattakaan. Hieman helpottaa päivän mittaa, mut ei se koiran lenkittäminen mitään herkkua ole! Onneksi olen kuitenkin pienempi kuin edellisissä raskauksiaa, nyt on paino kyllä vaan tullut mahaan (ja rintoihin), polvikin on kestänyt hyvin tähän asti!

Hyviä vointeja kaikille, ottakaa rauhallisesti ja ottakaa saikkua jos siltä tuntuu (paraskin puhuja)!

Zoya 25+3

Vierailija
28/33 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla painoa tullut 3-4kg. Ihan ok, kun yhdessä vaiheessa paino hiukan notkahti alaspäin. Semmost se suru tekee.

Töissä oon sairaanhoitajana avopuolella ja jaksan fyysisesti melko kiitettävästi. Ei onneks oo suppareita tai muuta ikävää.

Äitiysavustuksen raha tulee ens torstaina tilille ja meen heti hakee sillä summalla lahjakortin vauvan vaateliikkeestä!! Nerokasta eikö totta??

Mitäs me pakkauksella kun on yksi käyttämätön odottamassa.. Ja kaikki ne miljoona vauvan vaatetta jotka ehin hommata. Niit on, ettei lapsi ilman vaatetta jää. :D

En tiä jos pinnikseen ostais uudet tekstiilit. Meil on kaikki reunasuoja+telttakangas+lakanat samaa kuosia. Olin hiuka hössö kun laitoin rahaa palamaan...

Nii ja gessleinin yhdistelmät, maxicosi kaukalo kiiltää uutuuttaan edelleen varastossa. Toisaalta hyvä et ne on olemassa, niihi meni kamalasti rahaa.. ja hyvä etten viime syksynä myyny niitä pois!!

Juuh..

Rv 27+5 muistaaksein.. (Dementia?)

Vierailija
29/33 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kuitenkin tuosta painonnoususta; paino ei ole noussut lähtöpainosta kuin 3,4 kg, mutta alussa laihduin ensin pari kiloa. En haluais saavuttaa yli 85 (vielä 8 kg matkaa) kilon rajaa, kun ei ole edes 82 edellisissä raskauksissa ylittynyt. Tosin olen nyt käyny salilla enemmän ennen raskautta että VOISI olla toiveissa että paino ois ehkä lihastakin... muuttuvat varmaan läskiksi tässä loppuraskaudessa :D

Meillä on ollut Emmaljungan duo edget makkarissa jo kuukauden verran, kun halvalla sain uudenveroiset ;). Tänään tuli postissa myös uudenveroinen Logico S- kaukalo, 3- ja 4-vuotiaat tyttäret laittoi siihen heti vauvanuken matkustajaksi. Nyt en kyllä ostele mitään vähään aikaan.

Olisipa jo syksy niin pääsisi käyttämään noita ihanuuksia. Tänään oli taas tentti, mani varmaan jopa ihan hyvin ennakko-odotuksista poiketen...

Sabine 25 + 0

Vierailija
30/33 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsy jo painaa, mutta istahdin silti vielä lukemaan muiden kuulumisia täältä ja kirjottamaan vähän itsekin.

Ailahtelevainen olo on ollut minullakin. On päiviä, että energiaa riittää ja pursuaa vaikka kuinka ja mihin. Sitten taas päivä tai pari, ettei jaksakaan yhtään mitään. Vois vaan maata ja on ihan uuvelo olo. Niin kai se sitten vaan menee ja täytyy kuulostella itseään ja toimia tuntemusten mukaan. Rautakuuri on nyt ehkä auttanut pahimpaan uupumukseen ja tuntuu, että tämä viikko on ollut aika ok. Pihalla on kiva puuhata - lapiotyöt on pitänyt vaan jättää miehelle (joka taas ei ole niistä vissiin niin innoissaan. Itse kaivaisin mielelläni kuoppia istutuksille...)

Yöunien kanssa on välillä vähän niin ja näin. Vähintään kerran yössä pitää nousta vessaan ja vettä juomaan, kun suuta kuivaa. Usein herään sitten vielä aamuyöllä neljän/viiden aikaan ja sen jälkeen saattaa olla tosi vaikea saada enää unta. Joskus sitten nousenkin ylös ja puuhailen jotain hiljaista pari tuntia ennen kuin muu perhe herää. Päikkärit tulee noina päivinä tarpeeseen.

Kelan papereista kirjottivat monet. Rupesi mietityttämään, että ovatkohan mun paperit päätyneet perille. Laitoin ne kaikki työnantajan kautta menemään. Palkanlaskija on kai pistänyt eteenpäin. Mutta täytyy vielä varmistaa asia. Äitiysavustuksen otin rahana, kun vanha pakkaus on vielä olemassa. Ostan sitten sillä jotain pientä, mitä tarvitsee. Oikeastaan kaikki perusjutut on tallessa. Itkuhälytintä ei ole aiemmin meillä ollut ja nyt ajattelin hommata sen.

Hops jaa, pyykkikone taisi lopettaa ohjelmansa. Heitänpä vielä vaatteet sieltä kuivumaan ja sitten kai unille.

Energistä ja kivutonta viikonloppua!

-Nurmeliini 27+6

Vierailija
31/33 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angelmom: ilmoittiko ne sulle Kelasta äitiysavustuksen maksupäivän vai mistä tuon päivän tiedät? Minäkin otin rahana ja laitoin paperit työnantajan kautta menemään, enkä nyt tiedä missä pöydällä tällä hetkelä lojuvat... Poden huonoa omaatuntoa ja pelkään että olen jonkun kirouksen saanut päälleni kun olen jo nyt hommannut lähes kaikki vauvatavarat, vaatteita ei vielä ole paljoa mutta vielä ehtii! Haluan sitten vasta niitä lisää kun tiedän onko tyttö vai poika tulossa.

Painoa ei luojan kiitos ole vielä tullut yhtään, alkupainoa oli kuitenkin jo hieman liikaa joten tämä ok.

Pyöräilystä muistan edellisessä raskaudessa että se loppui hyvin aikaisin, alkoi joten tuntua huonolta se satulan päällä istuminen. Nyt en ole pyöräillyt ollenkaan, kävelykin huonoa. Autolla sitten liikun paikasta toiseen joka ei kyllä ole hyvä vaihtoehto sekään...

Hyviä vointeja!

Sims 26+1

Vierailija
32/33 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin ainakin netistä äitiysavustuksen maksupäivän, samoin myös äitiyspäivärahasta oli päätökset tullut ja summat ja maksupäivät näkyi kelan sivuilta. Tosin mä kyllä laitoin kaikki hakemuksetkin sitä kautta.

Hankintoja alkaa olla jo aika lailla. Muutamat kestovaipat pitäis vielä ostella ja sitten matkarattaat, nekin on valmiina katsottuna, mut en viesti vielä ostaa niitä varastoon.

Painoa tullut 8kg, esikoisesta tuli 20kg ja kyllähän tässä vielä samaan ehtiin. Syötyä tulee liikaa ja väärällä tavalla, mut neuvolan terkkarin kanssa sitä mieltä, että parempi ne muutama lisäkilo kuin tupakointi. Mähän lopetin tupakoinnin alkuraskaudesta ja sen myötä lisääntyy syöminen.

Nyt on pari päivää ollut jotenkin tosi tukala olo, hieman etoo kaikki ja pystyssä ei jaksaisi yhtään olla. Pari yötäkin on mennyt pyöriessä ja hikoillessa. Mä yleensä nukut kesät talvet villasukat jalassa, mutta nyt on ollut niin hiostavaa että ei edes peittoa pysty pitämään. Tosin voi olla ihan ukkostakin ilmassa, mutta kunhan nyt jotenkin saisi helpottamaan...

Ninnu 28+4?

Vierailija
33/33 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kelalta ihan kirjepostia!

En laittanu työnantajan kautta mitään lappuja, kun selvis että saan viimevuoden äitysrahan mukaisen tuen vaikka normaalisti ne katsoo suoraan 07 ja 09 tuloja. Ja muutenkin luulin, että saan kelan äitiysrahan 07 mukaan, koska en oo juurikaan ollu töissä tänävuonna. Että hyvin kävi!

Mulle maksetaan se 140e äitiysavustus 18.6.

Toivo Toiveikas 27+6