+++ SYYSKUUN SYDÄMET vko 24 +++
Kommentit (33)
Tässä juuri itse heräilin kahvikupin ääreen kivuliaiden selkäkipujen kanssa :( Tosiaan olen ollut nyt muutaman päivän taas sairaslomalla pahojen selkäkipujen vuoksi ja varsinkin yöllä niihin tulee usein herättyä koska silloin ne tuntuvat kaikista pahiten.
Vauva on mielestäni vähentänyt liikkeitä, ainakaan en niin usein niitä aina tunne. Tai no, eilen oli ihan normaalit mutta mm. lauantaina potkuja oli tosi vähän ja tänä aamuna ei vielä yhtäkään :/ kenties vainoharhaa...
No tässä vielä sitä ensi viikon lääkäriä odotellaan :)
Vointeja!
Rockprincess + Pikku Möykky 26+3
ja sitä myötä unnikasta tuli Unnika09, mutta sama heppu siis kyseessä! Mulla on entinen sp-osoite jippiillä ja ne sinut kun eivät ole kuukausiin enää toimineet, en päässyt lukemaan mulla palstauudistuksen myötä mahdollisesti lähetettyä uutta salasanaa... Mutta meneepä tämä näinkin!
Huomenna lähtis 27.raskausviikko käyntiin eli viikkoja tasan 26+0 - tänään vielä 25+6. :) Nopsaan ne nämä viikot vierii! Rautaa olen viikon syönyt ja olo on hiukan kohenemaanpäin - tosin olen edelleen aika väsy ja puuskutan ja puhisen ja pinna tahtoo olla lyhyt etenkin lasten kanssa. :( aina hyvänä hetkenä kerron kyllä pojille, että tämä raskaus se äitiä väsyttää ja riepookin välillä ja oikeasti en haluaisi olla niin kireä ja äkäinen. :) Kaksi vanhinta ainakin yrittää kovasti ymmärtää. :) 5-vuotias sitävastoin usein kyselee, jaksatko sinä äiti sitten taas, kun vauva on tullut mahasta pois? Olen vakuuttanut, että varmasti paremmin sitten! Mutta kyllä nyt on vain vahvistunut se käsitys, että olen viimeistä kertaa raskaana. Niin ihania kuin vauvat ovatkin, mitta tulee jossain vaiheessa täyteen..! :)
Tällaisia tällä erää.
Unnika
Mailläki se oli tänään neuvola ja sairaslomille jouduin selkäkipujen takia, pitäis vasta heinäkuussa takasin töihin mennä. No meillä on muutto kuun lopussa, saan ainakin tavarat pakattua.:)
Verenpaine oli myös vähän koholla.. Pitää lopettaa se lakritsin syönti. Mitenköhän sekin onnistuu kun sitä haluttaa koko ajan. :)
Mut muuten oli kaikki hyvin pikkunen on kova potkimaan ja möyrimään. Ja maha on kasvanu kovaa vauhtia.
Kesää odotellessa.
Jenni ja möykky 24+6
No niin, uusi yritys, kerkesin muutaman kerran kirjoittaa ennen palstan uudistumista, tunnukset tietysti hävisi ja itseäni kiukutti koko juttu niin nyt sain vasta rekisteröityä itseni uudelleen...
Kyselin silloin hävinneisssä viesteissä, että Onko joku tehnyt isommalle sisarukselle sisarpakkausta? lähinnä siis isyys/äitiyspakkaustyyliin, mutta että tavarat olisi vauvalla ja isommalle sisarelle?
On aika paljon hankintaa kuitenkin vauvalle ja jotenkin tuntuu että esikoinen jää aika pahasti paitsioon...
Oma vointi on mitä mainion. Hieman väsyttää ja pohkeita särkee jos liikaa touhuaa/kävelee. Töissä kyllä oli viimeiset päivät aika rankkoja ja varsinkin ne pari hellepäivää oli jo vähän liikaakin. TÄnään on kuitenkin ensimmäinen kesälomapäivä, heinäkuussa olisi 5vuoroa töitä ja sitten taas lomaa ja äitiysloma. Vatsa kasvaa kovaa tahtia, enään ei jää kenellekään epäselväksi olenko raskaana vai ei.
Ninnu 27+6
Nyt vasta äsken tajusin että oli kirjoittanut tänne ilman sisäänkirjautumista! Kun yleensä olen valmiiksi kirjautuneena kun astun tälle sivulle mutta näyttävästi näiden uusien salasanamuutosten jälkeen asia on muuttunut!
no joo mutta päivänjatkot :D
Rockprincess ja Pikku Möykky 26+3
Pitkästä aikaa kirjoittelen.. katsotaan onnistuuko ilman rekisteröitymistä, mulle ei ole mitään uusia tunnuksia tullut sähköpostiin.
Mä olen täällä eilisillasta tuskaillut vauvan liikkeiden vähyyden kanssa, tai ainakin oman kuvitelman... Eli vauvalla oli parina iltana tosi kovat jumpat, mutta eilen illalla olikin sitten ihan hissukseen, silloin tällöin muutaman kerran potkaisi. Koitin pysyä ihan rauhallisena, muistelen et olen aiemmissakin raskauksissa ryysännyt neuvolaan suurin piirtein näillä viikoilla kun liikkeitä ei mukamas ole tuntunut, ja aina kaikki on ollut hyvin. No, töissä tänään päivällä niitä liikkeitä ei niin ehtinyt kuulostelemaan, mut asia oli mielessä kokoajan. Illan mittaan on vain muutama potku tuntunut, joten nyt asettauduin sohvalle liikelaskentaa varten: ensimmäisen kymmenen minuutin sisään tarvittavat kymmenen liikettä. Eli kaikki hyvin siis. kenties aavistuksen ylihysteerinen äiti... Mut helpottunut olo on!!! Keskiviikkona on 4D-ultra, siellähän se varmistuu et mikä on vauvalla tilanne.
Nyt mies tuli lapsia nukuttamasta, täytyy ruveta seurustelemaan..
Vointeja kaikille ja jaksamisia selkä-ym.vaivaisille!
T. Sebastian rv 24+rapiat
Aika vierii niin vauhdilla, että viikkojen kanssa ei pysy enää edes perässä. Minua vaivaa raskausdementia, oon tyhmä ku saapas. En muista mitään enkä ymmärrä yksinkertaisiakaan juttuja. Kai tähän on vaan tottuminen.
Aamulla oli neuvola jossa kaikki muuten hyvin, mutta verenpaine on alhaalla. Olen ollut pari viikkoa sairaslomalla eikä terveydenhoitaja halunnut, että palaan töihin ilman et lääkäri vielä tarkastaa tilanteen, eli lääkäri tänään klo 13:00. Itsellä on hyvin ristiriitainen olo töihin palaamisesta. Olin hirvittävän stressaantunut töissä ja illat meni maatessa ja itkeskellessä. Nyt saikulla ollessa mieli on selvästi piristynyt ja ei oikein tiedä itsekkään, että mikä tässä mättää. Toisaalta haluaa töihin jo takaisin kun on ikävä työkavereita, mutta toisaalta pelkää sitä väsymystä, istumista, kuumuutta ja siitä tulevaa totaalista uupumusta. Huoh... Ei tässä enää olisi kuin 12 työvuoroa ennen kesälomaa, mut joku siinä vaan mättää, en tidä mikä. Tuntee itsensä melkoiseksi luuseriksi kun ei töitään jaksa :(
Anteeksi vuodatus, olen vaan niin sekaisin tän asian kans...
Maikki81 rv 24+6 (ei saanut uusia tunnuksia myöskään)
Hui, kun monet ovat joutuneet saikulle - jaksamisia ja parantumisia jokaiselle.
ZOYA: Oon sun kans niin samaa mieltä, että noi herrat pitis lomauttaa toviksi eikä sellasia, joiden työstä on oikeasti hyötyä ihmisille. Murrr!
NINNU: En ollu aikasemmin juurikaan aatellu "sisaruspakkausta", kun meillä noi nuoremmat on niin pieniä vielä eikä isommat ootakkaan mitään, mutta eihän sitä tiiä, josko innostuis sitten syksyllä.
SEBASTIAN: Voisko sun vauva olla selkä sun mahaa vasten ja monotella selkärankaas päin...? Vielä näillä viikoilla ei liikelaskentaa sinällänsä vaikuta tehä. Itekkin kyllä rekisteröin jossain vaiheessa päivää, että liikutaanko masussa vaiko ei..
Omassa olossa ei mitään erityistä. Kelalle vein eilen hakemukset ja rahana otetaan toi pakkaus. Pakkauksen peiton ja makuupussin voisin tilata netin/kaverin kautta. Muutapa ei oikein tarttekkaan, mitä nyt niitä poikavaatteita.
Kaikille hyvää oloa ja vointeja =)
Jotenkin huomaa, että tässä vaiheessa varsinkin alkaa nuo mielialat vaihdella tosi paljon. Heti jos joku menee vähänkään pieleen, niin meinaa itku tulla. Parin viikon sisällä on kyllä alkanut väsyttämäänkin huomattavasti enemmän. Luojan kiitos en tälle kesälle hommannut kesätöitä, kun nuo miehen firman paperihommat pitää muutenkin hoitaa ja opiskelen koko ajan, kahden lapsen lisäksi.
Mua on vaivannut alusta asti vasemman jalan laskimovaivat, aivan selvästi on suonikohjuja tuossa taipeen sivuilla ja pohkeen yläpäässä. Äidilläni on ollut sama juttu, minä kyllä korjautan nuo heti jos tuollaiseksi mainaavat jäädä! Tulee kauhea kriisi omasta kropasta jos jalka jäisi noin rumaksi. Olomuoto on muutenkin parin viime viikon aikana alkanut tuntumaan paljon pehmeämmältä.
Tänään on kyllä väsyttänyt niin paljon, että en kyllä mene salille samalla kun esikoinen menee uimakouluun. Luen vaan perjantain tenttiin ja katselen tytön uimisen iloa :). Pitää käydä sitten iltapäivällä kävelemässä jos jaksaa, ja pitäisi pari vaatekaappiakin siivota (kaikista viheliäisin homma mielestäni :D).
Sabine 24 + 4
On se hyvä ettei tarvitseihan yksin olla vaivojensa kanssa... Täällä tuntuu vähän yhellä ja toisella olevan samansuuntasta remppaa ku itellä :) Ens viikolla olis lääkäriaika, sa nähä mitä kommentoi. Toivoisin jo melkein parin päivän saikkua kun jalat (lonkat ja nivusetkin) on niin pirun kipeet ja iskiaskin vihloo aika ajoin. Mutta en ala sairaslomaa pyytämään, jos määrätään niin jään. On niin paljon töitäkin että nekin tarttis saada päätökseen ennen äippälomaa, ei ehtis sairastelemaan. Mutta eipä tämä stressaaminen oo kellekään hyväksi.
Onko kukaan muu joutunut insuliinille? Semmonenkin riesa tähän samaan syssyyn nyt iski. Painoa ei ole tullut vielä kiloakaan ja verenpainetkin ok, joten jotain olen oikeinkin tehnyt :) Urheilla pitäisi enemmän mutta kun jo pelkkä kävely on niin tuskallista 200 metrin jälkeen että ei tässä paljoa urheilla! Uinti olis ihan hyvä varmaan.
Valitusta vaan... :) Mutta hyviä vointeja kaikille! Ja lomakelejä odotellen.
Sims 25+4 (ei näy uusia tunnuksia s-postissa vieläkään)
Piti kysymäni onko kellään tässä vaiheessa vielä aamuällötystä? Minulla on palannut tuo ällötys takaisin viime päivinä, tosin ei onneksi yhtä pahana kuin alkuraskaudessa. Onkohan sitä vaan syönyt huonosti tai rasittanut itseään liikaa?
Aamuisin tuntuu taas kuin olisi nukkuneen rukous, hirveä nälkäkin mutta kaikki ruoka tuntuu pahalta.
Heissan,
eilen kävin äippäpolilla niiden vatsakipujen takia. Onneksi kaikki oli hyvin, kivut vain kasvukipuja, jotka helpottavat levolla. Tämä viikko saikkua, ens viikolla menen kokeilemaan kestääkö kroppa töitä. Onneksi on vähän paperihommia ennen lomaa, ei tartte koko päivää olla lapioimassa/kitkemässä. Lääkäri tosin sanoi, että on ihan turha kärsiä kivusta ja supistuksista, jollei jaksa olla töissä rohkeasti niin lisää sair.lomaa.
Lääkäri ultrasi, ja kovasti oli vauva kasvanut. Paino arvio oli 780g, istukka edessä&takana, ja vauva perätilassa. Aika paljon vauva viihtyy vielä perätilassa ja silloin liikkeitä tuntuu selvästi vähemmän. Sitten kun kääntyy pää alaspäin, tuntuu potkut selvemmin ylöpäin, ja vatsa heiluu jo kummasti.
Itse pelkää keisarinleikkauksen mahdollisuutta. Jos vaavi jäisikin perätilaan ja edessä olisi leikkaus, joudun varmaan turvautumaan johonkin pelkoryhmää.
Meillä ei myöskään tiedetä sukupuolta, miehen toivomuksesta. Vielä on tyttöolo, mutta olen nähnyt unta poikavauvasta. Saa nähdä kumpi tulee. Tekisi mieli ostaa jo vauvan vaatteita, mutta vaatteet ovat aina niin selvästi pojan/tytön vaatteita. Olisipa semmoisia vihreitä tai oranssisia, ne sopisivat kummallekkin sukupuolelle.
Parempaa vointi kaikille. Itsellä tämä kolmannen odotus on ollut selvästi "vaivaisempaa" kun edellisten. Esikoista odottaessa olin ihan loppuun asti töissä.
Onko kukaan saanut vielä äitiyspakkausta? Mä laitoin paperit menemään Kelaan heti kun päivät tuli täyteen, eli jo toukokuussa.
Harakkahuttu 24+6
Äitiyspakkaus tuli tällä viikolla! Eikä se haalari ollut läheskään niin paha, mitä kuvista katselin. Että tyytyväisenä olen pakkausta hipelöinyt. :) Ja vaunutkin tulivat jo viime viikolla, tilaus kesti yli 3 kuukautta.
Olo on muuten inhottava. Asukki potkii koko ajan tuonne alas, tuntuu, että on poikittain. Tai sitten vaan osaa monottaa ja nyrkittää kylkiä. Tähän asti on siis vointi ollut ihan ok, tällä viikolla on iskenyt semmoinen kumman raskas olo. Töiden jälkeen ei muuta jaksa kun maata kyljellään ja katsoa telkkua. Ja ähistä aina kun pitää kääntyä, miestä naurattaa.. Onneksi huomenna on neuvola, josko tuo hemppa olisi laskenut sitten kunnolla. Verenpaine on ollut tosi alhainen, yläpaine 80-100 ja alapainen koko ajan välillä 44-58. Ja tosiaan kaikki hedelmät tekee allergiareaktioita suuhun, vihannekset sentään käsiteltyinä menevät suurempia oireita aiheuttamatta.
Nimiä ollaan alustavasti mietitty, taitaa jäädä tulokas nimettömäksi, niin äärilaidoilla ollaan miehen kanssa.. ;)
Kaikille palstailijoille tosiaan parempaa vointia!!
Anis 26+2
mie olen uusi taalla, mutta kiva etta loysin paikan missa kuulee miten muilla menee tassa vauheessa raskautta!
meilla on LA kuukautisten mukaan 21.9, mutta rv19 ultrassa vauva oli pienehko viikkoihin nahden joten nyt mennaan uudestaan ja katsotaan siirtyyko laskettuaika vaiko eiko.
Tyttoa veikkasivat, mika olisi ihan mukavaa vaihtelua kun meilla on jo 2 poikaa ennestaan. Itse ollaan arvailtu kolmatta poikaa, joten jaa nahtavaksi.
Mukavaa odotusta kaikille!
Pitkästä aikaa saan aikaiseksi kirjoiteltua. Tunnuksia ei oo mullekaan tullut, täytyy varmaan tehdä uudet.
Kelles olikaan jo pakkaus tullut, kauanko sulla kesti sen tulla? Ite oon laittanu hakemuksen pari viikkoa sitten, ja ihan malttamattona jo odottelen... :)
Aika monella on nyt kaikennäköistä vaivaa, toivottavasti helpottaa!! Ja kannattaahan niitä saikkuja ottaa, jos määrätään, kukaan ei varmasti niin korvaamaton töissään ole.. (vaikka itsekin siihen ajatteluun sortuu usein)
Oma olo on aika lailla normaali edelleen. Maha on kyllä kasvanut hurjasti ihan hetkessä, ja enää ei oo epäilystäkään raskaudesta! Nyt jo tututkin joita pitkästä aikaa näkee, huomaavat ja kommentoivat mahaa. Vauva on välillä ihan miten päin sattuu, vaihtaa asentoa hurjasti. Välillä liikkeet tuntuu ihan selvinä ja välillä vähemmän, jolloin tiedän, että taas on kääntyilty jotenkin oudosti... Varsinkin aamuisin kun herään, liikkeet tuntuu usein pitkin kylkiä, joten silloin vauva on ilmeisesti poikittain.
Vapaapäivä tänään, pitää lähtee hoitaan asioita! Mukavaa viikonjatkoa kaikille! :)
myym 24+3
Heippa pitkastä aikaa...On ollu tässä nuita juhlakiireitä niin ei oo oikein joutanut käymään täällä vaan nyt ajattelin pistäytyä ja oho olipa yllätys, sivut oli vähän muuttuneet ja ei mullakaan mikään tunnukset toiminu!!!!
Oma olo on loistava, mitä nyt loppu se allergialääke niin on vähän tukkoinen olo mutta onneksi on huomenna lääkäriaika ja saa sitä lääkettä sitten lisää. Jalkoihin tietysti ottaa ja selkään jos touhuaa koko päivän eikä hoksaa huokasta :)
Ihnaa ei millään malttais jaksaa odotaa syksyyn että saisi pojun syliin!!!! Nyt tuntuu aivan erinlaiselta odotaa kun tietää että sieltä on poika tulossa!!!!
Hyviä vointeja siskot!!!
Nyt pitää lähtee tyttöjen kanssa leikkipuistoon, kun ilmatkin alkaa olla suotuisat!!!
lippo (ööö olikohan 24 vai 25 viikkoa) ei edes muista hihi!! + pikku mies
minäkin liityin tänne, toista odottelen ja ultrassakin on saatu poikalupaus. laskettu aika on 5.9 ja isosisko täyttää syyskuussa 3v.
hyvin on mennyt tämä odotus, ei suurempia vaivoja ole ollut. supisteluita välillä tulee niin kipeitä kun kivuttomia. tänään lääkäri antoin tän kuun ajaksi määräyksen lepoon ja nosteluakin pitäisi välttää.
kaikki kamatkin alkaa oleen hommattunu, itse poju vaan enään puuttuu. olis jo syyskuu :)
viikot tänään 27+4
Hei,
laitan tämmöisen pika kysymyksen kaikille. Oletteko vielä polkupyörräilleet normaalisti, vai oletteko lopettaneet mahdollisen kaatumisvaaran vuoksi?
Minä kuljen töissä aina työpisteestä toiseen polkupyörällä, eli useita kilsoja päivässä. Tähän asti olen huristellut reippaasi pyörällä, mutta nyt kun on ollut melkein 3vko sair.lomalla ja vatsakin on kasvanut, mietin onkohan se enää turvallista.
Toinen mahdollisuus on kulkea sähköautolla tai mönkijällä, mutta ne eivät ole aina vapaana.
harakkahuttu 25+1
Kovasti kaikkea vaivaa useilla ja minun täytyy liittyä seuraan selkävaivani kanssa.
Päivät tsemppaan töissä ja iltaisin olen niin kipeä, että ei mitään pysty tekemään ja hyvän asennon löytäminen on todella hankalaa.
Olin toissa viikolla muutaman päivän viikonlopun lisäksi saikulla ja kyllä se kotona olo heti helpotti. Työni ei kovin fyysisesti raskasta, mutta kuitenkin se jotenkin ottaa selän päälle.
Neuvolalääkäri sanoi minulle toissaviikolla, että saan itse päättää menenkö töihin vai kirjoittaako hän minulle sairaslomaa??! Tuntui jotenkin typerältä...siinä tilanteessa sitä tietenkin sitten sanoi, että kyllä kai minä töitä vielä jaksan tehdä, vaikea sanoa itse, varsinkin kun sitä vissiin kuvittelee olevansa huono työntekijä, jos jää sairaslomalle:)
rv nyt 26+6 ja toisinaan pysähdyn miettimään liikkuuko vauva tarpeeksi vai ei, sitä on pikkuisesta huolissaan tottakai.
Pakkauksen sain viime viikolla. Hakemuksen laitoin 19.5. ..joku sitä täällä kyseli miten nopsaan on tullut.
Nyt täytyy jatkaa työntekoa,
hyviä vointeja kaikille!!!
Aina kun luulen, että nyt tää menee hyvin, tulee jotain... Kun sairaalapöpö katosi virtsasta, nautin siitä hetken, ja sit tuli vatsakatarri. Noh, nyt kun sekin on helpottunut, ja ollut vaan näitä "normaaleja" vikoja, kun liitoskipuja ja suonikohjuja alapäässä, niin kasvukäyrä on hidastunut huomattavasti. Sf-mitta ei ole kasvanut kun 1½ cm kuukaudessa, eli viimeks olin just yläkäyrän yläpuolella, nyt tipahdin melkein alakäyrälle. Ja sit sydänäänet... Jatkuvasti jäi yks lyönti väliin, mut neuvolatäti sanoi että se on normaalia tässä vaiheessa. Toivottavasti! Nyt ei auta muu kun lepo ja syöminen, kahden viikon kuluttua on uus aika neuvolaan missä tarkistetaan että onko se käyrä lähteny nousuun. Onneks lapsi liikkuu hyvin, potkii ja möyrii =) Mut hermo meinaa mennä kun koko ajan jotain!
Onneks on sama täti aina mittaamassa, ja ehkäpä vaan lapsi on eri asennossa kun viime kerralla. Tai sit mä oon laihtunu =) Mutta perkele, heti ens käynnin jälkeen neuvolatäti lomautetaan viikoksi, pistää vihaiseksi viel tollaset lomautukset, eiks ne kaupunginjohtajat mielummin vois olla lomautettuna, säästyis paljon enemmän rahaa kun se, että yksi th on lomautettuna!
Zoya rv 24+6