Ostos jäi maksamatta... :(
Ostin eilen muksulle uuden ulkoilupuvun ja lapaset, ei ollut ostoskärryjä joten laitoin lapaset takin huppuun. Unohdin ottaa ne kassalla pois eikä myyjäkään ollut niitä huomannut. Kotona vasta huomasin että kuitissa oli pelkän puvun hinta. Lapaset olisivat maksaneet n.5e. Tuntuu tosi kurjalta. :( Pitäisikö ne siellä kaupassa ihan tyhmänä jos menisin ja sanoisin haluavani maksaa ne lapaset?
Kommentit (33)
etta KAIKKI suomalaiset ovat rehellista vakea!
Soita tai käy (ota lapaset mukaan). Saat itsellesi hyvän mielen ja kauppa pitää sua loistoasiakkaana. Vahinkoja sattuu kenelle vaan, niin asiakkaille kuin kassoillekin.
Katsovat kuitista kassan myyjänumero, joka sitten saa asiasta noottia.
varas soita ja sovi perästä! Tyttäreni otti aikoinaan Stockmannilta sukkahousut peppunsa alle (hän oli 1 vee), kun myyjä neuvo ja opasti minua. Kotona huomasin 60 cm sukkikset neidin alla, soitin NOLONA JA KERROIN MITÄ OLI TAPAHTUNUT. Kiittivät ja kyllä olivat tyytyväisiä. Olen saanut tämän jälkeen olla TÄYSIN RAUHASSA KAUPASSA.
Näin varmistat pääsysi taivaaseen.
Mutta ei toi kyllä varkaus ole, vaikka et soittaisi. Ihan inhimillinen erehdys.
Mulla on pari kertaa käynyt niin, että kotona on kassakuitista näkynyt, että joku ostos on laskutettu vahingossa pariin kertaan, kerrankin yli 7 euroa maksava oliiviöljy. En soitellut perään silloin.
kassalta jäi tytön uusi takki veloittamatta. Ihan normaalisti oli takki hihnalla muiden ostosten kanssa, kassa irrotti hälyttimen, mutta unohti veloittaa takin. No en tosiaankaan mennyt myöhemmin siitä mitään sanomaan, koska ei ollut mun moka millään lailla. Huomattiin tämä siis kotona, kun katsoin kuittia.
se kauppa siis... Jos mä saan joskun vahingossa alennusta, nii ei muuta ku lujaa kyytiä ulos ja hymy huuleen =)
mutta kyllä niistä pienistäkin "näpistyksistä" tulee suuri summa vuodessa.
Itse olen sen verran rehellinen, että kävin maksamassa 40 sentin vappuhuiskan jälkeenpäin, se kun oli unohtunut vahingossa kärryissä istuneen 3-vuotiaan käteen. Lapsikin oppi hyvää esimerkkiä.
maksamatta kärryihin.
asioin siellä harvoin,ja sen verran jäi kaivelemaan,että seuraavaksi kun menin parin viikon päästä,ostin taas appeliinimehuja,ja pyysin kassaa laskuttamaan yhden ylimääräisen,kun viimeksi unohtui kärryyn....
kassa oli ihmeissään,ja totesi,että "oho,jospa kaikki olisivat noin rehellisiä.."
:)
varas soita ja sovi perästä! Tyttäreni otti aikoinaan Stockmannilta sukkahousut peppunsa alle (hän oli 1 vee), kun myyjä neuvo ja opasti minua. Kotona huomasin 60 cm sukkikset neidin alla, soitin NOLONA JA KERROIN MITÄ OLI TAPAHTUNUT. Kiittivät ja kyllä olivat tyytyväisiä. Olen saanut tämän jälkeen olla TÄYSIN RAUHASSA KAUPASSA.
vahinko muuttuu tahalliseksi: eli kun ap on huomannut lapaset kotona ja tajunnut, ettei ole maksanut niistä eikä ilmoita asiasta niin silloin hän on varastanut ne.
Itse ilmoitan aina kaikesta, ei tulisi mieleenkään pukea lasta varastettuihin vaatteisiin.
tai yritä maksaa varastamiaan tavaroita