Uusi raskaus ja imetys
Koska imetys kannattaisi lopettaa, kun olen taas raskaana? Esikoinen on nyt 8 kk. Kokemuksia?
Kommentit (6)
Siitä ei ole mitään haittaa, jos vaan itse jaksaa ja voi hyvin! Se on vanhanaikainen käsitys, että raskaana ollessa ei voi tai ei saisi imettää! Käy katsomassa lisää tietoa www.imetystukilista.net ja sieltä kohta imetystietoa! Jostakin löytyy kohta raskaus ja imetys!
ja ei vaan omalla vaan olen myös ottanut asioista selvää todella paljon. (2 eri erikoislääkäriltä sekä imetystukiohjaajalta) Lopetat sitten kun itsestäsi siltä tuntuu. Maito usein tyrehtyy puolessa välissä raskautta tai ainakin vähenee huomattavasti. Jos haluat imettää dandemina niin sekin on mahdollista :) Imetyksestä siis ei ole mitään haittaa uudelle raskaudelle. Itsestään pitää pitää hyvää huolta, siis syödä terveellisesti ja ulkoilla ym.
Vaikka neuvolasta käskettiin imetys lopettamaan HETI kun tulin uudelleen raskaaksi niin en lopettanut vaan tilasin ajan erikoislääkärille ja otin yhteyttä siihen imetystukiohjaajaan. He kertoivat faktoja jotka minä sitten puolestani kerroin neuvolan terkalle. Onneksi otin asioista selvää ja jatkoin imetystä rv 20 saakka. Sitten esikoinen oli 1v.
ei yleensä nykyään lääkäritkään sitä suosittele.. joku gyne sanoi mulle että se EHKÄ lisää jotain keskenmenon riskiä jollain promilleilla tms, mutta että voin imettää ihan hyvin jos vaan jaksan. lapsi halusi itse lopettaa kun olen jollain 4:llä kuulla, kai maidon maku muuttui.
Mielelläni jatkan vielä imetystä. Nyt tosin tuntuu, että heti raskaaksi tulon jälkeen maito alkoi vähentyä...saas nähdä kuinka käy.
ap
Itse imetin n. 2 kk, esikoinen oli jo paljon päälle vuoden ja olin vähentänyt imetyksiä pikkuhiljaa. Hän sitten päätti yksi ilta itse mennä sänkyyn ilman imetystä, joten se huvi loppui siihen. Olen myös kuullut, että maku muuttuu ja siksi monet lopettavat itse imetyksen tai alkavat hylkiä rintaa..
Esikoinen jätti itse tissittelyn pois, kun olin 7.:llä kuulla raskaana!