Pituuteni on mitattu viimeksi lukiossa: voiko olla
Kommentit (10)
13 vuotiaana olin 170cm pitkä.
Esikoista odottaessani minut mitattiin ja olin 170 cm pitkä. Toista odottaessani mitattiin myös ja olin yllättäen kasvanut vielä 3 cm. Olen tarkistanut pituuteni vielä toisella mitalla (sekin terveydenhoitajan seinämitta kuten aikaisemmat) ja todella olen nykyään 173 cm.
Eli se kakkosen teoriasta :) Tai sitten olen freak of nature.
ja seuraavan kerran viitisen vuotta myöhemmin, kaksi senttiä olin kasvanut. :)
Jos olit parissa viimeisessä mittauksessa saman pituinen, niin tuskin olet enää venynyt. Jos taas olit vielä viimeisessä pidempi kuin sitä edellisessä, olet saattanutkin kasvaa.
Minulla oli myöhäinen puberteetti ja kasvoin 18- tai 19-vuotiaaksi asti. Miehissähän on jonkin verran näitäkin, jotka kasvavat vielä 20 paremmalla puolella.
Kiinnostaisi tietää nyt, kun siellä aina painokin katsotaan :)
ap
Minäkin olen kasvanut kymmenisen senttiä menkkojen alkamisen (13v) jälkeen. Silloin olin 157, nyt 166 ja siis lukion tokalla (olen loppuvuonna syntynyt) 164.
Että juu, kasvoin vielä hiukan enemmän kuin 5cm sen jälkeen...
Minut oli mitattu lukiossa 16-vuotiaana ja olin silloin 166cm. Seuraavan kerran mut mitattiin 25-vuotiaana ja olin 168cm. Tuo 168cm saatiin mitaksi myös 26-vuotiaana, joten luotan tuohon mittaan :)
kakkosen sitten luopuu tuosta kuulopuheestaan :-).
Vasta 30-vuotiaana pituus mitattiin seuraavan kerran, olinkin 175 cm. Tuntui aika hassulta saada pituutta lisää vielä tuossa iässä :)
Että juu, kasvoin vielä hiukan enemmän kuin 5cm sen jälkeen... Minut oli mitattu lukiossa 16-vuotiaana ja olin silloin 166cm. Seuraavan kerran mut mitattiin 25-vuotiaana ja olin 168cm. Tuo 168cm saatiin mitaksi myös 26-vuotiaana, joten luotan tuohon mittaan :)
Koulussa viimeinen mittaus 166cm ja nyt 169cm. Kuukautiset alkoivat viidennellä luokalla.
menkkojen alkamisen jälkeen kasvaa enää viitisen senttiä. Eli jos sinulle on murrosikä tullut myöhään, niin onhan se mahdollista.