Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin korvasieniä. Uskallanko syödä?

Vierailija
07.06.2009 |

Ryöppäykset yms ovat sinänsä selvillä, mutta en vain ole koskaan itse korvasieniä valmistanut. Uskaltaisinko?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluuun kans!

Vierailija
2/9 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin antaa osoitteen, minne voi tuoda, siellä ne sitten asianmukaisesti hävitetään ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keität hyvin 5-1+min runsaassa vedessä.

paistat sipulia, lisäät sienet, pikkasen jauhoja suurustamaan ja kermaa. nam nam

Vierailija
4/9 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa 10 minuuttia (ennen suositus 2x5 min, mutta varmuuden vuoksi siirrytty pitempään aikaan). Väljässä vedessä ja tosiaan hyvä tuuletus.

Mutta kolme kertaa on turhaa, myrkkyä ei enää lisää irtoa tuon 2x10 jälkeen, mutta makua kyllä lähtee keitinveteen! Siis liiasta keittämisestä ei ole kuin haittaa! Joku prosentti sitä myrkkyä jää, vaikka keittäisit miten kauan, mutta se määrä ei enää ole vaarallinen.

Vierailija
5/9 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni oli munuaispuolen lääkärit kertoneet, että eivät suosittele kellekään, koska ei voi tietää, että kenen kroppa sitä kestää ja miten hyvin.

Vierailija
6/9 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tila jossa ryöppäät pitää olla hyvä ilmanvaihto, siis tehokas liesituuletin, koska se keitinvasi sisältää sitä myrkkyä. Hyviä ovat ja hengissä olen.

Vierailija
7/9 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkään olet kerrallaan ryöpännyt? Ohjeissa sanotaan että väh. 5 min/ryöppäys, mutta se tuntuu tosi vähältä. Tuuletus on kunnossa, ja hoidan ryöppäyksen silloin, kun muita ei ole kotona.

Vierailija
8/9 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kunnon ryöppäys ja tosiaan tuuletus silloin.

Ihania herkkuhetkiä, korvasienet on ihan must!

Itse laitoin eilen muhennosta lohen kanssa

ja huomenna syödään korvasienikeittoa.

Vierailija
9/9 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkään olet kerrallaan ryöpännyt? Ohjeissa sanotaan että väh. 5 min/ryöppäys, mutta se tuntuu tosi vähältä. Tuuletus on kunnossa, ja hoidan ryöppäyksen silloin, kun muita ei ole kotona.